Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Kombi

Karol Przesmycki, 4 lata temu
Silnik 1.6 MPI 102KM 75kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 425 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Skoda Octavia II Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW 2005-2012 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Trwałość jednostki napędowej
Karoseria : Duże możliwości
Zawieszenie : Trwałość zawieszenia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Przepustnica, wymagała częstego czyszczenia, a ostatecznie przestała działać.
Przeniesienie napędu : Awaria skrzyni biegów po przebiegu 275 tys. km
Karoseria : Wycierający się lakier na uszczelkach drzwi
4,0
Całokształt
Użytkujemy Skodę od nowości. Od przebiegu 70 tys. km założona instalacja gazowa. Generalnie Octavia spisuje się bardzo dobrze. Dynamika słaba, ale skoda odwdzięcza się oszczędnością i bezawaryjnością. Samochód ma aktualnie przejechane 425 tys. km, przy średnim spalaniu LPG 9-10 litrów. Silnik nie zużywa nadmiernych ilości oleju, 1,50- 2 litrów na 15 tys. km. Z ważniejszych napraw, wymiana kompletu łożysk skrzyni biegów, przy przebiegu 275 tys. przepustnica 320 tys. sprzęgło 275, drugie przy 420 tys. zawieszenie przód i tył 380 tys. silnik nadal chodzi żwawo, nawet przy zimnym rozruchu nie dymi. Samochód pojemny, szczególnie bagażnik. Zużycie wnętrza na akceptowalnym poziomie jak na przebieg. Tapicerka na fotelach nie jest jeszcze przetarta. Bagażnik bardzo pojemny i funkcjonalny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wysoka trwałość jednostki napędowej. Kultura pracy nie jest wysoka, hałas powyżej 3,8 tysiąca obrotów wysoki. Silnik pomimo zainstalowanej instalacji LPG i dużego przebiegu nie zużywa nadmiernej ilości oleju. Praca zarówno na gazie jak i benzynie dobra. Problem z przepustnicą po 300 tys wymagała wymiany.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów zużyła się po 275 tys km. Wymagał remontu i wymiany kompletu łożysk. Naprawa przeprowadzona poza ASO za 1200 zł. Przydałaby się skrzynia 6-cio biegowa. Przy 140 km/h obroty około 4 tys. na minutę i wysoki hałas w środku. Biegi wchodzą precyzyjnie i pewnie, z należytym oporem. Nie ma problemów z haczeniem, ani trudnością w zmianie.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie i układ jezdny dobrze znoszą upływ czasu. Samochód dobrze prowadzi się w zakrętach, ale przy pięciu osobach na pokładzie trzeba zachować ostrożność. Samochód w pełni obciążony mocno pochyla się w zakrętach. Hamulce radzą sobie dobrze. Klocki przy normalnej eksploatacji wystarczały na przejechanie 80 tys. km od wymiany do wymiany.
3,0
Karoseria
Samochód od początku nie był garażowany. Nie ominęły go też drobne szkody parkingowe. Problem z uszczelkami drzwi wycierającymi lakier. Po 10 latach pojawiły się pierwsze oznaki korozji na rantach błotników, progów. Karoseria kombi bardzo funkcjonalna, z dużym foremnym bagażnikiem. Próg załadunku mógłby być niżej.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i tyłu bardzo dobra. Lusterka boczne o dużej powierzchni ułatwiają jazdę. Słabe światła mijania i drogowe. Technologia oświetlenia oparta na żarówkach H7/H1 nie daje takich możliwości jak współczesne światła ledowe.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo dobre. Silnik szybko nabiera temperatury i do wnętrza po kilku kilometrach jazdy dociera ciepłe powietrze. Gorzej w lecie. Klimatyzacja manualna jest mało wydajna przy temperaturach powyżej 30 stopni. Wymaga częstego używania maksymalnych obrotów dmuchawy. Generuje to uciążliwy hałas
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód oferuje dużo przestrzeni zarówno w I rzędzie jak i dla pasażerów. Miejsca na głowami jest dużo nawet dla wysokich osób.
4,0
Wyciszenie
Z upływem czasu sprawa wyciszenia ma się coraz gorzej. Na nierównościach skrzypią plastiki, do wnętrza dochodzą odgłosy toczenia sie i pracy opon po nawierzchni. Mocny hałas we wnętrzu powyżej 140 km/h. Przydłaby sie 6-ty bieg.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pod względem kosztów utrzymania jeden z naszych lepszych samochodów. Nigdy wcześniej nie przejechaliśmy jednym samochodem tak dużo kilometrów, z tak niewielką ilością napraw. Instalacja LPG przyniosła w ciągu całego okresu eksploatacji oszczędności w stosunku do samochodu eksploatowanego na beznzynie w wysokości 60 tys. złotych.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedynie przepustnica i skrzynia biegów były naprawami, których nie przewidywałem. Pozostałe to eksploatacyjne

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia II Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
7,7
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia II Kombi