Silnik
: Świetna dynamika i niskie spalanie, przy normalnym traktowaniu gazu.
4,0
Całokształt
Samochód polecam z czystym sercem. Do zakupu Octavi II przekonała mnie Octavia I. I była lepszym samochodem bardziej topornym, tańszym mniej zawodnym. Podejrzewam, że epoka niezawodnych samochodów skończyła się bezpowrotnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja seria 105KM, po programie 133KM i 340NM, Samochód zbiera się od najniższych obrotów i nie trzeba go kręcić nawet do 3000obr, żeby samochód jechał. Jeździłem na 5 biegu już od 50-60km/h i przyspieszałem dynamicznie do 160-180km/h, rewelacja. Silnik oszczędny, brak problemów z osprzętem, turbina pomimo delikatnych wycieków od 85000 do 176000 zachowywała się rewelacyjnie. Dobry olej i wymiany co 15000 gwarantują długą żywotność. Turbina trzeba umieć jeździć i się z nią obchodzić. Dodam, że w zimie nie było żadnych problemów z rozruchem. Stosowałem defrosty Xtrem.
4,0
Skrzynia biegów
Sprawowała się dobrze, nie mogę niż zarzucić. Każdy z biegów wchodził dobrze. Najlepszą dynamiką charakteryzowały się biegi 3 i 4. Generalnie na 5 można jeździć zarówno z 50 km/h jak i 160 km/h
4,0
Układ jezdny
Byłem bardzo zadowolony. Samochód jest wyższy niż normalne osobówki, dzięki temu w zimę przez 3 lata nie zakopałem się ani razu - choć próbowałem dla zabawy. Dodam, że miałem zwykłe zimowe opony.
Komfort
4,0
Widoczność
Mój model posiadał czujniki z przodu i tyłu. Sprawowały się dobrze, choć jeden wymieniłem 2x. Nie wiem czemu, ale czujniki kilka razy szalały, po skasowaniu błędów wracało do normy.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, super wygodnie się siedziało, podłokietnik dopełniał całości. Siedzisko wygodne z dobrym trzymaniem ud. Mam 176 wzrostu więc gigantem nie jestem ale jak dla mnie bomba.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Model wyposażony w climatronic dwustrefowy. Samochód zawsze jeździł na 21-23 AUTO i było rewelacyjnie zarówno w lato jak i w zimie. Nie było czuć podmuchów wiatru z wywietrzników a w samochodzie panowała odpowiednia temperatura.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Co jak co ale miejsca było bardzo dużo. Zawsze jeździliśmy we dwójkę z żoną, ale jak trzeba było zabrać to 5 osób z bagażem śmiało mogło jechać w podróż, dynamicznie wyprzedzać i w miarę wygodnie siedzieć. Na prawdę duży samochód w środku.
4,0
Wyciszenie
Hmmm w sumie nie wiem co napisać bo po programie słyszałem ciche świsty turbiny i to bardzo mi się podobało. Pomimo starej technologii pompo wtrysków samochód wcale nie był głośniejszy niż moja obecna fiesta 2010 TDCI. Powiedziałbym nawet, że Fiesta chodzi jak traktor.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód po mieście spalał średnio około 5,5 - 6,5l
Obecnie jako prywatny samochód mam Bravo II 2009 1,6 M-jet. Samochodem jeździ moja Żona na bardzo krótkich trasach i samochód pali 7,5l. W sumie nie wiem jak sprawowałaby się skoda na tak krótkich trasach. W trasie z bagażem 4 osoby przy prędkości około 120km/h samochód spalał 4,5l. Z Warszawy nad morze i z powrotem na jednym baku i jeszcze na dojazdy było.
4,0
Stosunek jakość/cena
Octavia I - stosunek idealny, rewelacyjna cena jeżeli tylko ktoś znajdzie utrzymany samochód.
Octavia II to już nie to samo, jednak to nadal świetny samochód, który polecam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podczas 3 lat eksploatacji:
- 2x rozrząd
- akumulator
- żarówki z przodu 2x
- żarówki z tyło 3x
- świece żarowe
- do wymiany po 176000 była dwu-masa (już nie robiłem)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na moje ówczesne przebiegi było bardzo dobrze nie działo się nic poważnego generalnie tylko eksploatacja.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI PD 105KM 77kW
[l/100km]