Silnik
: Generalnie jestem zaskoczony, panuje obiegowa opinia o awaryjności silnika która nie potwierdziła się w moim przypadku.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: wymiana parownika - uszkodzenie kamieniem
Silnik
: Czujnik przepustnicy
3,0
Całokształt
Auto generalnie skrzypi, spasowanie plastików nienajlepsze, łatwo ulegają uszkodzeniom. Bardzo dobry lakier.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie mam zastrzeżeń, mit o awaryjności tego silnika się nie potwierdził. Z wad to jego moc i moment są conajmniej dostateczne, aby sprawnie się poruszać potrzeba trochę więcej.
4,0
Skrzynia biegów
Wielowybierak wymagał wymiany. Długość biegów ok.
4,0
Układ jezdny
Nie mam większych zastrzeżeń, jest poprawny i przewidywalny.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, manewrowanie nie stanowi żadnego wyzwania.
5,0
Ergonomia
Bardzo intuicyjny kokpit oraz rozmieszczenie przycisków. Nic nie trzeba szukać, wszystko jest tam gdzie można się tego spodziewać. Same dobre rozwiązania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Myślę, że skoda jest tu wzorem, chyba maksymalnie wykorzystana przestrzeń przy tych gabarytach auta. Przestrzeń była jednym z powodów wybrania octavii.
4,0
Wyciszenie
Jest ok, ale bez szalu. Męczą wyższe prędkości autostradowe, ale wydaje mi się że jednak jest powyżej przeciętnej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są tanie jak barszcz. Trochę spalanie rozczarowuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze bardzo dobre auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W trakcie posiadania auta jedyne naprawy zaraz po 100000 to wymiana wielowybieraka, parownika oraz czujnika przepustnicy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V FSI 115KM 85kW
[l/100km]