Skoda jest autem dużym z pojemnym bagażnikiem i ekonomicznym silnikiem. Zawieszenie i układ kierowniczy oceniam jako zadowalający. Należy pamiętać, że jest to raczej osiołek do spokojnego przemieszczania się, a nie rasowy wóz wyścigowy. Wszyscy narzekający na brak dynamiki, powinni zastanowić się przed zakupem - ja kupiłem Octavię po jeździe próbnej i porównaniu z innymi markami.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo ekonomiczny. Wbrew moim obawom nie miałem, jak dotąd, kłopotów z filtrem DPF. 105KM to niewiele na auto gabarytów Octavii. Jest ok do spokojnej jazdy, ale to nie wyścigówka.
3,0
Skrzynia biegów
5 biegów, które są dobrze zestopniowane z silnikiem. Niestety daje się odczuć tzw. turbo-dziurę pomiędzy 1000 a 1500 obrotów. Silnik wyraźnie zaczyna "ciągnąć" od 1500 obrotów.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie w miarę komfortowe, układ kierowniczy jest ok. Na potrzeby tego auta jest wystarczająco.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest zadowalająca, a duże lusterka boczne zdecydowanie zasługują na pochwałę. Jedyne zastrzeżenia z mojej strony, to jeśli chodzi o słupek pomiędzy przednimi i tylnymi drzwiami. Jestem osobą wysoką, więc mój fotel jest odsunięty "na maksa" do tyłu. W tej pozycji słupek oraz pasażer zasłaniają widok z boku.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki, pokrętła odnajduję się intuicyjnie. wszystko przemyślane i moim zdaniem, we właściwym miejscu. Niektórzy narzekają, że auta VAG są nudne. Moim zdaniem słowo "nudny" nabiera pozytywnego wydźwięku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko w porządku. Wydajna klimatyzacja, ogrzewanie również zadowalające. Nawiewy sterowanie elektrycznie, miła odmiana po saabie, w którym pokrętła od nawiewów łamały się i w sumie nawiew działał tylko w jednej pozycji np. tylko na przednią szybę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód dobrze, miejsca pod dostatkiem dla osoby o wzroście 185 cm i uzyskującej trzycyfrowy wynik na wadze. Minus za kształt siedziska. W dłuższej trasie brakuje podparcia pod udo. Jeśli chodzi o tył, to nie potrafię powiedzieć, rzadko kiedy wożę pasażerów na tylnych siedzeniach.
4,0
Wyciszenie
Jazda z prędkością 120-130 km/h nie powoduje nadmiernego hałasu w kabinie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Otrzymujemy to za co płacimy. Octavia nie jest obłędnie drogim autem. Uważam, że za te pieniądze otrzymałem całkiem przyzwoity samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu dwóch lat jazdy wymieniłem żarówki przednich reflektorów, nie wspominając kosztów związanych z serwisowaniem samochodu (oleje, filtry), które są przyzwoite.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wbrew moim obawom filtr DPF nie sprawił mi problemów, jak dotąd. Niestety musiałem wymienić zawór EGR. Był to spory koszt, a awaria zdarzyła się niespodziewanie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
[l/100km]