Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Kombi

Dedis, 11 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2005-2012 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : bardzo mocne
4,0
Całokształt
Często jeżdżę takim autem jako służbowym. Generalnie, ciekawe auto. Mam mieszane uczucia. Mocny motor, rzucający się w oczy wygląd, kilka fajnych akcentów. Jeśli chodzi o własności jezdne to wygląda trochę szybciej niż jeździ (szczegóły niżej). Generalnie autu brakuje charakteru. Chciałoby być we wszystkim w miarę dobre. Nie jest ani komfortowe ani sportowe. A jak coś jest, do wszystkiego to... wygrywa w testach dziennikarzy... takie czasy. Wolałbym więcej zmian mechanicznych zamiast lekko kiczowatych zderzaków i łatwo brudzącej się tapicerki. Z drugiej strony większość ludzi patrzy na to auto jako szybkie kombi ze sportowym zacięciem, więc generalnie polecam, bo fajnie widywać ciekawe auta na drogach. Jeśli szukacie auta, które będzie dawać głównie przyjemność z jazdy, to szukajcie pod innym adresem. Jeśli szukacie komfortu, to podobnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na klekota to kultura fajna. Ale dalej znacznie głośniej i bardziej wkurzający dźwięk niż benzyniaki. Na wolnych obrotach lubi się dziwnie zatelepać - podobno normalne (dla mnie to dziwne). Jak na tę moc z litra, jest mocno uładzony. To jest CR więc rzeczywiście idzie spokojnie od 1500obr. Wystarczająco mocny nawet przy obrotach jałowych - znacznie łatwiej tym ruszyć niż np. 1,8tsi (!) można bez gazu. Idzie do ponad 4500 bez typowej zmuły, ale niech nikt nie oczekuje wkręcania się jak benzyna - wyraźnie słabnie. Chyba zbyt dużo się spodziewałem po \"górze niutnometrów\", bo jakoś nie robi na mnie piorunującego wrażenia, ale żeby było jasne: zapierd... zdrowo! można jechać na 6 od 60kmh. Elastycznie jak na diesla. max to 230 na kołach 205/55R16. na 18stkach nie sprawdzałem. Licznik kłamie o jakieś 6% więc na tę moc Vmax OK, ale szału nie ma.
4,0
Skrzynia biegów
pracuje OK. Tak samo jak chyba w każdej innej octavii. Szału nie ma. Diesel kręci się dośc wysoko, więc jak na traktor, ma dośc wysokie prędkości na biegach. 2ka ponad 85, 3ka 125.
4,0
Układ jezdny
Tu chyba największe rozczarowanie. Na 225/40R18 czuć każdą najmniejszą dziurkę, ale nawet na tych kołach ukł. kierowniczy jest bardzo średni. Daleko mu do hondy, mazdy, czy niektórych fordów nawet w wersjach rodzinnych. Fakt, że na takich kapciach jest bardzo stabilny w zakrętach i można je robić z większymi prędkościami niż \"zwykłymi\" wersjami, ale brakuje zwinności i precyzji. Na 205/55R16 ma się wrażenie że zawieszenie jest takie samo jak w wersji family. Ponoć jest niższe, ale różnicę w twardości na takich samych kołach ciężko wyczuć. Wiadomo, że to kombi, ale od RS oczekiwałbym bardziej zaciętego ukł. jezdnego. Za to wielki plus za hamulce - robią wrażenie, choć jak w każdym VW działają zbyt gwałtownie (trudno je wyczuć). Dla mnie zbyt małe różnice względem zwykłych wersji. reasumując, na 18 auto nie jest ani komfortowe, ani ciche, ani nie daje specjalnej frajdy z jazdy. Polecam 17stki - będzie przynajmniej bardziej komfortowo.
Komfort
5,0
Widoczność
Wersja poliftowa z dużymi lusterkami i czujnikami przód, tył. bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
minus za brak sterowania radia z kierownicy. W RS oczekiwałbym niższej pozycji za kółkiem. Jest taka sama jak w kazdej innej wersji. Jest dobrze, ale za mało sportu. Bardzo fajnie trzymające fotele i mięsista kierownica.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatronik działa bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam zastrzeżenia do wykończenia wnętrza. Niby duże płaty tworzywa są elegancko matowe i miękkie, ale takie rzeczy, jak rączki w drzwiach, plastik na konsoli wokół radia itp. rzeczy zwyczajnie trzeszczą , a niestety zdarza się ich dotykać. Nadal jedno z największych aut w klasie (wewnętrznie i zewnętrznie), więc duży plus.
4,0
Wyciszenie
18stki huczą dość upierdliwie, szczególnie na szorstkim asfalcie - seryjne opony continental. Dźwiek diesla zdecydowanie nie powala. Poza tym jest bardzo dobrze. Ciszej niż np. w focusie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na te osiągi to oczywiście świetnie. w trasie 150-160, czasem 180 wychodzi do 7l/100. Dynamicznie, ale z głową w mieście, do 8l. Z ciekawostek, z niską przyczepą 2osiową przy 140kmh pali 10 :). Okazjonalne korzystanie z osiągów nie zwiększa specjalnie spalania.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niby cena nie jest zła, bo to RS z fajnymi fotelami, dużymi zderzakami i wieloma innymi gadżetami. Niby daje dużo za w miarę rozsądną cenę, ale czy na pewno?
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszkodzone el. sterowanie lusterek. poza tym na razie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia II Kombi