Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Hatchback Facelifting
Czereśniak z wioski,
12 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2012
Przebieg:
13 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
2,92
29% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Wygląd karoseri
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: geometria, sciąganie auta, krzywa kierownica, bicie na kierownicy, brak recepty na to.
2,0
Całokształt
Auto typowe do miasta. Lekkie, zwinne, bardzo duży promień skrętu, wielkie lusterka i czujniki cofania ułatwiają parkowanie, na trasie męczarnia brak mocy powyżej 120, głośno i trudności z utrzymaniem prostoliniowego toru jazdy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik dobry do miasta, na trasę do spokojnej jazdy ok póki nie zaczniemy wyprzedzać. Gdyby nie moment obrotowy dostępny dosyć nisko to nie byłoby czym wyprzedzać.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi praktycznie bez żadnych oporów. Bardzo krótkie przełożenia, haczy 1
1,0
Układ jezdny
Czuć każdą nierówność, twarde, w zakrętach ok. Prowadzenie w skali 1 do 10 daję jako - 10. Od początku problemy z układem jezdnym. Auto ściąga mimo nowych opon i wyważonych w profesjonalnym warsztacie, telepie kierownicą, gemetria poprawiana na gwarancji ale i tak nic nie dało. Nadwozie bardzo podatne na poczny wiatr. Na oponach 195/65/15 odrywa się od ziemii. Minimum to 205 lub 215
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu OK na boki również, ogromne lusterka wsteczne + czujniki parkowania - perfekcja.
3,0
Ergonomia
Sterowanie radiem, dźwignie kierunkowskazów, wycieraczek - SUPER, natomiast sterowanie nawiewem ( ręczna klima na pokrętła ) to tragedia. Oznaczenia nieczytelne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa sprawnie w lato, natomiast zimą zanim się nagrzeje, trzeba przejechać przynajmniej 5-7 KM.
Nawiew bardzo głośno działa. Już od 1 biegu słychać kręcące się wiatraki.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Powyżej 100 słychać wszystko:
- uszczelki w drzwiach
- świst lusterek bocznych
- opony ( letnie i zimowe )
- silnik
Aczkolwiek dużo lepiej niż w astrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Normalna jazda bez oszczędzania na trasie - 8,5 do 9
Miasto 9-10
Minimum na trasie do 120 km/h - nawet 5,9
1,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze - 72 tys. zł powinienem być dumny z samochodu a nie z utęsknieniem wyczekiwać momentu sprzedaży.
Cała reklama skody o komforcie prowadzenia oraz innych rzeczach to czysta bzdura. Czesci aut nie potrafią robić. Po zdradzie japońskiej myśli technicznej chyba się nawrócę z podkulonym ogonkiem. NIGDY WIĘCEJ SKODY ORAZ ZABAWECZEK ZE STAJNI VW AUDI lub GM
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukać narazie nic
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skoszona geometria od nowości - poprawione na gwarancji 2 krotnie. Jak tak dalej pójdzie to zawieszenie w octavi o kant d**** obić.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW
[l/100km]