Samochód godny polecenia. Ale cena z tym silnikiem na pewno wielu odstrasza.
Wrażenia
5,0
Silnik
W porównaniu do poprzedniej Octavii II, w którym pracował 1,9 tdi 105 km, to inny samochód. Jakoś tak w nim cichutko, bardzo elastyczny silnik, którego miałem dawniej w Passacie b6, drzwi cięższe, przyjemniej się domykają, nawiewy z tyłu, dobrze grające radio, Bagażnik to już legenda, wszystko w niego wejdzie. Bardzo wygodne fotele. Jedyne co denerwuje to wskaźnik informujący o zmianie biegu na wyższy lub niższy, moim zdaniem jest zestrojony nieodpowiednio, tzn. gdybyśmy się do niego stosowali, to jeździlibyśmy buczącym basem autem, bardzo głośnym autem, za niskie obroty wskazuje ten wskaźnik.
4,0
Skrzynia biegów
hmmm, szkoda, ze nie mam dsg, za dużo machania lewarkiem w mieście.
5,0
Układ jezdny
ok
Komfort
4,0
Widoczność
ok
4,0
Ergonomia
bdb
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bdb
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ok. konkurencja wysiada.
4,0
Wyciszenie
Z tym silnikiem cichutko. W tdi 1,9 masakra...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jest ok.
3,0
Stosunek jakość/cena
przeciętny
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dopiero 20 tys. i nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dopiero 20 tys. i nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
[l/100km]