Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Hatchback Facelifting

WPX2, 4 lata temu
Silnik 1.8 TSI 160KM 118kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mniejsze spalanie niż wcześniej użytkowane 1,6MPI.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Kupując silnik 1,8 turbo miałem świadomość, że może nie być tanio. Tutaj zaskoczenie. Wcześniej miałem O2 hachback przed liftingiem z silnikiem 1,6MPI. W mieście pełny bak paliwa wystarczał na 480-530 km w zależności od pory roku i korków. Obecnie na pełnym baku przejeżdżam w mieście 570-620km. Naprawdę to możliwe jeśli nie kręci się silnika powyżej 3tys obrotów a 250Nm pozwala na sprawne ruszanie spod świateł. Duża frajdę daje jazda powyżej 3tys obrotów, ale wtedy faktycznie spalanie znacznie rośnie. Jeszcze jedna uwaga odnośnie spalania w mieście, zauważyłem że lejąc benzynę 98 i korzystając z zakresu obrotów 1,7-2,7 tys. jest niższe spalanie niż w przypadku benzyny 95. Kosztowo wychodzi z grubsza na to samo bo różnica nie jest gigantyczna, a 98 jednak droższa, ale skoro mniej pali i mam większy zasięg czemu nie? Zasada ta praktycznie nie obowiązuje na ekspresówce i autostradzie pali tak samo 95 jak i 98. Duży minus należy się za spalanie oleju. Auto kupiłem z przebiegiem 47tys km zużycie bardzo długo wynosiło ok. 0,15-0,2l/1000km. Przy od przebiegu ok. 110tys km szybko zaczęło rosnąć spalanie oleju, tak że przy 115tys km wynosiło już 0,5-0,7l/100km w zależności od obciążenia silnika. Doszło do tego, że została wydmuchnięta uszczelka czujnika oleju! Zastanawiałem się co robić sprzedać czy remontować? Zrobiłem kalkulacje i rozeznanie kosztów. Auto miałem z pewną przeszłością, przebieg nie taki duży a silnik przed awarią sprawiał naprawdę dużą frajdę. Chcesz jeździć ekonomicznie nie ma problemu, chcesz trochę poszaleć proszę bardzo 7,5sek do 100km całkiem nieźle. Sprawdziłem stan cylindrów: był zadowalający, prawdopodobnie dlatego że zawsze oleju było pod dostatkiem i nie czekałem aż zużycie oleju dojdzie do 1l/1000km. Zdecydowałem się na najprostszą naprawę: wymianę pierścieni. Tłoki pojechały do Łodzi, gdzie zostały przetoczone i dostały nowe pierścienie, głowica oczywiście do planowania i jeszcze wymiana w niej jakiegoś drobiazgu. Całość zamknęła się kwotą 3,5tys zł. Delikatne traktowanie silnika przez 2 tys. km i wymiana oleju, później przez kolejne 8 tys już nieco ostrzej, ale bez przekraczania 3,5 tys. obrotów. Po ok. 10 tys. km od wymiany pierścieni zużycie oleju ustabilizowało się na poziomie 0,8l/5000km.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dałbym pięć gwiazdek, gdyby nie konieczność wymiany pierścieni
5,0
Skrzynia biegów
Chodzi gładko i nie haczy, biegi trafiają precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, to lubię.
4,0
Karoseria
Zabezpieczenie antykorozyjne mogłoby być lepsze. Korozja pojawiła się na styku maski z uszczelką komory silnika.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyły taka sobie, na szczeście są czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie się można spodziewać, dużo schowków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajne chłodzenie w lecie. Ogrzewanie w zimie do -15C ok, poniżej trzeba jechać na wyższych obrotach aby dogrzać, ale teraz mamy ocieplenie klimatu więc to nie problem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ustawny bagażnik. Pojemność idealna dla działkowicza, bez problemu mieści dużą kosiarkę, która nie zmieściła się do bagażnika Outlandera :)
5,0
Wyciszenie
Wystarczające, dużo zależy od zastosowanych opon. Do 140km/h można rozmawiać nie przekrzykując się.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria kompresora klimatyzacji w 9 roku użytkowania.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia II Hatchback Facelifting