Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Hatchback Facelifting

Mikołaj, 10 lat temu
Silnik 1.8 TSI 160KM 118kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 61 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dobra dynamika silnika, rakieta pod maską samochodu dla ojca rodziny, która zaskoczy na światłach niejednego fana japońskiej motoryzacji.
4,0
Całokształt
Ogólnie auto wygodne, przestronne, ale niezbyt finezyjne. Dobry wybór dla 4-osobowej rodziny, szczególnie jeśli nie przepada się za linią samochodów kombi. Boli trochę brak dodatkowego wyposażenia, które w drugiej od góry wersji Ambiente jest jednak ubogie. Zdecydowanie polecam kupno najwyższej wersji ELEGANCE, po czasie docenia się brak niektórych bajerków (takich jak chociażby brak czujnika płynu do spryskiwaczy).
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak do tej pory bezawaryjny, bardzo dynamiczny i relatywnie oszczędny. Na trasie spokojnie pozwala na to, bym to ja decydował kto mnie wyprzedzi :)
4,0
Skrzynia biegów
W cyklu miejskim krótkie przełożenia wymuszają ciągłe wiosłowanie. Zdecydowanie lepiej spisałaby się skrzynia DSG, ale coż. Czasem przy dynamicznym starcie trzeba uważać na precyzyjne wrzucanie biegów.
2,0
Układ jezdny
Przesiadłem się z Focusa 1, słynącego z bdb zawieszenia. W porównaniu z Foką Skoda lepiej wybiera nierówności, ale jest zdecydowanie bardziej podsterowna. Po pół roku użytkowania dalej nie czuję się za kółkiem tak pewnie jak w poprzednim samochodzie. Odczuwalne to jest szczególnie przy prędkościach powyżej 100 km/h.
Komfort
3,0
Widoczność
Szczególnie w mieście trzeba uważać na przednie słupki, które powodują, że można nie zauważyć przy skręcie na skrzyżowaniu pieszego na pasach. Ale OK - bezpieczeństwo górą.
4,0
Ergonomia
Auto wygodne, o ogromnym bagażniku, dużej liczbie schowków. Jakość wykonania plastików przeciętna, które to jednak są nieźle spasowane. niezbyt wygodne "zarwane" fotele, w których regulacja odcinka lędźwiowego jest raczej kółeczkiem dla picu niż faktycznym pokrętłem.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą wnętrze nagrzewa się dosyć wolno. Przy kilku stopniach poniżej 0 satysfakcjonująca temperatura osiągana jest po ok. 15 minutach miejskiej jazdy. Niezbyt wydolnie działa także nawiew na zamrożoną przednią szybę, ale przesiadając się z Focusa z ogrzewaną przednią szybą w standardzie niestety nie może być tu pozytywnej opinii. Kolejna sprawa to pokrętła regulacji mocy i kierunku nawiewu - niezbyt czytelne z fotela kierowcy, zbyt łatwo kręcą się nie dając wyraźnego oporu przy zmianie ustawienia. Ciężko trafić w docelową pozycję.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń bardzo dobrze zagospodarowana, czasem nawet zbyt dobrze - niekoniecznie potrzebne uchwyty na butelkę wody w drzwiach przednich wymusiły przeniesienie głośników średnio-niskotonowych w okolicę zadka kierowcy i przedniego pasażera, co z kolei wyraźnie odbija się na jakości dźwięku (to ważne dla melomanów). Kolejna rzecz to niezbyt wygodne - twarde i pionowe oparcie tylnej kanapy - na dłuższej trasie nie jest to zbyt wygodne dla pasażerów jadących w drugim rzędzie.
3,0
Wyciszenie
Przeciętne. Silnik jest wyciszony bardzo dobrze, hałas dochodzi z kół i bagażnika - niestety przesiadłem się z sedana, gdzie bagażnik był odrębną komorą. Hatchback to rozwiązanie z natury rzeczy głośniejsze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
OK. Jak do tej pory - odpukać - nie miałem żadnej poważniejszej usterki, koszty paliwa zależą od stylu jazdy - gdy jeździsz spokojnie, wtedy spalanie w mieście to 7,5-8 l /100 km, w warszawskich korkach potrafi jednak dojść i do 12l. Na trasie pali mniej niż mój benzynowy Focus 1.6 - spokojna jazda waha się między 5,7 a 6,2 l/100 km. Gazując do ok. 150 km/h spalimy ~6,8 l/100 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto o takiej mocy silnika za tą cenę to dobry wybór. Skoda nigdy nie będzie BMW czy Mercedesem, ale uważam, że to naprawdę porządne auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zepsuta wkładka zamka (naprawa w ASO 150 zł), zacinające się rozkładane lusterka boczne, zamarzający przewód spryskiwacza tylnego.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia II Hatchback Facelifting