Silnik
: Awaria nastawiacza faz rozrządu, rozciągające się łańcuszki rozrządu
3,0
Całokształt
Byłoby lepiej, gdyby nie problem z silnikiem VW zresztą
Wrażenia
4,0
Silnik
Na początku byłem silnikiem zachwycony. Bardzo dobre osiągi w stosunku do pojemności i spalanie na poziomie 7,4 litra w jeździe mieszanej. No i ta cisza. Niestety mam pierwszą awarię silnika za sobą...
5,0
Skrzynia biegów
W porównaniu z 5-biegową skrzynią w Octavii 1.9TDI ta pracuje bardzo lekko i pracyzyjnie.
4,0
Układ jezdny
Lekko twardawo, ale tak właśnie lubię.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Dwie wpadki. Symbole kierunków nawiewu słabo widoczne z miejsca kierowcy oraz regulator nachylenia reflektorów także umieszczony źle za kierownicą.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca naprawdę sporo zarówno z przodu jak i z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Naprawdę cichutko, to zasługa silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto zimą 8,5 l/100 km, trasa 6,8 l/100 km, autostrada 7,1-7,4 l/100 km
4,0
Stosunek jakość/cena
za swoje auto zapłaciłem w 2010 roku 61.000 po sporych zniżkach.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przy przebiegu blisko 48.000 km pojawił sie metaliczny dźwiek, miesiąć po wygasnięciu gwarancji i półtora miesiąca po ostatnim przeglądzie. Dżwięk ten pojawiał się po kilkugodzinnym postoju, nie przy ciepłym silniku i nie przy rozruchu porannym (wtedy było zwykłe terkotanie, które miałem od początku).
Serwis w Gdyni zdiagnozował usterkę nastawiacza faz rozrządu i oszacował koszty naprawy na 3200 zł (2000 części i 1200 robocizna). Zaprotestowałem powołując się na dopiero co wygasłą gwarancję i że przy ostatnim przegładzie prosiłem o sprawdzenie łańcuszka i pracownicy serwisu twierdzili, że silnik jest w doskonałym stanie. Pracownik serwisu zaproponował naprawę na zasadzie dobrej woli. I tu uwaga! Polega ona w pierwszym etapie na wpisaniu danych auta do programu komputerowego, który na podstawie wieku, przebiegu, ostatniego przeglądu dokonuje wyceny wysokości dobrej woli, w moim przypadku było to 70% zniżki na części i 30% na robociznę. Na te warunki też sie nie zgodziłem i wtedy sprawa weszła na drugi etap czyli podanie o naprawę z dobrej woli, o której decyduje człowiek, a nie komputer. Sprawa dotarła do Mlada Boleslav i zaproponowano mi 80% znizki na części i 30% zniżki na robociznę. Uznałem, że nie chce mi się już dalej z nimi boksować i wynegocjowałem jeszcze 20% rabatu na robociznę i nastawiacz został wymieniony wczoraj. Dzisiaj odebrałem auto i przed chwilą uruchomiłem na zimno, nic nie było słychać, poprzedniego terkotania również. Mam nadzieję, że na tym problemy sie skończą. Nmniej jednak pewien niesmak pozostał...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]