Układ hamulcowy
: Hamuje zdecydowanie po lekkim wcisnięciu pedału. Najlepiej z samochodów którymi jeździłem!
5,0
Całokształt
Silnik elastyczny (jeśli ciepły), skrzynia precyzja zegarmistrza (bez wstecznego), komfort (również cicho) zawieszenia, niezawodny (65 tys, km), fotele lepiej wyglądają niż kręgosłup jak sie wysiada, MEGA bagażnik, dobre wyposażenie, niskie zużycie paliwa - w sumie jest doskonały!!!
Wrażenia
4,0
Silnik
Pompowtryski zbierają się wolniej niż np common rail Forda ale od niskich obrotów Skoda (VW) wygrywa. W mieście to Skoda jest przyjemniejsza. Silnik jeśli jest zimny (-10 stopni) to dajmy mu chwilę na wolnych obrotach - pracuje jakby miał połowę koni - co ciekawe trwa to tylko chwilę. Jak się zagrzeje nie mam obiegcji.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzja i lekkość - gratulacje!!! Wsteczny czasami na dwukrotne wciśnięcie sprzęgła ale to niewielki mankament.
5,0
Układ jezdny
Pływa ale jednocześnie tłumi - kombi i niby low marka ale zarowno w krótkich ciasnych zakrętach jak i na bezdrożach polskiego asfaltu jest komfortowa. W tej klasie to doskonały wynik. W zakręty wchodzimy szybko (jak na tę klasę oczywiście) na nierównościach jest miło. I bardzo CICHO!!!
Komfort
4,0
Widoczność
Z tyłu czujniki z przodu widać koniec maski jest ok.
4,0
Ergonomia
Max za wysuwany i podnoszony podłokitnik i schowki pod fotelem pasażera oraz małe w fotelach - generalnie o niektórych zapomniałem w trakcie eksploatacji a to chyba najlepsza rekomendacja. Plus za regulację wysokości obydwu foteli ale lędźwie słabo i troche \"połamany\" wysiadam czasami. Fotele mają dość krótkie siedziska.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima półautomat - regulujemy pokrętłem a działa jakby miała czujnki, szyby nie parują, ale czasami \"leci\" albo za zimne albo za ciepłe.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dla wszystkich dużo miejsca i podłokietnik przód/tył. Bagażnik jest wielki!!!
4,0
Wyciszenie
Głośno mruczy przy wyższych obrotach ale jest to nawet miłe dla ucha, 160 km/h i więcej jest głośno ale to w końcu kombi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest bardzo ekonomiczny. 5.2 w trasie przy 120 km/h, w mieście do 7 litrów chyba że stoimy w korku. W odniesieniu do wielkości jest bardzo ekonomiczny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena nowej Skody jest niższa niż Golfa ale używki są zdecydowanie z drogie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko 1 żarówka i poduszka pod silnikiem ale było ją wyraźnie słychać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI PD 105KM 77kW
[l/100km]