Dosokonały samochód do codziennej eksploatacji. Mało pali, jeździ przyzwoicie, duży bagażnik. Jest to samochód, który spełnia moje oczekiwania. Nie można po nim oczekiwać jednego - emocji za kierownicą. Choć wystarczy trochę pojeździć po polskich drogach i emocje mamy gwarantowane.
Gdybym jeździł mniej kupiłbym na pewno 1,4 tsi, ale przebiegi 35-40 tyś km roczne zadecydowały o tdi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy jest ok. co do elastyczności to bywa z tym róznie. Bez turbiny auto praktycznie nie jedzie. Raczej zachęca do spokojnej jazdy. Wyswietlacz pokazuje kiedy zmienić bieg na wyższy. Posłuszna zmiana biegów jest nagradzana niskim zużyciem paliwa. Po przekroczeniu 1750 obrotów i włączenia turbosprężarki auto ożywa i mozna nim w miarę sprawnie przyspieszać i wyprzedzać. Jak dla mnie jest ok. Kupiłem to auto ze względu na obietnice niskiego spalania i nie rozczarowałem się.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami zgrzyta na trzecim biegu ale może to wynikać z niefrasobliwego i zbyt słabego wciskania sprzęgła przez kierowcę :-)
4,0
Układ jezdny
Dość twardy, choć na zimowych oponach marki Dębica zachowywał się dośc dziwnie, ale to chyba wina opon. Po zmianie na letnie jest znaczna poprawa. W zakrętach prowadzi się pewnie a wszelkiego rodzaju systemy kontroli trakcji itp czuwają nad rozsadnym kierowcą. Zwłaszcza w zimie miałem okazję to odczuć na zaśnieżonych drogach.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu tak sobie - wersja kombi z kratką. Do przodu ok. Seryjne czujniki parkowania z tyłu są pomocne.
Bardzo przyzwoite lampy seryjne plus halogeny zapewniają dobre oświetlenie w nocy. Jestem zadowolony gdyż często wracam z pracy po zmroku i ta kwestia zawsze była dla mnie istotna.
Bardzo duże i wygodne lusterka boczne, prawie jak w dostawczaku;-)
4,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń. Posiadam auto w wersji Mint z półautomatyczną klimatyzacją. Siedzenia wygodne, dobrze trzymają na zakrętach. Przestrzen dla pasażerów z tyłu wystarczająca. Irytujące jest to, iż Skoda nie pomyślała o osobnych lampkach do czytania z przodu - jeżdżę sam lub z żoną - za to takie rozwiązanie zastosowała na tylnej kanapie. Jak dla mnie kompletnie bez sensu, no ale to taki nieistotny szczegół. Sterowanie szybą po stronie pasażera z przodu w niewygodnym i niepraktycznym miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na razie wszystko ok. W zimie ciepło. Czy w lecie będzie chłodno to się zobaczy. Jedyny mankament który dostrzegłem to umieszczenie oznaczenia nawiewu na kierowcę, którego po prostu zza kierownicy nie widać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń wystarczajaca chyba dla wszystkich. Ogromny bagażnik. Wszelkie akcesoria w postaci wózków itp zmieszczą się bez problemu.
4,0
Wyciszenie
Po uruchomieniu trochę klekocze ale po chwili cisza i spokój. Szumy raczej od oporów powietrza i toczących sie kół.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 1.6 tdi powoduje, iż wizyty na stacji benzynowej będą przyjemną częścią eksploatacji. W zimie średnie spalanie do 5,6 l - średnio 5,3 l/100km. Nie ukrywam że ekonomia, duży bagażnik i cena zadecydowały o zakupie. Przy obecnych cenach ON i to nawet tankując verwy i inne wynalazki koszt przejechania 100 km kształtuje się w cenie ok. 22 zł. Dojeżdzam coddziennie do pracy - ok. 100-130 km dziennie i dla mnie to idealne rozwiązanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem rocznik 2009 z kratką. Dostałem upust ponad 12000 zł, opony zimowe, dywaniki i alarm w cenie. Jestem zadowolony gdyż w tej klasie nic tańszego nie znalazłem. Dla mnie super.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic sie nie zepsuło i niech tak zostanie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
[l/100km]