Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Hatchback

LikeAThorn, 10 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 156 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Skoda Octavia II Hatchback 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2004-2012 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : przestrzeń (bagażnik 560 l. - to więcej niż w niejednym kombi) i moc silnika
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : niestety rdza i słaby lakier
Zawieszenie : pęknięta sprężyna
Układ elektryczny : słaba odporność komputera na wilgoć
4,0
Całokształt
Posiadam wersję ze skórą, klimatronikiem podwójnym, tempomatem, zmieniarką na 6 cd ze sterowaniem w kierownicy, podgrzewane lusterka i siedzenia, ESP, ABS, webasto, pełna elektryka, alarm, parktronic - przód i tyłz wyświetlaniem w radiu itp. Mimo stosunkowo niewielkiego przebiegu jak na rodzaj silnika, to auto miało kilka usterek bardziej lub mniej poważnych, o czy napiszę w dalszej części oceny.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik wcale nie jest tak awaryjny jak o nim piszą. posiadam 2.0 tdi pd 16 v (BKD) - tak to ten co zdarzają się pęknięte głowice. do silnika nie mam zastrzeżeń. ma naprawde dobrą dynamikę, a wyprzedzenie 2 tirów to tylko moment. Niestety kupiłem opony 195 i uważam że 205 lub 215 powinno być minimalną szerokością dla tego auta, ponieważ moc zrywa przyczepność i włącza się ESP, blokując przyspieszenie (ok. 9,8 do 100km/h). Max prędkość z jaką jechałem to 205 km/h i jeszcze był zapas mocy. Stosujcie dobre paliwo i olej (np. MOTUL 5W30 do pd), a kłopotów można będzie uniknąć. Jedyny minus to cena kpl. rozrządu z wymianą to ok. 1300 zł.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra, ale bez gazu na lewarku czuć delikatne drżenie. Biegi wchodzą gładko i 6 bieg robi różnicę, w szczególności na autostradzie.
4,0
Układ jezdny
i tu zaczynają się schody - przy 120 tyś. -pękła sprężyna zawieszenia z tyłu - wymiana dwóch - 500 zł, sjelsto - wzmocnione. przy 140 tyś. wymiana kpl. wahaczy przód - 700 zł., przy 90 wymiana kpl. hamulców przód. Moim zdaniem za słabe sprężyny z przodu - auto bardzo nisko zawieszone i często haczy dołem o wyższe krawężniki - co powoduje zdzieranie ochrony z progów które później rdzewieją, ale to może bć tylko przypadek tych cięższych egzemplarzy OII. jeżeli chodzi o charakterystykę to jest ona średno sztywna i sprężysta - polecam jednak felgi 16 lub 17 - ja mam 15 i trochę za bardzo "balonowato" :)
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu bdb. - tył - ok. Trochę za małe lusterka wsteczne - po lifcie zmienione. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu dają rade - choć do ich dźwięków na początku trzeba się przyzwyczaić - inny dźwięk przodu i tyłu, więc w trawie wszystko piszczy, na szczęście można go wyłączyć.
5,0
Ergonomia
To auto ma prawie wszystko co trzeba w miejscach w których powinno się znajdować.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brakuje mi podgrzewania przedniej szyby, ale tylko jak nie zapomnę włączyć webasto na odpowiednią godzinę. średnie działanie klimy w gorące dni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest OK jak na auto tak naprawdę kompaktowe - to jest rewelacja, np. w porównaniu do astry III czy BMW e46.
3,0
Wyciszenie
Ogólnie jest średnio ze względu na słabe uszczelki drzwi i głośny silnik, ale po dogrzaniu silnika naprawdę jest cicho (delikatny pomruk słychać cały czas)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza usterkami koszty utrzymania są bardzo niskie jakna wagę auta i moc silnika.
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że w wersji którą posiadam jest to auto godne polecenia jeśli zakupi się je w rozsądnej cenie (często ceny dochodzą do pułapu cen np. A6 zrocznika o rok czy dwa lata starszego - a wtedy to się nie opłaca)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zerwana linka podnoszenia szyby - zima i lód (wina użytkownika), łuszcząca się farba z włączników podnoszenia szyb, osłona przegubów.świszczące uszczelki drzwi tylnych przy prędkościach powyżej 70 km/h. złamana rączka otwarcia klapy przedniej silnika - trzeba naoliwić linkę WD-40.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
O zawieszeniu już pisałem, niestety to nie wszystko - 1. po zakupie miałem "choinkę" w deszczowe dni - przyczyną była woda ściekająca na komputer sterujący, przez żle zapięty plastik podszybia. 2. rdza na progach (przyczynę podałem) + na łączeniu progów z przednimi nadkolami oraz tylnym zderzakiem i tylnymi nadkolami - powierzchowna ale przy braku reakcji pewne są większe kłopoty. 3. wycierająca sięfarba na progach drzwi od ich uszczelek.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia II Hatchback 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia II Hatchback