Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Scout

yanek, 14 lat temu
Silnik 2.0 FSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia II Scout 2.0 FSI 150KM 110kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : dający duże poczucie bezpieczeństwa układ przeniesienia napędu z systemem HALDEX czwartej generacji. doskonale się sprawdza na nieodśnieżonych drogach i mokrej nawierzchni.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : spalanie wyższe niż w autach klasy kompakt
Układ elektryczny : zbyt skomlikowane ustawienia funkcji automatycznych
5,0
Całokształt
auto dość drogie, jednak nie ma bezpośredniej konkurencji. ani FORD w FOCUS-ie nie proponuje tego typu rozwiązań, ani OPEL w modelu ASTRA, takiego auta nie znajdziemy także w obecnej ofercie producentów francuskich. Nie można go także porównywać z AUDI ALLROAD lub SUBARU. oczywiście są auta klasy SUV ale są one droższe i zdecydowanie mniej ekonomiczne, jeśli chodzi zarówno o spalanie paliwa jak i koszty przeglądów.SKODA wciąż pozostaje relatywnie tania w utrzymaniu, nie jest szczególnie lubiana przez złodziei a wersja SCOUT pozwala się wyróżniać i zapewnia nieco więcej komfortu niż zwykła OCTAVIA. Do tego właściwości jezdne pomagają na Polskich drogach czuć się odrobinę pewniej, zwłaszcza zimą.Auto godne polecenia każdemu, zarówno singlowi jak i rodzinie 2+2+pies.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik cichy, choć w zakresie obrotów około 2300 pojawia się basowy pomruk znikający przy 2500 obrotów. Można się do tego przyzwyczaić ale na początku powodowało to u mnie swego rodzaju dyskomfort. silnik dynamiczny i elastyczny, nawet na szóstym biegu wyprzedzanie nie stwarza problemów. duży plus za wysoką kulturę pracy silnika.
4,0
Skrzynia biegów
dobrze zestopniowana, elastyczna i precyzyjna skrzynia biegów. czasem haczący szósty bieg, ale ogólnie bez większych zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
dość komfortowy, wysoko zawieszony jak na auto pozostające wciąż w klasie wyrośniętych kompaktów, duże koła, precyzyjny układ kierowniczy i...zadziwiająco mały promień skrętu.auto pomimo wyższego o 18mm zawieszenia od zwykłej OCTAVII nie wychyla się ani nie kołysze podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, do tego ciche zawieszenie pozwalające podróżować bez obaw nawet po dziurawych i mocno ośnieżonych Polskich drogach.napęd 4x4 daje poczucie bezpieczeństwa. nie czuć kiedy się włącza ale napewno pomaga.
Komfort
4,0
Widoczność
bez zastrzeżeń, dość duże słupki ale w obecnych samochodach to normalne, zarówno przód jak i tył został wyposażony w czujniki więc łatwo parkować. ogólny dobry obraz psują nieco zbyt małe lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
jak w niemieckim aucie - wszystko na miejscu choć bez szczególnego polotu. może się podobać ale z pewnością nie zachwyci finezją. przełączniki są tam, gdzie się ich należy spodziewać a obsługa klimatyzacji czy radia ze zmieniarką nie wymaga zaglądania do instrukcji obsługi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
dość szybko działające ogrzewanie, rewelacyjne podgrzewanie przednich foteli jest komfortowym dodatkiem i w temperaturze minus 25 stopni doskonale się sprawdza. dobre rozwiązanie z kratkami nawiewu na tyle fotele.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. bardzo duży bagażnik z pomagającym w utrzymaniu porządku systemem siatek do mocowania bagażu zarówno na środku jak i po bokach bagażnika. dużo praktycznych schowków w zasięgu ręki kierowcy, choć są one dość małe, brakuje dużego schowka przed pasażerem, bo ten który jest jest stanowczo za ciasny.
4,0
Wyciszenie
dobrze wyciszony silnik, także odgłosy z zewnątrz nie przeszkadzają, czasem pojawia się trzeszczenie dochodzące z tyłu pojazdu, jednak w autach kombi w tej klasie to niestety dość normalne zjawisko. być może gdy zrobi się cieplej te odgłosy znikną.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
niskie koszty przeglądów. podstawowy przegląd w cenie 700 zł. dość duża ilość zamienników części eksploatacyjnych umożliwia w miarę tanią obsługę. wysoka jest cena oleju silnikowego, który zaleca SERWIS i wynosi ona około 70 zł za litr. spalanie benzyny nie jest zbyt niskie, do tego winno się tankować paliwo 98 oktanowe. jednak masa auta, posiadanie napędu 4x4 i gorsza aerodynamika spowodowana wyższym zawieszeniem powoduje że trzeba się pogodzić z większym niż w autach klasy KOMPAKT spalaniem.Plus za przeglądy co 30 tys. km lub 2 lata.
4,0
Stosunek jakość/cena
auto nie jest tanie, jednak za cenę nieco ponad 100 tys zł otrzymujemy ciekawy wygląd, dość pojemne jak na ta klasę wnętrze, dobre właściwości jezdne, praktycznie pełne wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa i...to "coś" co powoduje że ludzie są gotowi wydać więcej niż za zwykłą OCTAVIĘ by się wyróżniać i mieć możliwość wjechania tam, gdzie zwykły kompakt może mieć trudności. auto świetnie się sprawdza w warunkach Polskiej zimy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza sporadycznie haczącym szóstym biegiem i trzeszczącym prawym głośnikiem (a może to boczek drzwi wchodzi w rezonans) nic nie stwierdziłem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na razie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 FSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia II Scout