Silnik
: Niby różne opinie krążą o 2,0 TDI PD. U mnie poza głośną pracą szczególnie przy rozruchu zero problemów! Trzeba uważać na jakość paliwa!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Skomentuj tę usterkę...
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeżdżę autem krótko więc trudno mi obiektywnie je ocenić. Na razie bez żadnych typowych problemów (pęknięta głowica, turbosprężarka itp) Niewielka turbodziura i trochę denerwujący lekki świst turbo przy ok 1800-1900 obr/min, czego nie ma np w 1,9 TDI o stałej geometrii łopatek, ale powoli się przyzwyczajam. Dobre osiągi, niezłe przyspieszenie ale silnik jest głośny nawet jak na diesla i zwłaszcza przed rozgrzaniem!
4,0
Skrzynia biegów
Żadnych problemów 1-ka zbyt krótka a dwójka nieco za długa lecz to pewnie subiektywne wrażenie po przesiadce z innego auta. Poza tym, OK. 6-sty bieg to genialne rozwiązanie w trasie. Przy spokojnej jeździe ok 100/h można zejść do 4,5 l/100. Z klimą nieco więcej.
Wszystko działa jak należy, biegi wchodzą łatwo i pewnie. Wiele droższych aut, którymi miałem okazję jeździć ma i tak gorsze skrzynie biegów od Octavii 2. Może urażę miłośników aut francuskich ale skrzynie od Renault moim zdaniem to porażka i w ogóle nijak je porównywać do Octavii 2. Chodzi mi o modele Scenic i Laguna.
4,0
Układ jezdny
Twardy! W ogóle nie czuć, że tył jest już "niezależny" na dwóch wahaczach. Średnio tłumi nierówności a poza tym jest "wysoka" i "wąska" co niekorzystnie wpływa na komfort jazdy. Plus należy się za to, że pewnie zachowuje się na zakrętach i śliskiej nawierzchni, moim zdaniem znacznie lepiej niż Renault Laguna czy Nissan Primera. Jest dobrze lecz szału nie ma! Po 100 000 tuleje przednich wahaczy do wymiany - chyba zbyt delikatne na nasze drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
lepiej niż np w Madzie 6 sedan lecz to już inna klasa aut niż powiększony kompakt jakim jest Octavia 2. Jest dobrze, widać co trzeba! Fajny bajer - wewnętrzne lusterko samościemniające się. W Octavii przed liftem są za małe lusterka zewnętrzne (u mnie nie składają się i nie wiem dlaczego???)
3,0
Ergonomia
Uwaga: Zdecydowanie za małe schowki!!! Co z tego, że jest ich wiele skoro są małe! Uchwyt na napoje między siedzeniami przednimi to porażka! Wskaźniki czytelne przyciski na swoim miejscu (no może św. awaryjnych ciut za wysoko). Schowki w drzwiach też mało pojemne. Wszystko wygląda mało praktycznie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez większych problemów. Czasami dmuchawa haczy przy niskich temperaturach. Trochę denerwuje stukanie silnika krokowego sterownia nawiewem! Klimatyzacja działa sprawnie i wydajnie i to mi się podoba najbardziej! Wolno się nagrzewa - chciałem diesla a ten typ tak ma! W zimie na krótkich trasach do 10 km przydają się podgrzewane fotele!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez szału zwłaszcza w tyle przy 3 dorosłych pasażerach. Fotele też nieco za wąskie! Plus za możliwość regulacji lędźwiowej przednich foteli. Stacyjka powinna być wyżej (możliwość bliskiego spotkania kluczyka z kolanem). To jednak nieco powiększony ale jednak kompakt!
3,0
Wyciszenie
jak to w dieslu - dość głośno zwłaszcza przy zimnym motorze. Lecz i tak O2 jest zdecydowanie lepiej wyciszona niż O1, choć też silnik 2,0 jest głośniejszy od 1,9 TDI. Średnio.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mogłoby być lepiej ale bez tragedii. Pali więcej niż 1,9 TDI o ok 0,8-1 l/100 km za to lepiej przyspiesza. Do tego trzeba doliczyć koszt dodatkowego litra oleju między wymianami. Ten silnik lubi olej! Jeśli chodzi o dynamikę - zdecydowanie lepiej niż 1,9 TDI. Zawsze więc coś za coś.
3,0
Stosunek jakość/cena
Drogie w zakupie
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wycieraczki przód/ tył. akumulator, żarówki pozycyjne. Trochę trzeszczą plastiki! Czujnik parkowania (po zimie!!!) Sprzęgiełko alternatora po 95 tys.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak (na razie)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
[l/100km]