Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Kombi Facelifting
Tomek_D,
7 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2010
Przebieg:
8 tys. km
Okres użytkowania:
ponad 6 lat
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Ogromny samochód w srodku
5,0
Całokształt
Jestem posiadaczem tego samochodu od nowości. Octavia nie zawiodła mnie nigdy. Jest nieźle wykonanym i bardzo pojemny samochodem klasy compakt.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak na pojemność 1.4 sprawuje się bardzo przyzwoicie. Nie jest to demon prędkości, ale w mieście i na trasach krajowych daje radę. Na autostradzie może brakować trochę mocy. Pomimo ogólnie nienajlepszych opinii na temat tego silnika, ja nie miałem do tej pory żadnych problemów. Do przebiegu 70 000 km nie brał grama oleju - od przeglądu do przeglądu (corocznego). Zobaczymy jak będzie dalej. Na pewno nie polecam stosowania olejów Long Life. Ja wymieniam co roku, nawet jak jeżdze 10 000 km.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest niezla, biegi wchodzą płynnie, skok jest przyjemny. Był incydent, że zdarzały się zacięcie z wbiciem 2, ale wymiana oleju pomogla i teraz jest OK.
4,0
Układ jezdny
Nie jest to zawieszenie z Forda czy BMW, ale nie ma też na co narzekać. Zestrojenie jest sprężyste i raczej w stronę wspomnianych marek niż amerykańskich, pływających krążowników szos ;-) Na pewno kierowca będzie wiedział co ma pod kołami.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać we wszystkich kierunkach. Jak na kombi nie mam zastrzeżeń. W parkowaniu pomagają pikacze z tyłu ;-)
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i takm gdzie być powinno. Bez fajerwerków. Wsiadasz i wiesz gdzie wszystko jest.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi i grzeje bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca jest ponadprzeciętna, zarówno z przodu jak i z tyłu. Przy wzroście 190 mam nadal duży zapas w regulacji fotela na odległość od kierownicy i spokojnie mogę usiąść sam za sobą. Fotele bardzo dobre (wersja sportowa), trzymają świetnie w szybko pokonywanych zakrętach. Co prawda wydaje mi się że osoby "słusznej postury" mogą narzekać na zbyt ciasne oparcie :-)
Bagażnik jest bezkonkurencyjny - ogromny, płaska podłoga po złożeniu siedzeń, proste krztalty w bagażniku. Stół do jadalni wchodzi z nogami i 2 krzesła ;-)
4,0
Wyciszenie
Jest nieźle. Przy 160 km/h nadal można rozmawiać i słuchać radia ;-) Ale zawieszenie słychać. Nie jest to klasa premium.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza bieżącymi kosztami paliwa, wymiany oleju, części eksploatacyjnych i przeglądów nic się nie dzieje. Spalanie jest na średnim poziomie jeżeli chodzi o silniki benzynowe z turbo - średnio ok. 8,5l w jeździe mieszanej, ale w dużych korkach potrafi palić 10l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Pewnie Koreańczycy dają więcej za mniej, ale jak potrzebujesz ogromnego samochodu w środku za rozsądne pieniądze to nie ma lepszego auta. W wersji Ambition nie ma może bajerów w wyposazeniu, ale do codziennej eksploatacji w zupełności wystarczy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza incydentami ze skrzynią biegów nic się nie dzieje. Wymiana oleju pomogła bez żadnych napraw.
Pojawiła się ostatnio rdza w narożniku okna pasażera - jakiś odosobniony przypadek jak rozmawiałem z serwisem lakierniczy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać, jak naradzie nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]