Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Kombi

machalny, 13 lat temu
Silnik 1.9 TDI PD 105KM 77kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia II Kombi 1.9 TDI PD 105KM 77kW 2005-2012 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jest to moj drugi TDi (wczesniejszy to 1,4 z Polo) wiec moze nie powinienem pisac, ze mnie zaskoczyl, ale niewatpliwie jest to najwiekszy atut tego auta
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Wnetrze - niestety plastiki daja o sobie znac:/
5,0
Całokształt
Jak dla mnie rewelacja. Nie jest to ani francuska stylistyka, ani kultura jazdy jak np. w nowszym TDI 2,0, ktory jest zdecydowanie cichszy, ale za to jak narazie jest niezawodny, zwawy i oszczedny, co dal mnie osobiscie liczy sie bardziej niz stylistyka i kultura jazdy
Wrażenia
5,0
Silnik
Wybralem pojemnosc 1,9, poniewaz to jednostka sprawdzona i malo awaryjna. Jak do tej pory zrobilem tym autem 15 000km i nie ma z nim zadnych problemow. Rozrzad wymieniony po zakupie (przy stanie 120 000km) - do tego filtry i olej. Auto widac bylo ostro jezdzone, ale silnik chodzi bardzo dobrze - jak wszyscy wiedza dosc duza turbo dziura, momentami kopci na wysokich obrotach (zwlaszcza na niskich biegach) no i niestety jest glosny jak traktor co tez jest norma dla tych silnikow, ale poza tym same superlatywy
3,0
Skrzynia biegów
Ciezko ocenic, poniewaz jak wspomnialem w opisie auto wyglada na to, ze bylo ostro jezdzone i niestety bolesnie przekonala sie o tym skrzynia biegow. Wszystko wskazuje na to, ze powoli pada dwumas, wiec mysle, ze to nawet przy ostrej jezdzie za szybko jak na to auto. Poza tym skrzynia dziala poprawnie, biegi wchodza bez problemu, brakuje tylko 6tki dla wiekszej wygody w podrozy , poniewaz przy 160-70 robi sie glosno
4,0
Układ jezdny
Mysle, ze jest w porzadku...auto jest duze i przy duzych predkosciach rzuca nim na zakretach, dziury wybiera calkiem niezle...bez szalu ale jest dobrze. Uklad hamulcowy - wszystko w porzadku, ale problemem dla mnie jest to, ze na postoju (zanim odpali sie silnik) hamulce bardzo slabo lapia, co czesto konczy sie np. zjazdem z gorki. Nie wiem czy to norma czy wina swiezo wymienionych tarczy i klockow, ktore \"tylko\" potrzebuja dotarcia, ale juz raz bym zaliczyl dzieki temu stluczke
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc jest dobra...mi jak zwykle przeszkadza lewy przedni slupek, ale trudno znalezc auto wsrod nowszych modeli, gdzie ten slupek nie ogranicza widocznosci...poza tym jest bardzo dobrze
4,0
Ergonomia
Wszystko widac:) dla mnie bez szalu ale nie jest zle
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
No ja mam climatica (manualna wersje klimy), wiec kazdy kto kiedykolwiek mial z nia stycznosc wie, ze albo jest za zimno albo za goraco, ale wentylacja ogolnie jest dobra, nawiewy sa dobrze ustawione
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest wystarczajaca - to najtrafniejszy epitet, poniewaz mozna sie spodziewac niewiadomo jakich rewelacji po tak duzym aucie, ale niestety czuc w srodku, ze to tylko plyta podlogowa golfa - i nic wiecej. Nadrabia bagaznik - bardzo pojemny
4,0
Wyciszenie
Dobra albo nawet bardzo dobra. Silnik niestety jest glosny z natury, wiec zeby go wyciszyc trzebaby bylo dac go pol auta, ale daje rade i glosnosc silnika daje sie we znaki dopiero w rejonach 140km/h (albo jak kto woli kolo 3000 obr/min)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No nic dodac nic ujac...wszyscy chyba wiedza, ze te silniki jesli chodzi o ekonomie to najwyzsza polka. Przy takich gabarytach auto rzadko przekracza 6,5l/100km, chyba ze jedzie sie nim powyzej 150-160km/h - wtedy owszem, ale na polskie drogi to wystarczajace predkosci (tak mi sie wydaje)
5,0
Stosunek jakość/cena
No wydaje mi sie, ze w tej cenie ciezko znalezc cos lepszego, ale (tak mi sie wydaje), ze z uplywem czasu trzymaja cene, ze wzgledu na bardzo dobra opinie tej jednostki napedowej. Trudno znalezc auto, ktore nie bylo katowane, bite albo krecone, ale tak czy siak warto poszperac, bo nie bez powodu wiekszosc tych aut jezdzila w przeszlosci w leasingu...napisze jak pzekrocze 200 000 czy to auto jest nie do zdarcia. Jak narazie wydaje mi sie ze odpowiednio traktowane jak najbardziej
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie konczy sie na normalnej eksploatacji tj. filtry, olej. Poza tym nie ma z tym autem problemow
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza rozrzadem wymienionym tak jak sie powinno, jak narazie NIC...oby tak dalej

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI PD 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia II Kombi