Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Hatchback

Gabriel / Wrocław, 13 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia II Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bałem się, że 1,4TSI będzie kiepsko sobie radził. Moje obawy okazały się zupełnie nieuzasadnione. Nie jest to auto sportowe, ale normalnemu użytkownikowi zapewnia aż nadto możliwości.
5,0
Całokształt
Na prawdę fajne auto dla małej rodziny (2+2). Ładny, uporządkowany, bez wodotrysków jak w Fokusie, ale za to przewidywalnie i elegancko. WYgodny, cichy. Trzeba zmienić myślenie, Skoda nie jest autem, którego trzeba się wstydzić. Jeździ nim już cała Europa i nie tylko. W Skandynawii jest obecnie chętniej kupowana niż VW, a to o czymś świadczy. Kupując nowy samochód trzeba czekać 2-3 miesiące, co też świadczy o popycie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na w sumie tak duże auto zapewnia bardzo przyzwoite osiągi i kulturę pracy. Jest elastyczny i bardzo cichy - nawet przy wysokich obrotach. Nie jest to potwór prędkości, ale pozwala na bezpieczną, w miarę dynamiczną jazdę. Przeciętnemu kierowcy na pewno ie zabraknie mocy, można spokojnie wyprzedzać w trasie. Zużycie paliwa przyjazne dla kieszeni: trasa 5,5-6,2 l/100km; miasto: 7,5-9,5 l/100km. Brak tzw Turbodziury, bo silnik osiąga swój maksymalny moment obrotowy już przy 1500 obrotów.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą mięciutko, precyzyjnie. Skrzynia bardzo elastyczna, pozwalająca na spokojną jazdę na 5 biegu już od 60km/h. Podpowiadacz biegu - rewelacja.
5,0
Układ jezdny
Pewny, świetnie trzymający drogi. Jedynie przednie zawieszenie mogłoby być cichsze, ale i tak jest OK. Systemy bezpieczeństwa sprawują się wyśmienicie. Wielowahaczowe zawieszenie daje duży komfort jazdy i bezpieczeństwo prowadzenia. Pewne utzrymywanie kierunku jazdy. Lekke podatność na boczne podmuchy wiatru.
Komfort
3,0
Widoczność
Szerokie słupki z przodu bardzo redukują pole widzenia kierowcy, zwłaszcza na 45 stopniach. Ma to znaczenie np. przy pokonywaniu rond. Również w okolicach przejść dla pieszych trzeba pamiętać, by się trochę wychylić, bo można przegapić pieszego. Widoczność do tyłu... cofanie tylko na lusterka i pipczyki. Nie ma sensu oglądać się do tyłu, bo przez płasko położoną szybę i wysoką krawędź bagażnika i tak nic nie widać.
5,0
Ergonomia
Wszystkie instrumenty są pod ręką. Niczego nie trzeba szukać i zastanawiać się. Kierownica dobrze leży w dłoni (choć te plastikowe polecam obszyć skórą: 150zł w Drext Car w Kamiennej Górze). Wspomaganie świetne - lepsze niż w golfie VI plus, którego też posiadam. Przewygodne fotele, na których podróżuje się bez uczucia zmęczenia. Spora ilość miejsca nad głową i na nogi. Na tylnej kanapie ilość miejsca dla 2 pasażerów. Trzecia osoba jadąca po środku... doraźnie. Przepastny bagażnik. Szkoda, że w wersji Liftback oferowane jest tylko jedno gniazdo prądu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo dobre. Wentylacja dobra. Klimatyzacja manualna przeciętna. Szkoda, że zrezygnowano z klimatyzacji półautomatycznej. Żałuję, że nie pokusiłem się o dopłatę 1800zł za dwustrefową klimatyzację automatyczną. Środkowe nawiewy powietrza umieszczone troszkę za wysoko, za to duży plus za nawiewy dla pasażerów z tyłu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To opisałem przy okazji ergonomii. Dodam tylko, że spora ilość schowków jest imponująca. Szkoda tylko, że schowek główny nie jest klimatyzowany, a jedynie podłokietnik, w którym zmieści się jedynie butelka na wodę 0,5L. Flaszki już się nie da schłodzić.
4,0
Wyciszenie
Silnika niemal nie słychać. trochę słychać przednie zawieszenie, ale nie stanowi to problemu. Gorzej z szumem opon. Zarówno dostarczane przez Skodę Goodyeary i Continentale są dość głośne na suchym asfalcie, ale mają bardzo dobre właściwości trakcyjne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak już pisałem wcześniej, zużycie paliwa przyjazne. Nie oczekujmy mniej przy tak dużym aucie i turboładowaniu. Jak wspomniałem, mam jeszcze golfa VI plus 2,0TDI 110KM - spala około litr mniej i do tego oleju napędowego, ale silnik diesla w skodzie kosztuje 10 tysięcy więcej, niż 1,4TSI. Nie ma to sensu, jeśli pokonuje się ok. 20.000km rocznie. Przeglądów i napraw jeszcze nie miałem, więc nie wypowiadam się.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mimo wszystko 70 tysięcy to sporo, ale w konkluzji tego, co napisałem powyżej zdecydowanie warto. Osoby, którym na wyposażeniu dodatkowym mniej zależy mogą kupić taką Oktawkę dobre 15.000 taniej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mogę jeszcze nic powiedzieć. Mam to auto od 6 tygodni, przejechałem ledwie ponad 5000km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia II Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia II Hatchback