Bardzo udane auto. Łączy w sobie sportowe osiągi z funkcjonalnością auta rodzinnego. Jest seryjnie maksymalnie wyposażone i nie ustępuje pod tym względem limuzynom wysokiej klasy. Wersji RS nie ma nawet co porównywać do normalnej Octavii.
Octavia RS to bliźniaczy model do golfa GTI z tym, że ma: znacznie większą funkcjonalność, gwarantuje większy komfort i ma wyższą prędkość maksymalną przy zachowaniu identycznych, rewelacyjnych właściwości jezdnych.
Zaznaczam, że 3 lata temu mówiłem, że nigdy nie kupię skody….tak było do póki nie przejechałem się dwustukonną wersją RS.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra charakterystyka pracy. Maksymalny moment obrotowy dostępny już od bardzo niskich obrotów aż po czerwone pole. Brak turbo dziury. Przyśpiesza bardzo agresywnie i nie traci na dynamice aż do 200km/h. Jednostka bardzo udana i trwała. Seryjny dźwięk z wydechu bardzo przyjemny dla ucha. Jest to prawdziwe 200KM dostępne od samego dołu(a nie jak w innych autach osiągane przy 6000obrotów/ min). Cała konfiguracja (turbo, dostępność NM i masa auta) sprawiają, że skoda RS daje wycisk dużo mocniejszym autom wolnossącym.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna i dokładna.
5,0
Układ jezdny
Kompromis pomiędzy komfortem a sportowym zawieszeniem.
RS ma rewelacyjną trakcję. Bardzo dobrze trzyma się zakrętów. Auto jest bardzo przewidywalne i wybacza wiele błędów kierowcy.
Koszty serwisowania zawieszenia są na standardowym poziomie. Bardzo duża dostępność zamienników.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w standardowej octavii. Pomagają seryjne czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Bardzo dużo schowków, uchwytów itp. Kokpit bardzo przejrzysty i czytelny. Wszystko intuicyjne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Seryjny dwustrefowy klimatronik rozwiązuje wszelkie problemy związane z utrzymaniem temp. W aucie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca zarówno z przodu jaki i z tyłu. Bagażnik niesamowicie pojemny.
5,0
Wyciszenie
Nie można się do niczego przyczepić. Pewnie w Audi S4 jest ciszej…ale kosztuje 2x więcej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2.0 TFSi ma z zasady oferować duża moc przy jednoczesnym małym zużyciu benzyny dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa. Doświadczenie to potwierdza.
Klasyczny- cywilny model jazdy:
Miasto: 9-11 l/100km
Trasa: 6,5-7,5 l/ 100km
Dynamiczna jazda:
Miasto: 11-13 l /100km
Trasa: 7,5-8,5 l/100km
Podane wartości mogą się wahać +/- 1litr biorąc pod uwagę porę roku, dystans, natężenie ruchu .
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj sprawa jest jasna. Żadna marka, model i wersja nie oferuje tak korzystnego stosunku ceny do rocznika, mocy, właściwości jezdnych i wyposażenia.
Oczywiście jeśli szukamy auta sportowego a przy tym w pełni nadającego się do codziennego użytku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez dwa lata wyłącznie rzeczy serwisowe: klocki, końcówki, olej i filtry.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 200KM 147kW
[l/100km]