Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Kombi

Patobo, 12 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 48 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Skoda Octavia II Kombi 1.4 TSI 122KM 90kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : ilośc miejsca dla pasaźerów i bagaźu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Awaria nastawiacza faz rozrządu, rozciągające się łańcuszki rozrządu
3,0
Całokształt
Byłoby lepiej, gdyby nie problem z silnikiem VW zresztą
Wrażenia
4,0
Silnik
Na początku byłem silnikiem zachwycony. Bardzo dobre osiągi w stosunku do pojemności i spalanie na poziomie 7,4 litra w jeździe mieszanej. No i ta cisza. Niestety mam pierwszą awarię silnika za sobą...
5,0
Skrzynia biegów
W porównaniu z 5-biegową skrzynią w Octavii 1.9TDI ta pracuje bardzo lekko i pracyzyjnie.
4,0
Układ jezdny
Lekko twardawo, ale tak właśnie lubię.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Dwie wpadki. Symbole kierunków nawiewu słabo widoczne z miejsca kierowcy oraz regulator nachylenia reflektorów także umieszczony źle za kierownicą.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca naprawdę sporo zarówno z przodu jak i z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Naprawdę cichutko, to zasługa silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto zimą 8,5 l/100 km, trasa 6,8 l/100 km, autostrada 7,1-7,4 l/100 km
4,0
Stosunek jakość/cena
za swoje auto zapłaciłem w 2010 roku 61.000 po sporych zniżkach.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przy przebiegu blisko 48.000 km pojawił sie metaliczny dźwiek, miesiąć po wygasnięciu gwarancji i półtora miesiąca po ostatnim przeglądzie. Dżwięk ten pojawiał się po kilkugodzinnym postoju, nie przy ciepłym silniku i nie przy rozruchu porannym (wtedy było zwykłe terkotanie, które miałem od początku). Serwis w Gdyni zdiagnozował usterkę nastawiacza faz rozrządu i oszacował koszty naprawy na 3200 zł (2000 części i 1200 robocizna). Zaprotestowałem powołując się na dopiero co wygasłą gwarancję i że przy ostatnim przegładzie prosiłem o sprawdzenie łańcuszka i pracownicy serwisu twierdzili, że silnik jest w doskonałym stanie. Pracownik serwisu zaproponował naprawę na zasadzie dobrej woli. I tu uwaga! Polega ona w pierwszym etapie na wpisaniu danych auta do programu komputerowego, który na podstawie wieku, przebiegu, ostatniego przeglądu dokonuje wyceny wysokości dobrej woli, w moim przypadku było to 70% zniżki na części i 30% na robociznę. Na te warunki też sie nie zgodziłem i wtedy sprawa weszła na drugi etap czyli podanie o naprawę z dobrej woli, o której decyduje człowiek, a nie komputer. Sprawa dotarła do Mlada Boleslav i zaproponowano mi 80% znizki na części i 30% zniżki na robociznę. Uznałem, że nie chce mi się już dalej z nimi boksować i wynegocjowałem jeszcze 20% rabatu na robociznę i nastawiacz został wymieniony wczoraj. Dzisiaj odebrałem auto i przed chwilą uruchomiłem na zimno, nic nie było słychać, poprzedniego terkotania również. Mam nadzieję, że na tym problemy sie skończą. Nmniej jednak pewien niesmak pozostał...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia II Kombi