Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Kombi Facelifting

LexNx, 3 lata temu
Silnik 1.8 TSI 160KM 118kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 330 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Skoda Octavia II Kombi Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
2,93
28% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Ogólnie marnie. Nie mogę napisać, że to bardzo kiepski samochód, bo pięć lat jeździłem i niektóre rzeczy dały się lubić i były całkiem ok. Mogę nawet napisać, że gdyby nie podstawowe wady związane z silnikiem i skrzynią biegów, to większość była dobra. Skoda widziała, że silnik jest z bardzo dużymi wadami i nie zrobiła nic w kierunku klienta, by choć trochę poprawić mu humor. Dlatego od pewnego czasu nie wypowiadam już nazwy S....a, a tylko "ta firma na S"
Wrażenia
1,0
Silnik
dynamika bardzo fajna ale koszty... zatrważające. Nie tylko koszty remontów ale i spalanie. O ile w trasie dało się przeżyć, to w mieście takim jak Warszawa 12 l/100 to była codzienność. W większych korkach 14 i więcej.
2,0
Skrzynia biegów
tutaj całkiem nieźle, jeśli chodzi o skrzynię, bo jak czytam, że coś się dzieje w tą skrzynią, to ja miałem przejechane 320 000 km na oryginalnych sprzęgłach. No ale obraz psuje mechatronika - usterkowa bardzo. Pierwsza wymiana przez ASO przy 161 000 km. Potem była jeszcze druga chyba przy 220 000 (na gwarancji, ale ponad tydzień bez samochodu). A trzecia wymiana tuż przed 300 000 km w jednym z warszawskich serwisów.
3,0
Układ jezdny
przyzwoity, jak to w samochodzie do pracy. Jak by się tak zastanowić, to może jedna z lepszych stron tego samochodu.
3,0
Karoseria
jak każdy, po latach gdzieś tam rdza wychodzi. U mnie przy oświetleniu tablicy rejestracyjnej pojawiła się najwcześniej.
Komfort
4,0
Widoczność
dobra, nie można narzekać.
4,0
Ergonomia
tutaj to co kto lubi, ja się przyzwyczaiłem i mogę powiedzieć, że ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo pojemny i przestronny. Bardzo dobrze
3,0
Wyciszenie
wyciszenie przy niedużych prędkościach ok, ale powyżej 120 km/h gdzieś na autostradzie to już nie najlepiej. Głównie na tylnej kanapie głośno.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
owszem, części dostępne, powszechne, znane, nic nie brakuje. Ceny zróżnicowane, czasami nawet w ASO nie zaskakują swoją wysokością (choć nie wszystkie, bo niektóre owszem, przesadzone). Natomiast koszty remontu silnika... poniżej 7 000 zł nie ma szans. A zrobić niestety musowo i to szybko . Ja remont zamknąłem kwotą ok 9 000 zł i wykonywałem go przy przebiegu 211 000 km.
3,0
Stosunek jakość/cena
tak po środku, nie ma szaleństw w żadną stronę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jeśli chodzi o drobiazgi to tutaj nie ma się do czego przeczepić. W zasadzie żarówki się z czasu palą i jakoś więcej nie mam wspomnień co do drobnicy.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
silnik, silnik i jeszcze raz ... skrzynia biegów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia II Kombi Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia II Kombi Facelifting