Jedyne auto na rynku (oczywiście w klasie samochodów osobowych), które zagazowane (z butlą w kole) i zapasem w bagażniku ma jeszcze miejsce na bagaż. To było głównym kryterium wyboru tego auta do przewozu 4 osobowej rodziny z bagażem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niezawodny jak na razie, stara konstrukcja- duża zaleta, jednak osiągi takie sobie coś za coś. Brak turbiny brak osiągów ale i problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Super. Zmiana biegów bardzo precyzyjna. Nigdy nie zacięła. Można przerzucać biegi jednym palcem.
4,0
Układ jezdny
Dość twarde zawieszenie. Czuje się, że się dziury, których na szczęście jest już coraz mniej to i komfort z tej racji zdecydowanie lepszy. Twardość jednak gwarantuje, że na zakrętach auto nie przechyla się i trzyma się toru jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra. Przednie słupki jednak czasami utrudniają widoczność szczególnie chudych ): pieszych, którzy mogą się za nimi schować.
5,0
Ergonomia
W porównaniu do mojej poprzedniczki astry III to rewelacja. Mam wersję z podłokietnikiem, który dodaje jeszcze jeden schowek. Super.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z podłokietnikiem między przednimi siedzeniami, który ma zintegrowane nawiewy na tylną kanapę jest super. Dzieciaki w tyle są zadowolone i mogą sobie kręcić nastawem kierunku nadmuchu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 180 cm wzrostu i potrafię ustawić tak siedzenie, że kilkaset kilometrów za kółkiem nie jest męczące. W Octavii II poprawiono przestrzeń dla tylnych pasażerów i jest naprawdę wystarczająca nawet dla dużych dorosłych. Nie okłamujmy się jednak ale na tylnej kanapie przyzwoicie mogą podróżować tylko dwie dorosłe osoby, ale tylko w miniwanach które mają oddzielne 3 siedzenia w tyle ten w środku może mówić o wygodzie.
3,0
Wyciszenie
No tutaj nie jest najlepiej. Słychać szum opon i silnik przy wyższych prędkościach. Ale tak do 130 km/h jest przyzwoicie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1.6 benzyna 102 KM z gazem. Dla mnie najważniejsze były koszty paliwa. Autko spala mi średnio 8,5 litrów gazu/100 km i jest to wynik rewelacyjny jak dla mnie. Lać i jeździć. Napraw nie było więc nie wiem jak części, ale raczej dostępne. Serwis na gwarancji robiłem w ASO ale z własnym materiałem i było przyzwoicie. Przynajmniej nie kroili mnie na oleju i filtrach. LPG trzeba się liczyć z wyższym kosztem przeglądu rejestracyjnego i dodatkowym przeglądem instalacji gazu, ale i tak warto dla nieprzeciętnego uczucia tankowania pełnej butli za ... 80 PLN i dystansu do przejechania w okolicach 490 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość niemiecka (PASSAT, GOL) wszystkie podzespoły wzięte z Passata albo Golfa w cenie poniżej 50 tyś. PLN. Niestety tych aut już nie ma na rynku, a w takiej cenie jako SKODĘ można kupić co najwyżej Fabię i to jeszcze ze słabiutkim silnikiem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na gwarancji wymiana amortyzatorów tylnych z uwagi na nie dopasowanie fabrycznych do dodatkowego obciążenia jakim jest butla z gazem. Zrobili w ASO choć trochę mruczeli. Woda dostawała się przez prawe tylne drzwi okazało się, że głośnik tylnych drzwi był źle przynitowany odstawał i przez niego ciekło do środka. Emblemat skody (ten kogut) stracił blask wymienili w ASO na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po przebiegu 80 tyś. km brak.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 102KM 75kW
[l/100km]