Karoseria
: cieknie woda przez uszczelki w drzwiach
Przeniesienie napędu
: nieprecyzyjnie wchodzą biegi
3,0
Całokształt
Niebo, a ziemia w porównaniu np. z Civikiem 1,4 90KM. Cichy, dynamiczny, ekonomiczny silnik (to akurat cecha wspólna obu aut). Ciekawe jak będzie z trwałością? Jest to silnik mogący spalić dowolną ilość paliwa. Zarówno 4,2l/100km średnio jak i 14 (zimą na bardzo krótkim dystansie) w zależności od warunków jazdy. Na szczęście w codziennych korkach zazwyczaj nie przekracza 8/100 ze średnią prędkością jazdy od 12 do 20 km/h. Minimalne spalanie to 4,3/100 przy 85km/h lub 4,2 przy 75km/h. Ogólnie na 5+.
Być może, na oponach letnich i lepszym paliwie uda się pobić rekord. Tylko ciekawe jak długo silnik zniesie jazdę z 1400obr/min... Komputer pokładowy pokazuje, że tak trzeba jeździć, ale coś mu nie wierzę. Z drugiej strony Hania wytrzymała 250 000, ale to Honda. Już przy 2000 obrotów spalanie jest kuriozalnie wysokie jak na tak mały silnik i o ekonomiczności można zapomnieć. Średnie spalanie to 7 jesień i 8 zima - jazda praktycznie tylko po mieście w gigantycznych korkach (3-miasto).
Ładny wygląd, olbrzymi bagażnik, rozsądna cena, przyzwoite koszty utrzymania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niebo, a ziemia w porównaniu np. z Civikiem 1,4 90KM. Cichy, dynamiczny, ekonomiczny (to akurat cecha wspólna). Ciekawe jak będzie z trwałością? Jest to silnik mogący spalić dowolną ilość paliwa. Zarówno 4,2l/100km jak i 14, w zależności od warunków jazdy. Na szczęście w codziennych korkach zazwyczaj nie przekracza 8/100 ze średnią prędkością jazdy od 12 do 20 km/h. Minimalne spalanie to 4,3/100 przy 85km/h lub 4,2 przy 75km/h. Ogólnie na 5+.
3,0
Skrzynia biegów
Niespecjalnie precyzyjna. Haczy. Bieg potrafi wyskoczyć albo nie chce wejść. . Rozczarowanie.
4,0
Układ jezdny
Wiem już co znaczy określenie \"niemiecka taczka\".
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu dobrze, do tyłu słabiej, ale nie jest najgorzej. Świetne lusterka i czujniki pomagają.
5,0
Ergonomia
Rewelacja. Przemyślane rozwiązania. Bajery ułatwiające życie, itp, ale lepiej za dużo nie machać rękami, bo można jakiś sensor (czyli zbyt delikatny przełącznik) niechcący przełączyć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciepło robi się po ok 5km jazdy. Wentylacja OK. Klima sama włącza się sama przy nawiewie na szybę. Na postoju dmuchawa ustawiona na 1 schładza silnik do 70 st. C. Trochę dziwne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 4 osób super. Dla 5 zdecydowanie nie. Auto wygląda na większe niż jest w rzeczywistości.
5,0
Wyciszenie
Naprawdę ciche auto. Przy 130km/h zaczynają się świsty przez uszczelki w drzwiach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie udało mi się zejść do 4,2 l/100km. Być może, na oponach letnich i lepszym paliwie uda się pobić rekord. Tylko ciekawe jak długo silnik zniesie jazdę z 1400obr/min... Komputer pokładowy pokazuje, że tak trzeba jeździć, ale coś mu nie wierzę. Z drugiej strony Hania wytrzymała 250 000, ale to Honda. Już przy 2000 obrotów spalanie jest kuriozalnie wysokie jak na tak mały silnik i o ekonomiczności można zapomnieć. Średnie spalanie to 7 jesień i 8 zima - jazda praktycznie tylko po mieście w gigantycznych korkach (3-miasto).
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skoda jest jak ruska łódź podwodna - cieknie. Wszystkie moje 3 skody ciekły i za to je nienawidzę. Na szczęście nie były specjalnie awaryjne. Przez 2 m-ce od zakupu uciekło gdzieś 1,5l płynu chłodzącego. Mam nadzieję, że to tylko wina obejm na wężach. No i oczywiście uszczelki w drzwiach. Żenuła. Mam nadzieję, że na nogi nie będzie się lało jak w Felicji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak. Jeśli ktoś daje 2 lub 5 lat gwarancji to chyba wie co robi?
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]