Układ hamulcowy
: W porównaiu z poprzednikiem - super.
3,0
Całokształt
Samochód zachowuje się jakby miał nie swoje podwozie. Strasznie męczy kręgosłup. Fabryczne opony nie były dobrane do bezwładności zawieszenia i skończyło się to ząbkowaniem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma coś na kształt turbo-dziury. Do 2500rpm ledwo, ledwo. Powyżej dostaje drugi oddech. Jedyny silnik, którego plastiki trzeszczą głośniej niż te wewnątrz kabiny.
4,0
Skrzynia biegów
Po tym przebiegu - ok. Czasem tylko nie chce wejść jedynka przy ruszeniu.
4,0
Układ jezdny
Mam jakieś dziwne wrażenie, że jest konstrukcyjnie przeciążony.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność - ok. Ale jestem wysoki, także ocena może być niemiarodajna.
3,0
Ergonomia
Ciężko cokolwiek oceniać po 4 latach. Przyzwyczaiłem się już do niedociągnięć, także nie przeszkadzają mi za bardzo. Duży plus za pełną mechanikę fotela pasażera.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag. Klima hoduje grzyby jak wszystkie inne. Pozytywne wrażenie sprawiają te szczegóły, na które nie zwracamy uwagi, np. zamykanie zewnętrznych dolotów powietrza przy zatrzymaniu pojazdu, cofaniu, czy przy użyciu płynu do spryskiwaczy. Prosty, prymitywny ale skuteczny system air quality control.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo. Generalnie dzisiejsze samochody tyją na potęgę, także miejsca raczej nie będzie brakować.
4,0
Wyciszenie
Ok. Plastiki trzeszczą... ale te w komorze silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Mimo wielu ochów i achów - przeciętnie. Baaardzo przeciętnie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na 4 lata: Styk zapięcia pasa kierowcy, przycisk zamykania drzwi,
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na gwarancji - rozrusznik, radio (STREAM),
Po gwarancji - cewka zapłonowa - 2szt.
Poza tym wszystkie eksploatacyjne historie: amortyzatory, sprzęgło, łożyska, tarcze oleje etc.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V FSI 115KM 85kW
[l/100km]