Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Hatchback Facelifting

konradinio, 12 lat temu
Silnik 1.8 TSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 1.8 TSI 150KM 110kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bałem się wysokiego spalania, a jest dobre w porównaniu z ofertą mocy tego silnika.
4,0
Całokształt
Parafrazując reklamę: skoro silnik Audi, części wyposażenia z VW, to po co przepłacać. Super autko dla 4-5 osobowej rodziny nadające się do wspólnych wyjazdów, jak i samotnych podróży po szerokim świecie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przesiadłem się z 100 KM silnika na 150, więc doskonale. Przy 60 km/h jestem już na 6-tym biegu. Podczas jazdy na trasie wyprzedzanie też na 6-tym biegu, bo silnik daje radę. Z 2-3 razy musiałem zredukować na niższy bieg (4-5) i wprowadzić silnik na wyższe obroty by wyprzedzić. Obawiałem się, przesiadając się z diesla, że będę musiał się przestawić - zazwyczaj benzyniaki wolą wysokie obroty, a tu... jeżdżę prawie jak dieslem - obroty od 1,5 do 3 tys. Zobaczymy jak z niezawodnością... Jazda z prędkością 140-160 km/h nie wyczuwam by silnik miał z tym jakiś problem, był obciążony. Zawsze zostaje miejsce pod pedałem gazu...
3,0
Skrzynia biegów
Daję przeciętnie, bo do tego silnika ręczna skrzynia kompletnie nie pasuje - chyba, że ktoś chce zostać wioślarzem!!! Lubię wiosłować, ale przy jeździe po mieście, to już udręka. Oczywiście można nie wiosłować i dobijać do 3-4 tys obrotów, ale wtedy mamy wir w baku. Co do samej skrzyni manualnej nie mam się co czepiać i oceniłbym ją na dobrze/doskonale, ale powinna być zabroniona w tym samochodzie :-)
4,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi jak przyczepiony. Nie sądzę, by to była wina układu, ale na autostradzie pomiędzy Konotopą, a Strykowem (tam gdzie ograniczenie do 70 km/h) przy większej prędkości niż przepisowa (ale tylko na chwilę ;-) miałem wrażenie jakby tył jakoś dziwnie uciekał o kilka cm. Na innych autostradach takich wrażeń nie miałem. Wspomaganie super, obojętnie, czy manewrujemy na parkingu, czy też przy dużych prędkościach.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki troszkę przeszkadzają przy skrętach... i to jedyny mankament. Lusterka boczne duże (tylko niewielu kierowców z nich korzysta), widoczność do tyłu ok. wspomagana czujnikami parkowania.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Jedynie do czego mógłbym się przyczepić, to do pokręteł klimy - jak ustawiona temperatura, na co nawiew - trzeba się trochę przyglądać (a w słoneczne dni może być z tym większy problem), by określić w jakim położeniu jest pokrętło. Winą jest też, że chodzi to bardzo lekko i nie ma klasycznych \"przełączeń/zapadek\". Ale czepiam się...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie próbowałem ogrzewania, więc na razie tylko dobrze. Przy klimie, przy padającym deszczu, 2-3 razy zaparowała mi przednia szyba. Trochę czasu minęło zanim szyba była znów przejrzysta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To był jeden ze znaczących powodów, dla których kupiłem ten samochód. Wcześniejszy samochód miał około 350 litrów pojemności bagażnika, Skoda - prawie 2 razy więcej. Ostatnio byłem z rodziną nad morzem (tylko 5 dni) i po raz pierwszy musiałem motywować żonę, by zabrała więcej rzeczy. Bagażnik i tak był tylko w połowie zapełniony... Super siatki do montowania w bagażniku, by nam się rzeczy po tej przestrzeni nie przemieszczały (gratis od skody). Co do wnętrza: jeżdżąc prawie leżę, więc przy tak ustawionym fotelu dorosłą osoba (sprawdzaliśmy ja i żona) może swobodnie siedzieć i ma dużo, a w porównaniu z konkurencją - bardzo dużo miejsca na nogi.
5,0
Wyciszenie
Po przejściu z diesla wszystko jest cichsze, ale żona jeździła benzyniakiem i też jest zachwycona. Przy wysokich prędkościach może dochodzić szum wiatru na szybach i szum opon. Trzeba się naprawdę dobrze wsłuchać by usłyszeć silnik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Doskonale, bo jestem mile zaskoczony. Co prawda tylko latem, ale i miasto i trasa, a spalanie tylko średnie 7,6, a największe około 8-9 litrów/100km. Jeszcze przed przeglądem, ale skoda do najdroższych nie należy, a poza tym jest opcja by przeglądy robić co 30 tys km. Jedyna rysa (ale to przejście z diesla, który miał zasięg 900 km), że po około 500-700 km trzeba tankować, bo zbiornik ma tylko 55 litrów pojemności.
5,0
Stosunek jakość/cena
Czy za 70 tys. można kupić coś lepszego/innego? Pewnie tak, ale jak ktoś potrzebuje szybkiego samochodu, dużego, nie rzucającego się w oczy, może nawet trochę nudnego - to skoda oktavia jest dla niego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic i pukam się w czoło (czyli w niemalowane)...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 1.8 TSI 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia II Hatchback Facelifting