Ogólnie moje wrażenia po 3 latach użytkowania są bardzo pozytywne. Szukałem samochodu na codzień, taniego w utrzymaniu, do którego mogę w każdej chwili wsiąść i przejechać 2km do marketu nie przejmując się, że silnik nie dogrzany, że akumulator się rozładuje itp. I w tym skoda octavia w połączeniu z klasycznym 1.6 sprawdza się wyśmienicie, szybko się nagrzewa, chodzi całkiem cicho, a samo auto sprawia wrażenie dobrze przemyślanego. Udało mi się w znaleźć egzemplarz z prawie pełnym dodtakowym wyposażeniem i w tej konfiguracji autko z perspektywy kierowcy jest proste, przyciski są umieszczone tam, gdzie intuicyjnie do nich sięgam, dla mnie osobiście, jest to na plus, bo nie lubię udziwnień i cenię sobie prostotę, ale z drugiej strony, można powiedzieć że to nuda. Same wykończenie wnętrza ku mojemu zdziwieniu wcale nie jest złe, plastiki są całkiem miękkie, po prawie 14 latach od wyjazdu z salonu wciąż wyglądają ładnie, i nie noszą szczególnych śladów zużycia. W środku jest całkiem, choć oczywiście nie jest to samochód klasy premium i na gorszej jakości nawierzchni da się to usłyszeć. Dużą zaletą jest bagażnik, po złożeniu tylnej kanapy spokojnie, można przewieźć pralkę, lodówkę, czy spory parawan, jak ktoś ma w planach odwiedzić polskie morze :). Jeżeli chodzi o same koszty utrzymania, to przez te 3 lata jedyne co zrobiłem to wymiana rozrządu, płynów eksploatacyjnych i filtrów. Usterek mechanicznych nie odnotowałem, ale na nadkolach zaczyna pojawiać się delikatne ognisko korozji, więc będzie to konieczny wydatek w niedalekiej przyszłości.
Jeżeli chodzi o spalanie to najniższe jakie udało mi się osiągnąć wynosi 5.2, w trasie, przy prędkościach 70-100. Realnie w mieście spala około 8-9L w zależności od cieżaru nogi właściciela, chociaż z tym silnikiem to nawet wyścig z autobusem miejskim z pod świateł daje już ogrom emocji :D A w trasie realnie przy średniej prędkości 120km/h to spalanie wynosi około 7.5L. Podsumowując, Octavia 2 generacji to samochód dla osób, które chcą się w w miarę komfortowy sposób przedostać z punktu A do B, nie wydając przy tym majątku na eksploatacje. Silnik 1.6 polecam do miasta i okazjonalnie na trasę, jeżeli ktoś większość kilometrów pokonuje na trasie, to jednak wybrałbym klasyka 1.9TDI
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 102KM 75kW
[l/100km]