Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Hatchback Facelifting
konradinio,
12 lat temu
Silnik 1.8 TSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2012
Przebieg:
8 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Bałem się wysokiego spalania, a jest dobre w porównaniu z ofertą mocy tego silnika.
4,0
Całokształt
Parafrazując reklamę: skoro silnik Audi, części wyposażenia z VW, to po co przepłacać.
Super autko dla 4-5 osobowej rodziny nadające się do wspólnych wyjazdów, jak i samotnych podróży po szerokim świecie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przesiadłem się z 100 KM silnika na 150, więc doskonale. Przy 60 km/h jestem już na 6-tym biegu. Podczas jazdy na trasie wyprzedzanie też na 6-tym biegu, bo silnik daje radę. Z 2-3 razy musiałem zredukować na niższy bieg (4-5) i wprowadzić silnik na wyższe obroty by wyprzedzić. Obawiałem się, przesiadając się z diesla, że będę musiał się przestawić - zazwyczaj benzyniaki wolą wysokie obroty, a tu... jeżdżę prawie jak dieslem - obroty od 1,5 do 3 tys. Zobaczymy jak z niezawodnością... Jazda z prędkością 140-160 km/h nie wyczuwam by silnik miał z tym jakiś problem, był obciążony. Zawsze zostaje miejsce pod pedałem gazu...
3,0
Skrzynia biegów
Daję przeciętnie, bo do tego silnika ręczna skrzynia kompletnie nie pasuje - chyba, że ktoś chce zostać wioślarzem!!! Lubię wiosłować, ale przy jeździe po mieście, to już udręka. Oczywiście można nie wiosłować i dobijać do 3-4 tys obrotów, ale wtedy mamy wir w baku.
Co do samej skrzyni manualnej nie mam się co czepiać i oceniłbym ją na dobrze/doskonale, ale powinna być zabroniona w tym samochodzie :-)
4,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi jak przyczepiony. Nie sądzę, by to była wina układu, ale na autostradzie pomiędzy Konotopą, a Strykowem (tam gdzie ograniczenie do 70 km/h) przy większej prędkości niż przepisowa (ale tylko na chwilę ;-) miałem wrażenie jakby tył jakoś dziwnie uciekał o kilka cm. Na innych autostradach takich wrażeń nie miałem.
Wspomaganie super, obojętnie, czy manewrujemy na parkingu, czy też przy dużych prędkościach.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki troszkę przeszkadzają przy skrętach... i to jedyny mankament. Lusterka boczne duże (tylko niewielu kierowców z nich korzysta), widoczność do tyłu ok. wspomagana czujnikami parkowania.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Jedynie do czego mógłbym się przyczepić, to do pokręteł klimy - jak ustawiona temperatura, na co nawiew - trzeba się trochę przyglądać (a w słoneczne dni może być z tym większy problem), by określić w jakim położeniu jest pokrętło. Winą jest też, że chodzi to bardzo lekko i nie ma klasycznych \"przełączeń/zapadek\". Ale czepiam się...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie próbowałem ogrzewania, więc na razie tylko dobrze. Przy klimie, przy padającym deszczu, 2-3 razy zaparowała mi przednia szyba. Trochę czasu minęło zanim szyba była znów przejrzysta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To był jeden ze znaczących powodów, dla których kupiłem ten samochód. Wcześniejszy samochód miał około 350 litrów pojemności bagażnika, Skoda - prawie 2 razy więcej. Ostatnio byłem z rodziną nad morzem (tylko 5 dni) i po raz pierwszy musiałem motywować żonę, by zabrała więcej rzeczy. Bagażnik i tak był tylko w połowie zapełniony... Super siatki do montowania w bagażniku, by nam się rzeczy po tej przestrzeni nie przemieszczały (gratis od skody). Co do wnętrza: jeżdżąc prawie leżę, więc przy tak ustawionym fotelu dorosłą osoba (sprawdzaliśmy ja i żona) może swobodnie siedzieć i ma dużo, a w porównaniu z konkurencją - bardzo dużo miejsca na nogi.
5,0
Wyciszenie
Po przejściu z diesla wszystko jest cichsze, ale żona jeździła benzyniakiem i też jest zachwycona. Przy wysokich prędkościach może dochodzić szum wiatru na szybach i szum opon. Trzeba się naprawdę dobrze wsłuchać by usłyszeć silnik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Doskonale, bo jestem mile zaskoczony. Co prawda tylko latem, ale i miasto i trasa, a spalanie tylko średnie 7,6, a największe około 8-9 litrów/100km.
Jeszcze przed przeglądem, ale skoda do najdroższych nie należy, a poza tym jest opcja by przeglądy robić co 30 tys km.
Jedyna rysa (ale to przejście z diesla, który miał zasięg 900 km), że po około 500-700 km trzeba tankować, bo zbiornik ma tylko 55 litrów pojemności.
5,0
Stosunek jakość/cena
Czy za 70 tys. można kupić coś lepszego/innego? Pewnie tak, ale jak ktoś potrzebuje szybkiego samochodu, dużego, nie rzucającego się w oczy, może nawet trochę nudnego - to skoda oktavia jest dla niego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic i pukam się w czoło (czyli w niemalowane)...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 150KM 110kW
[l/100km]