Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Hatchback

Andre, 14 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia II Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jestem trochę zaskoczony spalaniem, liczyłem że bedzie o około 0,5 l./100 km mniejsze, może się zmniejszy po dotarciu. Silnik jak na pojemność rewelacyjny, oby nie okazał się awaryjny (nowe technologie). Jeśli miałbym porównać, to ma parametry w ruchu zbliżone do fiatowskiego 1,9 jtd 105 KM, ale w sumie trochę gorsze od 1,9 tdi 105. Generalnie jak na benzynę coś niesamowitego.
4,0
Całokształt
Jednym z największych bóli przy samochodach skoda są beznadziejne serwisy, co bardzo dziwi, biorąc pod uwagę fakt, że już od dłuzszego czasu SKODA zajmuje czołowe miejsca w statystykach sprzedaży. Poziom obsługi żenujący a momentami nawet skandaliczny, pracownicy wyjątkowo bezczelni i niekompetentni. Można odnieść wrażenie, że albo pracują tam ludzie bardzo krótko i bez żadnego przygotowania zawodowego (obym się mylił), lub też serwis prowadzi własną politykę wobec SKODY (nawiasem mówiąc miliardy lat pracy dla komórek zarządzania jakością, którą najpierw trzeba gdzieś znaleźć). Wszystkie te gorzkie refleksje pochodzą niestety z autopsji, na marginesie jestem spokojnym, w swoich latach bedącym człowiekiem i staram sie z byle powodu nie denerwować. Generalnie samochody SKODA OCTAVIA uważam za bardzo dobre, po prostu producent wstrzelił się świetnie w potrzeby i oczekiwania Polaków, dla rodziny 2+2 prawie idealne. Przy przebiegach ponad 20.000 km rocznie polecam 1,9 tdi pd 105 KM (niestety już końcowe wypusty), które palą w granicach 6 l./100 km i ciężko dla kierowcy - nie szaleńca znacząco przekroczyć takie spalanie dowolnie jeżdżac, no i nie mają przekleństwa w postaci DPF.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo cichy (w porównaniu z tdi), jednak czasami dochodzą jakieś niepokojące hałasy. W porównaniu z 1,9 tdi 105 odczuwalnie gorsze parametry w ruchu, nie tylko odczucie subiektywne-osobiście porównałem na podstawie wykresów mocy i maksymalnego momentu obrotowego, powyżej 3.500 obrotów jednak benzyna jest już znacznie lepsza (ale wtedy szybkość znacznie przekraczająca dopuszczalną). Generalnie jednak jak na pojemność 1,4 zaskakująco dobrze, o niebo lepiej niż w 1,6 mpi.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystkie biegi wchodzą bez żadnych problemów, od nowego. Do tej pory jeździłem kilkanaście lat różnymi fiatami (zawsze nowymi), różnica kolosalna na korzyść skody. Wydaje mi się, że zestopniowanie skrzyni w stosunku do silnika prawie idealne.
4,0
Układ jezdny
Zestrojenie zawieszenia na polskie drogi wydaje się być bardzo dobre, nie za twarde i nie za miękkie, dobrze tłumi nierówności. Dla rozsądnego i doświadczonego kierowcy raczej niemożliwe jest wyprowadzenie auta z równowagi - w zanadrzu jest jeszcze ESP.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki wystarczająco. Ocenę nieco psuje widocznosć do tyłu, ale tutaj trzeba uwzględnić rekordową wielkość bagażnika, która gdzieś musiała się znaleźć oraz aspekt proporcjonalności i harmonii nadwozia. Ogólnie nie jest źle.
4,0
Ergonomia
Generalnie wszystko jest tam gdzie trzeba. Jednak denerwuje umiejscowienie dźwigienek wycierczek i kierunkowskazów, trzeba uważać, żeby nie zaczepić, bo bardzo o to łatwo. Klamki wewnętrzne sugerują delikatne obchodzenie i sprawiają wrażenie, że gdyby kawał chłopa mocniej je chwycił, to by je przypadkowo zmiażdżył.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie odbiega od przeciętnej, wydajność klimatyzacji wydaje się być wystarczająca, choć nie brak opinii na necie, że jest słaba. Ja jeździłem wieloma samochodami, nie tylko fiata i nie sądzę, żeby była gorsza od innych. Może użytkownicy przesiadali się do skody z aut o co najmniej klasę wyższych.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla czterech osób, nawet wysokich wystarczy w zupełności, wszystkie bagaże mieszczą się w przepastnym bagażniku. Fotele wystarczajaco wygodne, może kanapy tylne mogłyby być trochę wygodniejsze.
5,0
Wyciszenie
Po użytkowaniu diesela szok, cicho jak makiem zasiał, czasem występują krótkotrwale hałasy, ale niezbyt dokuczliwe, o których już wspomniałem. Generalnie do 120 km/h słuchać tylko szum opon i chrapanie pasażerów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeszcze nowy więc nie miałem nieprzyjemności zetknąć się z serwisem i wydać przy okazji parę złotych. Generalnie jednak liczyłem na nieco mniejsze zużycie paliwa (o 0,5 l./100 km), jeżdzę dośc spokojnie rzadko przekraczam 140 km/h, ale przeważnie trzymam się blisko ograniczeń prędkości, szczególnie w terenie zabudowanym, w letniej porze przy bardzo dobrej widoczności na trasie, przy bardzo dobrej drodze, ale jeszcz nigdy nie przekroczyłem 180 km/h. Mam nadzieję, że spalanie jeszcze trochę spadnie po dotarciu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby ceny były o około 8 - 10 tysięcy złotych niższe, no i to mało porywające wyposażenie standardowe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze na szczęście brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze na szczęście brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia II Hatchback