Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Hatchback Facelifting
WPX2,
4 lata temu
Silnik 1.8 TSI 160KM 118kW
Rok produkcji 2010
Przebieg:
130 tys. km
Okres użytkowania:
ponad 6 lat
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Mniejsze spalanie niż wcześniej użytkowane 1,6MPI.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Kupując silnik 1,8 turbo miałem świadomość, że może nie być tanio. Tutaj zaskoczenie. Wcześniej miałem O2 hachback przed liftingiem z silnikiem 1,6MPI. W mieście pełny bak paliwa wystarczał na 480-530 km w zależności od pory roku i korków. Obecnie na pełnym baku przejeżdżam w mieście 570-620km. Naprawdę to możliwe jeśli nie kręci się silnika powyżej 3tys obrotów a 250Nm pozwala na sprawne ruszanie spod świateł. Duża frajdę daje jazda powyżej 3tys obrotów, ale wtedy faktycznie spalanie znacznie rośnie. Jeszcze jedna uwaga odnośnie spalania w mieście, zauważyłem że lejąc benzynę 98 i korzystając z zakresu obrotów 1,7-2,7 tys. jest niższe spalanie niż w przypadku benzyny 95. Kosztowo wychodzi z grubsza na to samo bo różnica nie jest gigantyczna, a 98 jednak droższa, ale skoro mniej pali i mam większy zasięg czemu nie? Zasada ta praktycznie nie obowiązuje na ekspresówce i autostradzie pali tak samo 95 jak i 98.
Duży minus należy się za spalanie oleju. Auto kupiłem z przebiegiem 47tys km zużycie bardzo długo wynosiło ok. 0,15-0,2l/1000km. Przy od przebiegu ok. 110tys km szybko zaczęło rosnąć spalanie oleju, tak że przy 115tys km wynosiło już 0,5-0,7l/100km w zależności od obciążenia silnika. Doszło do tego, że została wydmuchnięta uszczelka czujnika oleju!
Zastanawiałem się co robić sprzedać czy remontować? Zrobiłem kalkulacje i rozeznanie kosztów. Auto miałem z pewną przeszłością, przebieg nie taki duży a silnik przed awarią sprawiał naprawdę dużą frajdę. Chcesz jeździć ekonomicznie nie ma problemu, chcesz trochę poszaleć proszę bardzo 7,5sek do 100km całkiem nieźle. Sprawdziłem stan cylindrów: był zadowalający, prawdopodobnie dlatego że zawsze oleju było pod dostatkiem i nie czekałem aż zużycie oleju dojdzie do 1l/1000km. Zdecydowałem się na najprostszą naprawę: wymianę pierścieni. Tłoki pojechały do Łodzi, gdzie zostały przetoczone i dostały nowe pierścienie, głowica oczywiście do planowania i jeszcze wymiana w niej jakiegoś drobiazgu. Całość zamknęła się kwotą 3,5tys zł. Delikatne traktowanie silnika przez 2 tys. km i wymiana oleju, później przez kolejne 8 tys już nieco ostrzej, ale bez przekraczania 3,5 tys. obrotów. Po ok. 10 tys. km od wymiany pierścieni zużycie oleju ustabilizowało się na poziomie 0,8l/5000km.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dałbym pięć gwiazdek, gdyby nie konieczność wymiany pierścieni
5,0
Skrzynia biegów
Chodzi gładko i nie haczy, biegi trafiają precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, to lubię.
4,0
Karoseria
Zabezpieczenie antykorozyjne mogłoby być lepsze. Korozja pojawiła się na styku maski z uszczelką komory silnika.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyły taka sobie, na szczeście są czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie się można spodziewać, dużo schowków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajne chłodzenie w lecie. Ogrzewanie w zimie do -15C ok, poniżej trzeba jechać na wyższych obrotach aby dogrzać, ale teraz mamy ocieplenie klimatu więc to nie problem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ustawny bagażnik. Pojemność idealna dla działkowicza, bez problemu mieści dużą kosiarkę, która nie zmieściła się do bagażnika Outlandera :)
5,0
Wyciszenie
Wystarczające, dużo zależy od zastosowanych opon. Do 140km/h można rozmawiać nie przekrzykując się.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria kompresora klimatyzacji w 9 roku użytkowania.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 160KM 118kW
[l/100km]