Przeniesienie napędu
: Haldex daje oszczedosc i pewnosc prowadzenia na roznych nawierzchniach. W polaczeniu z oszczednym dieslem efekt jest rewelacyjny.
4,0
Całokształt
Poki co bardzo jestem zadowolony. Polaczenie napedu 4x4 i tego silnika czyni ze Scouta swietne auto na wyjazdy na narty, na zime, na dojazd do domku w lesie, do codziennej waliki z polskimi dziurami. Nie oszukujmy sie jednak - to nie jest terenowka i nie mozna tego od Skody oczekiwac. Kto jezdzi duzo po roznych drogach, w roznych warukach bedzie zadowolony.
Wrażenia
4,0
Silnik
TDI warczy i 140KM to nie za duzo, ale 320 Nm rekompensuje troche moc i ogolnie wrazenia z przyspieszania sa pozytywne. Start od zera spod swiatel moze nie jest najlepszy (duzy moment, ktorka jedynka) ale wyprzedzanie na trasie bardzo mile nawet na wysokich biegach. 6 bieg - poezja.
5,0
Skrzynia biegów
Swietnie pracujaca skrzynia. Miekko i precyzyjnie wchodza biegi, nie hacza. Dobrze dobrane przelozenia. Przy 120km/h na 6 biegu 2k obr daje komfort i oszczednosc.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie sztywne i pewnie zachowujace sie. Pomimo podneisienie auta o kilka cm nie kiwa sie na zakretach nawet powyzej 140 km/h. Haldex dziala swietnie na sniegu, blocie posniegowym, w deszczu na sliskiej nawierzchni dolaczana tylna os daje poczucie bezpieczenstwa i swietne prowadzenie. Jadac z Zakopanego przez Zawoje po zasniezonej drodze smiejesz sie z zakladajacych lancychy wlascicieli BMW :). 17\'\' kola i 4x4 to super polaczenie na polskie drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
W przod OK, do tylu gorzej - ale czujniki rozwiazuja problem.
4,0
Ergonomia
Prosta i intuicyjna obsluga. Przyciski pod reka. . Wejscie na zewnatrzne zrodlo dzwieku - super. Za haczyki w bagazniku do powieszenia np. siatki z zakupami ktos powinien dostac Nobla, siatki w bagazniku bardzo przydatne. Miejsce na butelki w drzwiach. Brakuje jednak uchwytu na kubek w konsoli chocby dla kierowcy!!! Sa wprawdzie dwa miedzy siedzeniami - ale to juz nie to.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje dobrze, automat utrzymuje zadana temperature. Nie wiem jak chlodzi - jeszcze nie probowalem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tej klasy bardzo przestronne. Mam 186cm przy 95kg i mieszcze sie na kazdym siedzeniu.
3,0
Wyciszenie
Do 140km/h jest komfortowo. Do 160km/h jest OK(radia da sie sluchac), szybciej jest glosno. Glownie TDI daje po uszach, mniej szum.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trasa Wawa-Krak z wjazdem i wyjazdem z miasta(zima, zimowki)
do 120km/h - 6l
do 140km/h - 6,5l
do 160km/h - 7,5l
Miasto - 8l
Srednie na 6000km - 7,2l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupujac to auto w dobie kryzysu, kiedy mozna zmusic Dealera do duuuuzego upustu, odstajesz jakosc warta ceny. Cena cennikowa jest bardzo wysoka - ale na szczescie ma sie nijak do obecnej rzeczywistosci.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
za wczesnie zeby cos wyrokowac
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za wczesnie zeby cos wyrokowac
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
[l/100km]