Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Kombi

szczurens@poczta.fm, 16 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 137 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Skoda Octavia II Kombi 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2005-2012 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zawieszenie i wyciszenie wnętrza. Fotel też ,ale za trasy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Piski z okolicy kolumny kierownicy przy małej prędkości obrotowej silnika.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Ma wszystko to co powinne dawać pompowtryskiwacze: solidnego kopa od 1800 obr. Do 45 tys. km przebiegu musiałem dolewać 1 l oleju na 15 tys. przebiegu. Teraz jak mi na przeglądzie naleją maxa to wystarcza i obywa się bez dolewek. Do tej pory bezawaryjnie.
4,0
Skrzynia biegów
Byłoby doskonale gdyby nie krótkie przełożenia w skrzyni 6-cio stopniowej i nieustanne "wachlowanie" w mieście. Biegi "wchodzą" precyzyjnie. To co w mieście jest przekleństwem błogosławię na trasie- Vivat 6-sty bieg!!! Aha, wiem, że się zdarzała często ale mnie jak na razie ominęła- awaria sprzęgła, a właściwie koła zamachowego dwumasowego.
5,0
Układ jezdny
Tylko wymienione gumki (ale jeszcze na gwarancji ok. 100 tys. km przebiegu) z przodu. Amortyzatory przód sprawność ok. 56% tył 65%. W Octavii I wymieniałem amory z tyłu co 50 tys. km. Dwójka jest też twardsza od jedynki. Dwójka trzyma się drogi jak przyklejona, nie ma efektu "myszkowania" tak jak w jedynce. W razie czego ESP poprawia błędy kierowcy ale ingeruje na szczęście stosunkowo późno, Małe przechyły w zakrętach.
Komfort
3,0
Widoczność
W sumie dobrze, że są czujniki parkowania z przodu i z tyłu bo w miejskich warunkach byłoby mi znacznie trudniej. Słabo widać gdzie samochód się zaczyna. Plus za duże lusterka boczne. Plus za ksenony nieocenione nocą oraz podczas mgły. Minus za gruby przedni słupek - zasłania pieszych na przejściu i zmusza do wyginania się w przód lub do boku.
4,0
Ergonomia
Często do samochodu wsiadam i z niego wysiadam a lekko kubełkowe siedzenia tego nie ułatwiają. Obsługa wszelkich urządzeń jest intuicyjna. To co przeszkadza we wsiadaniu i wysiadaniu jest super w trasie- fotel jest w porównaniu z jedynką zabójczo wygodny i o wiele lepiej trzyma w zakrętach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automatyczna bez zastrzeżeń. Wszystko super.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nareszcie więcej miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu ( w porównaniu z jedynką). Z przodu w porządku, wszystko mocniej zabudowane w porównaniu z jedynką. Plus za ogromny bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Do 160 km/h jest cicho. Powyżej, żeby rozmawiać trzeba podnieść głos. Znaczna poprawa w porównaniu z jedynką. Plus- uszczelki zewnętrzne w drzwiach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zależy od kierowcy. Jak ciśniesz i masz średnią prędkość ok. 120 km/h spalanie wynosi ok. 8,4 litra. Jak jedziesz spokojnie ( średnia prędkość 70 km/h ) spalanie wynosi 5,5 litra. Olej jest drogi bo specjalny do pompowtryskiwaczy ale wchodzi tyko 4 litry.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cholera jakby nie piski spod tapicerki byłoby doskonale.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia II Kombi 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia II Kombi