Silnik
: Jest bardzo elastyczny, szczególnie w dolnych partiach obrotów i przy niewielkim obciążeniu.
4,0
Całokształt
Całokształt ok, chociaż łapię się czasami na myśli, czy nie trzeba było kupić czegoś innego, lepiej wyposażonego, suva, diesla, używanego itp ;-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Generalnie silnik spisuje się bardzo dobrze. Na początku zimny silnik przyjmuje nierównomierne obroty, ale po chwili obroty stabilizują się. Świetnie przyśpiesza za sprawą turbiny, szczególnie w dolnych granicach obrotów. Przy większym obciążeniu auta, szczególnie przy wyższych obrotach, o taki efekt będzie trudno.
3,0
Skrzynia biegów
Moim zdaniem skrzynia zbyt często haczy, szczególnie przy biegu wstecznym. Zdarza się też przy przejściu z dwójki/czwórki na trójkę.
4,0
Układ jezdny
Wspomaganie fajne, ale mam wrażenie, że przy szybkiej jeździe powinno być słabsze. Poza tym nie mogę się pozbyć wrażenia, że auto ma problem z utrzymywaniem jazdy na wprost - ciągnie nieznacznie w prawo.
Komfort
4,0
Widoczność
Za sprawą czujników cofania jest dobrze, inaczej byłoby znacznie gorzej.
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie moim zdaniem nie jest najmocniejszą stroną tego auta, chociaż może to zasługa tego (znakomicie chłodzonego?) silnika. Nadmuch ciepłego powietrza na stopy - tragedia, prawie brak. Klimatyzacji nie miałem jeszcze okazji za bardzo przetestować, bo od odbioru w sierpniu 2010 brak upałów. Za to klima dobrze odparowuje ciągle parujące szyby. Tylna zaparowana wiecznie...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok, z tyłu chyba też. Chyba, dlatego, że prawdopodobnie wygodniej będzie dorosłym osobom niż dzieciom w fotelikach. Dla nich za ciasno, no i pojawia się problem wycierania bucików w przednie fotele.
4,0
Wyciszenie
Generalnie da się wytrzymać, bo cichy silnik i skrzynia 6-biegowa. Wyjątkiem jest jeden wkurzający drobiazg. Na biegu jałowym słychać rezonans w środku - od podłogi w okolicy tylnych siedzeń. Po wizycie w serwisie dowiedziałem się, że tak ma być, bo mam tak cichy silnik, że słychać pompę paliwa pracującą przy zbiorniku paliwa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Większość kilometrów nabijam w drodze do pracy między dwoma niewielkimi gminami, czyli ok. 60 km dziennie i w tym ok. 90% poza obszarem zabudowanym, bez korków. Jazda - sama przyjemność. Nie mam komputera pokładowego, więc nie podam dokładnych pomiarów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Generalnie, na razie jest dobrze, chociaż nie powiedzieć, żebym był bliski fascynacji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic mnie nie zawiodło, ale wkurza mnie nadmuch gorącego powietrza, czasem skrzynia, jakieś skrzypnięcie zawieszenia...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW
[l/100km]