Inne
: bardzo komfortowe fotele skórzane. Zagłówek tak miękki, że trzeba uważać żeby nie zasnąć za kierownicą. Zawieszenie i trakcja na mokrej i śliskiej nawierzchni.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: radio i czasem nie łączące głosniki. Raz gra jeden a raz wszystkie
Przeniesienie napędu
: Zbyt głośny napęd 4x4
4,0
Całokształt
Ogólnie z samochodu jestem zadowolony. Bogate wyposażenie nadrabia. Minusem jest brak ocynku, ponieważ na masce widać po odpryskach brązowe punkty oraz wyciszenie gdy dołączana jest tylna oś. Bardzo wygodny na trasę i oszczędny (do 120km/h) pomimo napędu 4x4 spokojnie mieści się w 6l/100km.
Napęd 4x4 zimą spisywał się bardzo dobrze. Trzymanie się drogi i ruszanie na śliskiej czy ośnieżonej nawierzchni oceniam na 5+
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 105KM z Chipem na 140KM. Czuć różnicę. Głośniejszy niż w mojej poprzedniczce, ale jak na chwilę obecną bezawaryjny.
3,0
Skrzynia biegów
Sześciobiegowa skrzynia z napędem 4x4. Bardzo krótkie przełożenia. Jeśli chodzi o jazdę autostradową z prędkościami powyżej 150km/h to trzeba się liczyć ze spalaniem okolo 7,5l/100km. Na obrotomierzu jest w tym momencie 3000tys obrotów. Jedynka bardzo krótka. Często ruszam z dwójki, gdy max dwie osoby bez bagażu.
5,0
Układ jezdny
Tutaj nie mam zastrzeżeń. Komfortowo (lepiej niż w pierwszej generacji - zdecydowanie). Jest to wersja 4x4 (nie scout) z prześwitem większym o 3cm od standardowej wersji i ze wzmocnionym zawieszeniem i osłonami od spodu. Edycja specjalna na Austrię.
Komfort
5,0
Widoczność
Czujniki parkowania w zestawie, ale bez też parkuje się bezproblemowo.
5,0
Ergonomia
wszystko w zasięgu ręki, pojemny bagażnik z podwójną podłogą na plus.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowy klimatronik działa sprawnie. Jedyny minus zimą to to, że szyba lubi zamarznąć od środka przez noc gdy zostawimy rozgrzany samochód na dworze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo lepiej niż w pierwszej generacji. Skórzane fotele z ogrzewaniem bardzo wygodne na długie trasy. Zagłówek jak poduszka, trzeba się pilnować by nie zasnąć :)
przy wzroście 190cm nie ma potrzeby odsuwania fotela do samego końca. Regulacja na wysokość też w dużym zakresie.
3,0
Wyciszenie
To chyba najsłabszy punkt tego auta. Napęd 4x4 daje o sobie znać podczas przyśpieszania. w zakresie od 2-3 tys obrotów jest bardzo głośno i na tylniej kanapie są odczuwalne wibracje. Tak przy spokojnej jeździe autostradowej jest ciszej niż w pierwszej generacji. W mieście na odwrót. Pierwszą generacją jeździło się bardziej komfortowa w koło komina.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
normalna eksploatacja. co 15 tys olej, filtr oleju, co 30tys filtr powietrza, co 80tys filtr paliwa. Spalanie od 5,0 do 8,5 l/100 w zależności jak się człowiekowi śpieszy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem jako 4,5 latka z przebiegiem 100tyś. Sam zrobiłem ponad 100tyś
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wymiana odbojników z tyłu,
łożysko z piastą lewa i prawa strona (150tys i 180tys km)
Czasami głośniki nie łączą i nie słychać co gra w radiu. Jakaś wtyczka chyba się ciągle luzuje, bo już kilka razy naprawiałem bez skutku.
Tylne szyby piszczą przy opuszczaniu, ale nasmarowanie mechanizmu eliminuje problem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wycieraczka z tyłu - spalony silniczek
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI PD 105KM 77kW
[l/100km]