Silnik
: Osiągi i zapotrzebowanie na paliwo - super !
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Skrzypiąca tapicerka drzwi
5,0
Całokształt
Opinię wydaję na podstawie kilku dłuższych jazd tym samochodem i opini właściciela tego pojazdu - taty :) Samochód oceniam bardzo dobrze, silnik zaskoczył mnie pozytywnie, szczególnie, że przed przejażdżką skazywałem go na pewną porażkę pod względem osiągów. Myśłałem, że niby turbina, niby to 105 KM i 175 Nm ale z taką masą sobie nie poradzi.. Jednak dość znacznie się myliłem. Był sporo tańszy w zakupie niż 1.9 TDI, a charakteryzuje sie porównywalnym spalaniem i osiągami. Kultura pracy jest jednak niezaprzeczalnie wyższa. Po liftingu przód samochodu zyskał na atrakcyjności, wnętrze również wygląda znacznie przyjemniej - szczególnie nowe zegary. Jednak przy okazji wprowadzenia ładnych zegarów ludzie ze Skody mogli też zmienić oświetlenie kokpitu z zielonego na nowocześniejszy kolor i dodać trochę więcej elementów plastikowych innych niż czarne i szare.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to najlepsza rzecz w tym samochodzie ! Początkowo myślałem, że gdzie to silnik o pojemności 1.2 litra do takiego dużego auta, fakt że z turbo ale mimo wszystko.. Namawiałem tatę do kupna diesla lub 1.4 TSI, bo to zawsze o wiele przyjamniejsza jazda. Jednak jak sie przejechałem tym samochodem to silnik bardzo mnie urzekł. Cichy, na wolnych obrotach w kabinie go nie słychać, a jazda bardzo przyjemna. Max moment niby od 1,5 tys. obrotów, ale przyjemnie przyspiesza od 2 tys. Bardzo przyjemnie przyspiesza i jest wystarczająco elastyczny. Mam porównanie do swojego samochodu, Focusa II 1.8 TDCI, i Focus jednak lepiej \"\"ciągnie\". Mimo wszystko gdybym przy kupnie auta wiedział to co teraz wiem oraz miał większe możliwości finansowe to kto wie czy nie jeżdziłbym teraz taką Octavią ;) Szczególnie że przy kupnie brałem pod uwage również Octavię 1.9 TDI. Spalanie 1.2 TSI porównywalne do mojego 1.8 TDCI, jednym słowem polecam :)
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko i precyzyjnie, skrzynia 6-cio biegowa pozytywnie wplywa na spalanie w trasie
4,0
Układ jezdny
W porównaniu do sprężyn -35 mm w Fiacie Bravo i fabrycznie usportowionego zawieszenia w Focusie, Octavia dla mnie jest komfortowym autem, choć dla taty jest twarda :P Cóż.. ja jestem przyzwyczajony do twarszego zawieszenia
Komfort
4,0
Widoczność
Tutaj OK, nie ma sie do czego przyczepić. Mnie podoba się, że zza kierownicy widać maskę przed sobą w przeciwieństwie do większości obecnych samochodów w tej klasie.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Właściwe ustawienie ręcznej klimatyzacji zajmuje trochę czasu, ale za to chłodzi wydajnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca w środku i przepastny bagażnik :) Jednak w nowym Mondeo miejsca z tyłu jest jesczze więcej i na tylnej kanapie człowiek czuje sie jak w limuzynie. W Octavii miejsca nie brakuje ale przesadnego luzu też nie ma, co w żadnym wypadku nie wpływa na gorszy komfort podróżowania.
4,0
Wyciszenie
Silnika nie słychać praktycznie w ogóle, zawieszenie jest komfortowe, ale podczas dłuższej jazdy na naszych drogach troche irytujący jest głuchy dźwięk dochodzący z podwozia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O cenach przeglądów czy napraw ciężko powiedzieć przy niespełna rocznym aucie o przebiegu 10 tys. km. Zużycie paliwa tak jak deklaruje producent - niskie. Porównywalne do diesla o pojemności 1.8 - 2.0.
5,0
Stosunek jakość/cena
Klsycznie wygladający samochód z silnikiem oferującym dobre osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa. Plastiki w środku dobrej jakości, duży bagażnik. Auto bez wielkich fajerwerków, ale dobrze spełnia definicję samochodu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co wszystkie elementy fabrycznie nowe, ale cos skrzypi w tapicerce drzwi, co nie powinno mieć miejsca w nowym aucie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było jeszcze możliwości, żeby sie cokolwiek zepsuło :) Zobaczymy jaka będzie trwalość tej nowoczenej jednostki napędowej, a właściwie nowoczesności turbiny chłodzonej elektrycznie i bezpośredniego wtrysku paliwa, bo silnik 1.2 8V jest sprawdzony.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW
[l/100km]