Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia II Hatchback Facelifting

Protosi, 12 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 1.4 TSI 122KM 90kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kupiłbym to auto drugi raz ale z silnikiem 1.8 TSI. Gdybym miał kupować auto dziś, poważnie zastanowiłbym się nad nową Toyotą Avensis 1.6/1.8 z uwagi na prestiż i komfort jazdy lub używaną Hondę CR-V 2.0 PB ze względu na stan naszych dróg.
4,0
Całokształt
Auto warte swojej ceny, szczególnie silnik potrafi na początku zaskoczyć, po pewnym okresie czujemy jednak niedosyt. Czegoś brakuje w Octavii - duszy jak w autach japońskich czy stylu jak mercedesie? Na pewno sprawdzi się dla rodziny 2+1 pod względem funkcjonalności ( każdy wózek wejdzie do bagażnika :) ) i każda żona wygodnie zajmie miejsce na fotelu pasażera :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik optymalny do tego auta. Bardzo elastyczny, płynnie wkręca się na obroty a to wszystko na fabrycznych oponach 195/15/65. Po zmianie na szersze gumy już tak różowo nie jest w dolnym zakresie obrotów. O ile wcześniej można było spokojnie wyprzedzać w trasie na 6 biegu to na szerszych gumach już niestety nie - potrzebna redukcja na 5 lub 4 jeżeli chcemy szybko wyprzedzić. Silnik jest mocny, fajnie ciągnie od dołu, ma dosyć wysoki moment za sprawą turbiny ale po pewnym czasie, wyraźnie odczuwa się brak mocy. Do miasta i na krótkie trasy super ale już na dalsze wyprawy z pełnym bagażnikiem przyjemność z jazdy średnia. Gdybym miał kupić to auto po raz drugi to już poważnie zastanowiłbym się nad wersją 1.8 TSI 160 KM... Reasumując 1.4 TSI wygrywa pod względem osiągów i kultury pracy ze wszystkimi jednostkami napędowymi, które miałem okazje przetestować w autach demonstracyjnych innych marek, przed zakupem. 200 kmh bez problemu ( NIEMCY autostrada :) )
3,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia, w mieście niestety trzeba często zmieniać biegi ale za to skrzynia pracuje cicho, przyjemnie i bez szarpnięć. Biegi wchodzą łatwo i precyzyjnie choć wydaje mi się, że auta japońskie ogólnie mają dużo lepsze skrzynie biegów, chociażby mitsu lancer sportback lub mazda 3. 1 oraz wsteczny czasem haczy. Bardzo przydatny 6 bieg. Do miasta raczej poleciłbym DSG - warte swojej ceny.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest dosyć twardo zestrojone. Autem nie buja w zakrętach. Prowadzi się pewnie. Wadą octavi z silnikiem benzynowym jest zbyt miękkie zawieszenie z tyłu. Przy załadowanym bagażniku podczas wakacyjnej wyprawy tył pięknie \"przysiada na osi\" i już tak fajnie nie jest ... Zawieszenie ogólnie bardzo delikatne, szczególnie z tyłu. Wystarczy chwila nieuwagi i już mamy rąb z zawieszenia a wtedy tylko ASO i pełna geometria ... Poza tym wspomaganie OK, karoseria podatna na boczne podmuchy wiatru.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lustra zapewniają wzorową wręcz widoczność na boki do tyłu, przez co parkowanie tyłem nie sprawia najmniejszych trudności w połączeniu z czujnikami parkowania. Tu projektanci dali popis - 5/5
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Jedyne co bym zmienił to włącznik ogrzewania lusterek. Odkryłem go dopiero po 3 miesiącach użytkowania :), reszta OK.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem klimatyzacja działa momentalnie a zima jeszcze przed nami, także odezwę się po Świętach odnośnie wydajności ogrzewania, natomiast rzecz która po pewnym czasie zaczyna drażnić to ... głośno pracujący nawiew na 1 biegu. Może dlatego, iż silnik jest bardzo dobrze wyciszony ...
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać nic ująć - miejsca pod dostatkiem. Bagażnik ogromny, chyba największy w tej klasie aut, tylna kanapa również oferuje komfortowe warunki podróżowania, fotel kierowcy bardzo wygodny. Ja - osoba prawie 190 wzrostu nie mogę narzekać na brak miejsca.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika SUPER, wyciszenie nadkoli - tragedia! Szum opon strasznie słychać. Sytuacje ratują tylko opony firmy Continetall, model Premium Contact 2.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy od nogi. Silniku \"uturbione\" mają to do siebie, że mogą być oszczędne kiedy trzeba i wpylać \"owieczki\" jak smok gdy zaczynamy bawić się w rajdowca.
5,0
Stosunek jakość/cena
za te pieniądze trudno wymagać więcej ...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie popsuło do tej pory. Oby tak dalej - ODPUKAĆ :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
dwa razy zaliczona geometria zawieszenia - wina polskich dróg czy słabego i delikatnego zawieszenia ?:)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia II Hatchback Facelifting