Dobry wybór. Jeśli w czasie eksploatacji nic się nie schrzani, to ocenę podtrzymam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.9 TDI 105KM nie należy do najcichszych. Na zimno nie trzęsie samochodem, jest OK. Ale na pewno to silnik jest słyszalny najbardziej podczas jazdy - nie opony i nie opływające samochód powietrze.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dość precyzyjna. Krótkie drogi przełączania biegów, wsteczny wchodzi bez problemu. Na pewno lepiej jest w Octavii II niż w 307 HDi.
5,0
Układ jezdny
Dobrze tłumi wszelkie nierówności, nawet te krótkie poprzeczne (progi, na "tarce" przed skrzyżowaniami nie testowałem jeszcze). Bardzo komfortowa jazda, z układu jezdnego nie dochodzą żadne głośne dźwięki. Jest co chwalić.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest dobrze, choć tu dałbym raczej ocenę 4,5 ponieważ przednie słupki mimo wszystko trochę ograniczją widoczność. Do tyłu też nie jest najlepiej, ale pomagają czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Nie jeździłem wersją z podłokietnikiem, ale ja należę do tych,którym podłokietniki obijają się o łokieć :) Tu podobnie jak w wypadku ´widoczności´ dałbym ocenę 4,5 za np. kiespkie miejsce dla otwierania szyb na drzwiach pasażera.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawet na pierwszym biegu nawiew jest niezły, od 3. "biegu" wentylacji jest już głośno. Wydajności klimatyzacji jeszcze nie miałe okazji sprawdzić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trochę się kolana obijają o kolumnę kierownicy i to nie z powodu wzrostu kierowcy (ja mam 173cm, a moja żona mając 164cm miała podobne odczucia) - coś tam schrzanili z ułozeniem osłon.
4,0
Wyciszenie
Ocena najwyżej 4, ponieważ mimo wszystko to samochód, który mógłby być lepiej wyciszony, a w swojej klasie na pewno. Porównuję go do 307 HDi i Peugeot lepiej się spisał. Tu w Octavii silnik 1.9 jest po prostu najgłośniejszym elementem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto 7,5 a w trasie 6. Czyli dobrze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wersja Classic z radiem, klimatyzacją ręczną i lakierem metalik za 83000zł to w mojej ocenie za dużo. Wysilając się na obiektywizm :) uważam, że cena 73-75 tys. zł byłaby adekwatna.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zepsuł się jeden z czujników cofania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trudno cokolwiek powiedzieć po przebiegu 14.000km - póki co nic się nie zepsuło z ważnych rzeczy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI PD 105KM 77kW
[l/100km]