JESTEM BARDZO ZADOWOLONY Z KUPNA TEGO WŁAŚNIE AUTA. Po założeniu DVD w zagłówkach i chipa będę jeszcze bardziej szczęśliwszy ;-).
Wrażenia
5,0
Silnik
Zawsze byłem przeciwnikiem silników wysokoprężnych na dodatek z mocą poniżej 180KM. Nigdy się nie spodziewałem, że zostanę zaskoczony, takim małym silnikiem diesla. Elastyczny, dynamiczny i wystarczający jak na Polskie drogi, które są wiecznie zakorkowane i wąskie!. Ciężko jest poszaleć, dopiero nocą jest luz. NIE DŁUGO ZAMIERZAM ZROBIĆ CHIPA ( +35/40 KM ) TO BĘDZIE DOPIERO JAZDA.
5,0
Skrzynia biegów
IDEALNA. KRÓTKA DŹWIGNIA, BIEGI WCHODZĄ DELIKATNIE.
5,0
Układ jezdny
AUTO OBECNIE NA CHYBA NAJLEPSZYCH OPONACH DOSTEPNYCH NA RYNKU BRIDGESTONE POTENZA 225/45 R17.
Auto idealnie trzyma się nawierzchni, jakby było przyklejone. IDEALNIE DOPRACOWANY ABS i ESP. DO TEGO WSPANIAŁE Elektromechaniczne urządzenie wspomagające ( Servotronic ). WSZYSTKO SUPER OPRÓCZ JEDNEJ RZECZY - PRZEJEŻDŻAJĄC NAWET PO MAŁEJ DZIURZE NA DRODZE ODCZUCIE JEST TAKIE JAKBYM WJECHAŁ W DUŻĄ DZIURĘ PO POCISKU :-). PO PROSTU TRAGEDIA ! JAK CHCESZ MIEĆ ŁADNY SAMOCHÓD NA DUŻYCH FELGACH TO LICZ SIĘ Z BRAKIEM KOMFORTU.
Komfort
4,0
Widoczność
W CZASIE JAZDY OK. PRZY PARKOWANIU DOSKONALE SPISUJĄCY SIĘ SYSTEM PARKTRONIC PRZÓD I TYŁ.
5,0
Ergonomia
DOSKONALE. WSZYSTKO NA SWOIM MIEJSCU.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
DOSKONALE! Wspaniały ClimaTronic. W żadnym samochodzie nie widziałem tak dobrej klimatyzacji. Szyby odparowują w ułamkach sekund. Przykładowo w Skodzie Octavii II po liftingu z 2008 roku - zwykła manualna klimatyzacja to porażka!. NIE POLECAM ! SZYBY ODPAROWUJĄ PO KILKU MINUTACH A ZAMKNIĘTY OBIEG POWIETRZA PRAWDOPODOBNIE NIE DZIAŁA!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W żadnym aucie w tym samym segmencie nie ma tyle miejsca, szczególnie z tyłu auta. Wielki bagażnik i dużo miejsca z tyłu. TO JEST WŁAŚNIE TO :-). AUDI A4 (b6 i b7) zdecydowanie przegrywają z Octavią.
4,0
Wyciszenie
DOBRE. DUŻO CICHSZY SILNIK w PORÓWNANIU DO 1.9 TDI.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
NIE JEST ŹLE JAK NA CODZIENNĄ DYNAMICZNĄ JAZDĘ.
5,0
Stosunek jakość/cena
IDEALNY ! Za nie duże pieniądze otrzymujemy tak samo lub nawet lepiej wyposażony samochód od VW, AUDI czy BMW. Większość samochodów nie dorasta do pięt Skodzie stosunkiem jakości do ceny. Zapłaciłem 55 tys PLN za prawie najbogatszą wersję ( ELEGANCE ). Jedynym mankamentem jest brak skórzanej tapicerki ale to nie problem, zawsze można oddać auto do tapicera.
Kupując samochód miałem do wyboru AUDI A4 (B7) KOMBI 2.0 FSI S-LINE za 67 TYS PLN. PODCZAS JAZDY TESTOWEJ, PRACOWNIK KOMISU, GDZIE SPRZEDAJE SIĘ TYLKO SAMOCHODY Z PIERWSZEJ PÓŁKI POWIEDZIAŁ, ŻE NIE KUPIE LEPSZEGO SAMOCHODU NIŻ SKODA OCTAVIA II PATRZĄC POD KAŻDYM WZGLĘDEM. NIE DOŚĆ, ŻE ZROBIŁ SOBIE ANTY REKLAMĘ TO BYŁ PRZY TYM SZCZERY.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
[l/100km]