Silnik
: Silnik to największa zaleta tego samochodu. Dynamiczny i ekonomiczny zarazem
5,0
Całokształt
Octavię kupiłem w salonie i mam ją od nowości. Autko spisuje się świetnie. Jestem zadowolony z osiągów silnika 1,4TSI a zarazem z oszczędności tego samochodu. Dużą zaletą samochodu jest przestrzeń bagażowa. Pozwala on na zabranie w komforcie 4 osób wraz z bagażami na dalekie wakacje. Samochód polecam rodziną.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1,4TSI jest bardzo dobrym rozwiązaniem w Skodzie Octavii. To kompromis pomiędzy przyzwoitymi osiągami a ekonomicznym spalaniem. Pozwala on bardzo sprawnie rozpędzać samochód na pierwszym, drugim i trzecim biegu. Przy wyższych prędkościach (od 80km/h) zmieniamy na szósty bieg i podróżujemy ekonomicznie (w trasie można uzyskać spalanie około 5,5-6,5 l/100km). Silnik jest do tego stosunkowo cichy i pozwala na bardzo komfortową podróż do prędkości 130-140km/h. Elastyczność to kolejna zaleta tego silnika. Maksymalny moment obrotowy jest osiągany od około 1800 obr/min i utrzymuje się aż do samego końca. Najwyżej kręciłem silnik do 6000 obr/min.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest dobrze zestopniowana. Bardzo dużą zaleta jest szósty bieg. Bez niego ocena na pewno była by niższa. Biegi wchodzą bardzo sprawnie i lekko choć czasem (ale bardzo sporadycznie) zdarza się problem z czwartym biegiem i biegiem wstecznym. Trzeba wrócić do pozycji luz i spróbować jeszcze raz. Z tego powodu ocena jest tylko dobra a nie bardzo dobra. Skok skrzyni biegów jest bardzo krótki co mnie osobiście bardzo odpowiada.
5,0
Układ jezdny
Auto świetnie trzyma się drogi. Wielowahaczowe zawieszenie dobrze wybiera nierówności na polskich szosach i jest stosunkowo ciche. Przy dużych prędkościach autostradowych samochód zachowuje się stabilnie. Pozytywnie zaskoczył mnie promień skrętu który pozwala na bardzo ciasne manewry na parkingu mimo długości samochodu. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny i nie ma żadnych luzów. Siła elektrycznego wspomagania układu kierowniczego jest dobrze dobrana, stawia bardzo lekki i przyjemny opór.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu jak już wiele osób zauważyło i skomentowało jest lekko ograniczona przez szerokie słupki przednie. Widoczność do tylu jak to w samochodzie kombi, trzeba się nauczyć gdzie jest koniec samochodu. Bardzo pomocny jest oryginalny czujnik cofania. Pozwala bardzo precyzyjnie dojechać do przeszkody na biegu wstecznym. Lusterka boczne są dość duże i pozwalają skutecznie obserwować sytuacja dookoła samochodu.
5,0
Ergonomia
Wnętrze samochodu jest bardzo dobrze zaprojektowane, wszystko jest na swoim miejscu a przyciski są bardzo intuicyjne. Bardzo duża ilość schowków pozwala na schowanie wszystkich potrzebnych drobiazgów. Materiały użyte do wykończenia, jak na tą klasę samochodu, są odpowiednie. Plastiki miłe w dotyku. Polecam dokupienie pakietu dynamic. Za 1500zł dostajemy fotele przednie z lepszym trzymaniem bocznym oraz skórzaną kierownicę, mieszek drążka zmiany biegów oraz uchwyt hamulca ręcznego. Jednym z argumentów do zakupu Octavii Combi była dla mnie pojemność bagażnika. Jest to największy bagażnik w klasie (600l - do poziomu rolety ).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja \"Climatronic\" bardzo dobrze daje sobie radę. W upalne dnie szybko schładza wnętrze samochodu do wyznaczonej temperatury, a w deszczowe szybko osusza wnętrze. Zimą silnik wolno się nagrzewa przez co ciężko jest ogrzać wnętrze, zwłaszcza podczas kilkunastominutowej jeździe po mieście. Istnieje bardzo dużo możliwości konfiguracji nawiewu co jest duża zaletą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem niewysoki więc problemów nie mam, ale wydaje mi się że żaden kierowca nie będzie miał problemu ze znalezieniem odpowiedniego miejsca za kierownicą. Umożliwi to bardzo dużo ilość wariantów regulacji kierownicy i fotela kierowcy. Pasażerowie również nie powinni narzekać na brak miejsca. Jedynie piąta osoba siedząca na środku tylnej kanapy może odczuwać dyskomfort.
5,0
Wyciszenie
Samochód jest dobrze wyciszony. Można jechać po autostradzie z dużymi prędkościami i słuchać ulubionej muzyki bez zbędnego podkręcania głośności. Zawieszenie również nie wydaje głośnych odgłosów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód pozwala na ekonomiczną jazdę przy wykorzystaniu szóstego biegu. Spalanie na trasie w okolicach 6 l/100km jest realne. W sytuacji w której nie jeździmy więcej niż 15000-20000 km rocznie nie ma sensu inwestować dodatkowych 10000zł w diesla. Silnik 1,4TSI ma przeglądy co 30000km dzięki czemu koszty eksploatacji również będą niższe niż w przypadku silnika na olej napędowy. Po roku użytkowania nie wydałem jeszcze ani złotówki na naprawy lub przeglądy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cóż, samochód nie był najtańszy ale uważam że jest wart swej ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic się nie zepsuło i oby tak dalej:)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic się nie zepsuło i oby tak dalej:)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]