Silnik
: Za rok (po 5 latach amortyzacji) kupuję O3 elegance 1,4 tsi kombi - innej alternatywy nie widzę !
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dynamiczny i cichy - oczywiście są lepsze ale stosunek ceny / do jakości = 1. Słabość odczuwa się dopiero z 4 pasażerów z pełnym bagażnikiem, dużym psem i 4 rowerami na dachu - tylna oś siedzi. Wtedy na tempomacie 130 i 10l/100. Jeśli chodzi o problemy z rozrządem to po 60000 wymieniałem - za darmo !. I tu uwaga dla potencjalnych posiadaczy. Mój jest z czerwca 2010 - podobno z nowym typem rozrządu. Okazało się, że to nie była prawda. Ale teraz mam nowy typ na 100 % :)
5,0
Skrzynia biegów
Nie spotkałem się z bardziej precyzyjną skrzynią biegów ! (manualną 6)
5,0
Układ jezdny
Nie jestem rajdowcem ale z takim zawieszeniem w połączeniu z ESP i innymi systemami można sobie pozwolić na bardzo wiele - nawet w Alpach po śniegu !
Komfort
4,0
Widoczność
Troszkę boczne słupki ograniczają widocznosć na boki na skrzyżowaniach - ale tylko dla tych, którzy siedzą w fotelach odsuniętych do tyłu na mxa.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa climatronic jest włączony non-stop (4 pory roku). Utrzymuje stałą temperaturę i wilgotność w całej kabinie. Szyby nie parują.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód rewelacja ! To jedyne auto w tej klasie, w którym wygodnie siedzę za kierownicą. Mam 186 cm i długie nogi. Z tyłu trochę gorzej - ale tam póki co siedzą małe dzieci.
5,0
Wyciszenie
Dzięki silnikowi - super. Czasami przy mam wrażenie , że silnik zgasł.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza kosztami "normalnymi" w ciągu 4 lat użytkowania wydałem 340 zł na nowy akumulator.
Spalanie jak na benzyniaka przyzwoite. Ubezpieczenie niskie od 1400 do 1600 - pełny pakiet.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
O rozrządzie pisałem w części "silnik"
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]