Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Hatchback Facelifting
Mr. R,
11 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2010
Przebieg:
91 tys. km
2,38
42% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
1,0
Całokształt
Auto tanie ale i kiepskie i to bardzo. Nie polecam to zmarnowane pieniądze i czas na naprawy o nerwach nie wspomnę. Obiegowa opinia że to dobre tanie i niezawodne auto do bzdury. dodatkowo testuje się na nas nowy wynalazek silnik 2.0 TDI CR 2.5 TDI wiadomo że poprzednik był najgorszym silnikiem europy , świata tak jak i 1.2 i 1.4 1.8 TSI uznane zostały przez samych Niemców za najgorsze z najgorszych ( co ciekawe w 10 najbardziej awaryjnych brakuje Francuzów dlatego Mercedes, Mini , Ford , Suzuki , Nisan , BMW < używa silników francuzów to nie bujdy informacje są ogólnie dostępne )
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik nowy ale i przeciętny podobno dane producenta co do KM ( 140 ) często nie pokrywają się z realiami i bywa że jest ( np 134 lub 131 KM ) i podstawowa wada DPF ( koszt 5 tyś zł a pada to potwierdzone po 110 - 140 tyś km ) Mam poza skodą Lagune III 2.0 dci 150KM i to jest rakieta( porównując z Skodą )a skoda to ślimak 10KM mniej nie stanowi aż tak wielkiej różnicy a wynik końcowy dla skody bardzo negatywny pali więcej ( mimo że katalogowo mniej realia prawdę powiedzą) elastyczność przeciętna.
4,0
Skrzynia biegów
Dobra ale coś opornie niektóre biegi wchodzą.
2,0
Układ jezdny
Fatalny Skoda jest sztywna pod sterowna i dodatku nie wytrzymuje trudów jazdy po polskich drogach. ( naprawy nie takie tanie jak to się wydaje)
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dno klimatronik latem początkowo wali jak oszalała potem nagle stop temperatura rośnie a on nic i od nowa na maxa i stop ( klima naprawiana 2 razy ) Zimą kłopoty z osuszeniem szyb totalna kicha.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
SUPER TYŁ PRZÓD SUPER
1,0
Wyciszenie
Fatalne przy 90 km/h okropny szum + łomot zawieszenia 120km/h wszystko trzeszczy + łomot 150 km/h to dopiero jazda wrażenie że Octavia rozpada się ( projektanci dali dupy )
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali super mało NIE!!!! foldery to bujda pali 8.5 - 10 litra miasto nie mniej. Spalanie na poziomie 6.5-8.5 trasa. Spala mal gdy jedzie staruszek 80 letni i prędkość maxymalna dla niego to 60 km/h
2,0
Stosunek jakość/cena
Fatalny tanio nie jest kiepsko natomiast tak
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To podstawową bolączka i przyczyna NIE do ponownego kupna auto miało być tanie w użytkowaniu nie interesowały mnie bajery wygląd itp. Nieustana udręka cały czas coś elektronika ( klimatyzacja panel 2x, wycieraczki, centralny itp.) auto ma 92 tyś kierownica do wymiany to samo lewarek , tapicerka nadmiernie zużywa się , plastiki trzeszczą.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
skrzynia ( 4400 zł ) przebieg 73 tyś km
sprzęgło ( nad wyraz słabe w lagunie III padło przy 180 tyś km tu przy 92tyś km czyli teraz )
RDZA tak rdza skoda ma tak słaby lakier że byle kamyk dziurę w lakierze robi i rdza pojawia ,tylnia klapa koroduje pod maską nie lepiej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
[l/100km]