Octavie nie do konca kupuje sie sercem, umowmy sie są na rynku zdecydowanie bardziej pociagajace auta, ale mało jest równie przemyślanych, praktycznych, przestronnych i bezproblemowych samochodów. Polecam zwłaszcza kombi mega praktyczne wozidło.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.6mpi demonem predkości zdecydowanie nie jest ale jak na 102km uważam, że radzi sobie całkiem dobrze., jest bardzo elastyczny a na wysokich obrotach jest wstanie wmiare dynamicznie rozbujać to całkiem spore kombi...z wiatrem 200kmh pojedzie. Tak na prawde do przepisowego poruszania sie z punktu a do b wystarczy za to odwdziecza sie bardzo tania i bezprobkemowa ekspoatacji. Ta jednosta jest wysoce odporna na przebieg, gaz i inne niesprzyjajace warunki a w najgorszym razie jej remont kapitalny wyniesie około 2,5 tys zł. Na moim 200tys km nie zrobiło wrażenia a i oleju nie pali wcale (przy katowaniu te silniki potrafia od wymiany do wymiany okolo 0,7l łyknać) Dodatkowy plus to cisza w porownaniu z tdi jakie ostatnio posiadalem jest duzo ciszej. W tym silniku warto profilaktycznie co jakis czas wyczyscic przepustnice, wymienić swiece i przewody zapobiega to falowaniu obrotów i drżeniu jednostki. Jedyna jednosta benzynowa w o2, ktora można śmiało polecic poza tym wszystkie maja wady konstrukcyjne....ewentualnie zaryzykowac mozna z 1.4tsi 122km wadliwy rozrzad ale sa juz zestawy naprawcze.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzja zmiany biegow stoi na wysokim poziomie. Oryginalne przełozenie 5 tego biegu jest troche za krotkie, na szczescie w łatwy sposob mozna je zmienic poprzez zmiane kół zębatych w skrzyni na 0,74. Po zmianie mamy nastepujace obroty przy prędkosciach 90kmh 2500obr, 100kmh 2750obr , 130kmh 3500 obr, 147kmh 4000, 200km.h 5500obr
4,0
Układ jezdny
Przewidywalnie w miare miekko ale bez przesady. Kombi troche zarzuca tylem przy odjęciu gazu w łuku.
5,0
Karoseria
Jak na 4,60m dlugosci bardzo przestronne z ogromnym bagaznikiem. Duzo schowkow, haczykow, uchwytow na kubki , czy uchwyt na okulary
Komfort
4,0
Widoczność
Ok bez tragedii
5,0
Ergonomia
Nie potrzeba instrukcji obslugi wszystko bardzo intuicyjne
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok klima rozkręca sie troche wolniej jak w moim ostatnim aucie , w zimę ciepło silnik szybko nabiera temperatury
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 4 osob do 180cm wzrostu jest akurat....ogromny bagażnik
4,0
Wyciszenie
Mysle ze na odpowiednim poziomie, benzyna jest duzo cichsza od diesela.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo tanie czesci, niska awaryjność. Jesli ktos ma instalacje lpg to jazda za grosze. Ja jezdze na benzynie i tez nie narzekam...nie jest zle. Trasa: przy 100kmh pali 6, 120kmh 7, 140kmh 8,5 najczesciej wychodzi około 6,6-6,8 srednio 7,5 gorzej jest w miescie gdzie masa daje o sobie znac...9-10l to takie minimum do 12-13max na bardzo krótkich trasach z klimą. Apropo klimy w upaly mam wrazenie ze klima podnosi spalanie w miescie o dobry 1l do 1,5l
5,0
Stosunek jakość/cena
W okolicy 20 tys zł mozna kupic na prawde ladny egzemplarz auta, ktore tak na prawde wiekszych wad nie posiada a poza tym jest totalnie bezproblemowe
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mimo 200tys przebiegu poza normalnym pakietem startowym czyli paski filtry oleje przewody wymienilem jedynie tuleje w zawieszeniu i poduszki silnika a i to kosztowało grosze
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 102KM 75kW
[l/100km]