Karoseria
: Lakier łatwo odpryskuje od uderzających kamyków
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Jak na rok intensywnej eksploatacji - bezawaryjny.
Wielki bagażnik przydaje się głównie mojej żonie. I po załadowaniu niemiłosiernej ilości bagażu wakacyjnego widzę w lusterku co mam za samochodem. Wyjazd na narty 4-ech narciarzy to też nie problem nawet z nartami wewnątrz!
Może troszkę dla mnie ma za niskie zawieszenie - powinienem wybrać wersję podwyższona.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik przyjemnie dynamiczny wystarczający do pewnego i szybkiego wyprzedzania, elastyczny.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń, krótkie i precyzyjne ruchy, przełożenia dobrane optymalnie
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie twarde, dające poczucie pewności prowadzenia. Samochód nie huśta się na nierównościach, przejeżdża przez nie bez oporów. Nadwozie nie przegina się na zakrętach, jedzie jak po szynach. Inni kierowcy wsiadając do mojej skody jako pasażerowie natychmiast zauważają jej twardość. Nie wszystkim się to podoba a najbardziej tym co jeżdżą francuskimi trepami "bez" amortyzatorów.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra. Przednie słupki w pieszym momencie wydają się szerokie. Potem się przyzwyczaiłem
5,0
Ergonomia
Wygodny i dobrze trzymający fotel ale to nie kanapa. Chłodzone schowki - fajnie mieć zimne napoje w upalne dni. A najbardziej lubię otwieranie wszystkich szyb z kluczyka. Zanim dojdę do samochodu już mi się wietrzy - bardzo praktyczne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetnie ułożone kratki wywiewne dające możliwość skierowania powietrza pionowo w górę tak by zimne powietrze z klimatyzacji nie dmuchało bezpośrednio na ludzi.
Ogrzewanie działa natychmiast gdy tylko uruchomi się silnik - nie wiem skąd to ciepło się bierze kiedy silnik jest jeszcze zimny. Może elektrycznie?
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ale najważniejsze jest ukształtowanie konsoli przy pedale gazu. Ktoś pomyślał, że tam ma być noga kierowcy i odpowiednio ja wyprofilował. W efekcie noga nie dotyka bokiem łydki nigdzie. Sporo jeżdżę i miałem już ból od opierania nogi. To zaważyło o kupnie tego modelu. W starej Oktawii i golfie zapomnieli o tym. A tu pełny luz. Ale to powinno być chyba w ergonomii.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 110km/h włącza się świstak gdzieś przy drzwiach....
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy od temperamentu.
Można tym silnikiem jeździć i bardzo oszczędnie i bardzo dynamicznie. Spokojna jazda zgodnie z przepisami i doraźnym wyprzedzaniem i klimatyzacją, w trasie to zużycie poniżej 5 l/100. Autostradą 150km/h z rowerami na dachu to 12 l/100. A przeciętnie 5.8 w cyklu mieszanym przy 20% miasta. W mieście 6.2-6.5.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest to samochód najtańszy ale za to dobrze wykonany. Jak na rok eksploatacji - bezawaryjny. Serwis dość tani.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś tam brzęczało w konsoli w czasie silnych mrozów. Podobno w serwisie wiedzą co to. Na razie nie było robione i jest ok.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpryskujący lakier. Chyba jest za twardy
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI PD 105KM 77kW
[l/100km]