Dostałem to czego oczekiwałem. Wybór wbrew pozorom nie był trudny. Miał być diesel z automatem, dużym bagaznikiem i niewybujała ceną.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak to diesel - słychać. Ale bez natręctwa. Zwłaszcza w podróży, przy standardowych polskich predkościach znika poczucie "klekota" pod maską.
Za to pojawia się uczucie pewności że manewr wyprzedzania nie będzie się przeciągał. Duża siła ciągu już od niskich obrotów czyni podróż spokojniejszą. Motor słychać bardzo wyraźnie przy wykorzystywaniu maksymalnych możliwości napędu ale z powyższych powodów robi się to bardzo żadko. Niemniej jednak wyciszenie mogłoby być skuteczniejsze.
5,0
Skrzynia biegów
Och... Tutaj nie mam wątpliwości. Jako fan automatycznej skrzyni biegów jestem bardzo pozytywnie zaskoczony pracą DSG. Sześciostopniowa przekładnia zachowuje się wzorowo. Ba, zachowuje się jak ręczna skrzynia. Wyraźnie hamuje silnikiem co w przypadku klasycznego automatu można wymusić ale nie dzieje się to samoistnie jak tutaj. Bardzo zacne urzadzenie. Niezwykle szybkie i pozbawione efektu błądzenia po przełożeniach jak w skrzyni elektohydraulicznej w pewnych sytuacjach.
4,0
Układ jezdny
Tutaj jest po prostu w porządku. Co prawda zawieszenie nie lubi krótkich poprzecznych wybojów i reaguje dość nerwowo ale generalnie jest dość komfortowe. Sprężyście komfortowe. Jak się okazuje to parametr dość względny. Tak czy siak, auto prowadzi się pewnie i zakręty niestraszne. Nawet te nieoczkiwanie ostre.
Komfort
3,0
Widoczność
To kombi. Przesiadłem się z Mazdy 626 sedan i postrzeganie przestrzeni wokół auta uległo nieco pogorszeniu. Może to kwestia lusterka wewnętrznego które daje obserwację tylko do obszaru tylnego okna w klapie bagażnika. W Maździe widziałem szerzej. Ach.. jeszcze przy cofaniu odczuwam pogorszenie. Nie ma jednak dramatu. W razie co czujniki parkowania przód/tył działają.
4,0
Ergonomia
Właściwie bardzo dobrze. Szybko opanowałem gałko/schowkologię. A na notę "doskonale" zasługuje bagażnik.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dzieci szczęśliwe mają swój nawiew klimy z tyłu. A prawdziwy test odbędzie się na przełomie jesień/zima. Póki co OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na taką platformę podłogową (płyta vw golfa) to super. Z tyłu zwłaszcza. Naprawdę nieźle.
3,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej. Ogólne wibracje nadwozia dość dobrze wyciszone ale szum kół jest wyraźnie słyszalny. Wyczuwa się rodzaj asfaltu. Przy wyższych prędkościach dochodzi oczywiście wiatr i przestaje być miło. I nie chodzi o to że jest b.głośno ale taki szum po kilku godzinach podróży bardzo męczy. To dla mnie jeden z poważniejszych mankamentów auta.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na napęd TDi+DSG to wporządku. Tego oczekiwałem.
4,0
Stosunek jakość/cena
To zawsze sprawa dyskusyjna. Zwłaszcza przy zakupie auta nowego. Ja nie znalazłem lepszej całościowo oferty.
Troszkę powalczyłem o cenę przed zakupem. Doposażyłem auto w to co wydało mi się ważne i zamierzam pojeździć nim dłuższy czas.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze nic. Ale nasz drogi już nad tym pracują (!)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To jest mój kosztowny eksperyment na aucie wyprodukowanym w europie. Zawsze jeździłem autami japońskimi. I było tak, jak w utartych powiedzeniach. Nigdy nie zawiodły.
Teraz zobaczymy na co stać auto niemieckie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
[l/100km]