użykownik Octavia II 2,0TDI elegance maj 2005,
19 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2005
Przebieg:
8 tys. km
2,15
47% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
1,0
Całokształt
- MAŁO SZTYWNE ZAWIESZENIE POWODUJE Że JEST TO SKRZYPOWÓZ Z TRUDNYM DO KONTROLI ZAWIESZENIEM, SILNIK PIJE OLEJ 1litr na 3000km
jak na samochód trzymiesięczny z przebiegiem 8000km, z czego większość po autostradach to bardzo źle. Od czasów Fiata 126p jest to mój kolejny samochód, co skrzypi i zużywa olej.
Wrażenia
3,0
Silnik
głosny i dziwacznie terkocze po kazdym dodaniu gazu, pije olej i to bardzo mocno, wskaźnik poziomu oleju to prawdziwe cudo rzeźbiarskie, ale do odczytu wskazań nie służy. jak nie masz ze sobą szkła powiększającego i latarki nic nie odczytasz.
3,0
Skrzynia biegów
1,0
Układ jezdny
Dla polaków bez ESP.
Dziwnie skacze i zarzuca tyłem na nierównościach, dostaje bocznego poslizgu.
ABS , gdy sie włączy na nierównościach uważaj bo będziesz na sąsiednim pasie .
Zawieszenie tłucze i bardzo mało komfortowe. Na idealnie gładkiej nawierzchni autostrady OK, ale przy takim porównaniu nawet 126p jest OK.
Komfort
3,0
Widoczność
Czujniki cofania z przodu i z tyłu ratuja sytuację. Choć czesto właczają się bez powodu, denerwująć kierowcę, a wynika to z niskiej jakości wykonania. Drgania karoserii powodują zmianę szczeliny czujnik-zderzak i załączenie się sygnału
2,0
Ergonomia
Nic nie moge uregulować.
Siedzenia przednie gniotą uda, drętwieja nogi w dłuższej trasie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Normalnie - wersja Elegance ma dwustrefową klimatyzację z nadmuchem na tył.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak sobie
2,0
Wyciszenie
Na autostradzie do 140km OK. na nierównościach wszystko skrzypi. słychać każdą oponę oddzielnie, wiatr na słupkach i lusterkach i uszczelkach drzwi, które niby są podwójne ale źle przylegają. uszczelki pofałdowane po 1-miesiącu,
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Narzie OK, naprawy tylko gwarancyjne. Pije olej, co zaczyna być denerwujące.
1,0
Stosunek jakość/cena
Nie wart 91.700zł.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest to moja pierwsza Skoda Octavia 2005 elegance i być może ocena będzie zbyt surowa - MAŁO SZTYWNE ZAWIESZENIE POWODUJE Że JEST TO SKRZYPOWÓZ Z TRUDNYM DO KONTROLI ZAWIESZENIEM, nic dodać nic ująć.
Plastyki marnej jakości, trudne do utrzymania w czystości, podatne na uszkodzenia.
Usterki w 3-miesięcznej eksploatacji:
- pije olej i to duzo 1litr na 3000km.
- radioodbiornik (reklamowany jako najwyższy standard), nie zasługuje na nazwę radio, ledwie odbiera - zmieniali opragramowanie, wyłączali funkcję stereo, i dalej klapa
- padł system domykania szyb
- pofałdowała się tapicerka siedzeń, wszystko oszczędne, wystają szwy
- odskoczyła plastykowa nakładka przy zderzaku
- czujniki cofania marnej jakośći, coś pokazują, ale częściej denerwują
- oświetlenie (reflektory) marne, ledwie widać jezdnię
- wycieraczki - nie umyjesz szyby jak nie wsiądziesz do samochodu i przestawisz do innej pozycji, Co bedzie zimą, gdy przymarzną?????
- wskaznik oleju to jakiś czarny wyrzeźbiony patyczek - poziomu oleju nie odczytasz, a trzeba często kontrolować bo ubywa sporo
- wskazania komputera, zużycie paliwa, prędkość obarczone duzym błedem
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- MAŁO SZTYWNE ZAWIESZENIE POWODUJE Że JEST TO SKRZYPOWÓZ Z TRUDNYM DO KONTROLI ZAWIESZENIEM, SILNIK PIJE OLEJ
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
[l/100km]