Inne
: Zawieszenie i wyciszenie wnętrza. Fotel też ,ale za trasy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Piski z okolicy kolumny kierownicy przy małej prędkości obrotowej silnika.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Ma wszystko to co powinne dawać pompowtryskiwacze: solidnego kopa od 1800 obr. Do 45 tys. km przebiegu musiałem dolewać 1 l oleju na 15 tys. przebiegu. Teraz jak mi na przeglądzie naleją maxa to wystarcza i obywa się bez dolewek. Do tej pory bezawaryjnie.
4,0
Skrzynia biegów
Byłoby doskonale gdyby nie krótkie przełożenia w skrzyni 6-cio stopniowej i nieustanne "wachlowanie" w mieście. Biegi "wchodzą" precyzyjnie. To co w mieście jest przekleństwem błogosławię na trasie- Vivat 6-sty bieg!!!
Aha, wiem, że się zdarzała często ale mnie jak na razie ominęła- awaria sprzęgła, a właściwie koła zamachowego dwumasowego.
5,0
Układ jezdny
Tylko wymienione gumki (ale jeszcze na gwarancji ok. 100 tys. km przebiegu) z przodu. Amortyzatory przód sprawność ok. 56% tył 65%. W Octavii I wymieniałem amory z tyłu co 50 tys. km. Dwójka jest też twardsza od jedynki.
Dwójka trzyma się drogi jak przyklejona, nie ma efektu "myszkowania" tak jak w jedynce. W razie czego ESP poprawia błędy kierowcy ale ingeruje na szczęście stosunkowo późno, Małe przechyły w zakrętach.
Komfort
3,0
Widoczność
W sumie dobrze, że są czujniki parkowania z przodu i z tyłu bo w miejskich warunkach byłoby mi znacznie trudniej. Słabo widać gdzie samochód się zaczyna.
Plus za duże lusterka boczne.
Plus za ksenony nieocenione nocą oraz podczas mgły.
Minus za gruby przedni słupek - zasłania pieszych na przejściu i zmusza do wyginania się w przód lub do boku.
4,0
Ergonomia
Często do samochodu wsiadam i z niego wysiadam a lekko kubełkowe siedzenia tego nie ułatwiają. Obsługa wszelkich urządzeń jest intuicyjna. To co przeszkadza we wsiadaniu i wysiadaniu jest super w trasie- fotel jest w porównaniu z jedynką zabójczo wygodny i o wiele lepiej trzyma w zakrętach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automatyczna bez zastrzeżeń. Wszystko super.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nareszcie więcej miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu ( w porównaniu z jedynką). Z przodu w porządku, wszystko mocniej zabudowane w porównaniu z jedynką.
Plus za ogromny bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Do 160 km/h jest cicho. Powyżej, żeby rozmawiać trzeba podnieść głos. Znaczna poprawa w porównaniu z jedynką.
Plus- uszczelki zewnętrzne w drzwiach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zależy od kierowcy. Jak ciśniesz i masz średnią prędkość ok. 120 km/h spalanie wynosi ok. 8,4 litra. Jak jedziesz spokojnie ( średnia prędkość 70 km/h ) spalanie wynosi 5,5 litra.
Olej jest drogi bo specjalny do pompowtryskiwaczy ale wchodzi tyko 4 litry.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cholera jakby nie piski spod tapicerki byłoby doskonale.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
[l/100km]