Inne
: Ekonomiczny silnik, trwałe zawieszenie, wielki bagażnik, niskie ceny części zamiennych
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Drobne ogniska korozji na drzwiach pod uszczelkami i pod szybą klapy bagażnika
Układ elektryczny
: silnik wycieraczek, czujnik otwarcia drzwi pasażera
4,0
Całokształt
Moją Octavkę zakupiłem w komisie sprowadzoną z Belgii. Szukałem kombi 1.9tdi na pompie z silnikiem 110KM, z climatronikiem i 4ma el. szybami. Ale znaleźć takie auto w przyzwoitym stanie ze znośnym przebiegiem graniczy z cudem. Znalazłem za to kombi 90KM z silnikiem 1.9tdi ALH z bardzo zadbanym wnętrzem i takim wyposażeniem jakie chciałem, z zawieszeniem w b. dobrym stanie, w przepięknym dla mine kolorze (błekitno-stalowym, lakier 9151).
Zaraz po zakupie było oczywiście parę rzeczy do wymiany:
1. Kompletny rozrząd z pompą wody ? 700zł
2. Regeneracja turbosprężarki ? 900zl
Przejechałem do dziś ok. 30tys. km przez 2 lata,, z grubszych napraw to:
1. Wymiana kompletu sprzęgła i koła dwumasowego ? 1400zł (SACHS)
2. Wymiana poduszek pod silnikiem i skrzynią ? 300zł (FEBI)
3. Wymiana przednich tarcz hamulcowych i klocków ? 400zł (TRW)
4. Wymiana łożysk przednich ? 350zł (FAG)
Drobne usterki, o ktorych piszę niżej, a poza tym na bierząco wymiana filtrów i płynów eksploatacyjnych.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bez bagażu i pasażerów wystarczająco dynamiczny, ale do żwawego wyprzedzania przy w pełni załadowanym aucie 90 KM to trochę malo, 110KM byłoby optymalne.
Mimo przebiegu, na 10000km dolewam ok. 0.5-0.7l oleju, więc książkowo w normie
4,0
Skrzynia biegów
Wygodna, długie przełożenia. Powyżej 140km/h przydałby się szósty bieg. Po wymianie oleju, łatwiej wrzuca sięębiegi, szczególnie wsteczny.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dosyć głośne, ale za to trwałe i niezawodne. Bardzo zwrotne auto mimo, że to kombi. Wspomaganie kierownicy dużo ułatwia!
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność w każdym kierunku. A przy cofaniu chyba nawet lepiej w kombi niż w HB, którym zdarzyło mi się jeździć kilka razy.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, chociaż dostęp do climatronika jest nieco utrudniony przez pobliski drążek zmiany biegów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa fajnie, szybko chłodzi i szybko schładza duże wnętrze kombi. Dmuchawa jest dość głośna. W zimie ogrzewanie auta trwa trochę dłużej co jest normalne. Problem z parującymi szybami tylnymi (kombi), kiedy komplet pasażerów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 175cm wzrostu jest OK i dla mnie i dla pasazeów z tyłu (jesli nie mają 2m wzrostu), a często jeżdżę z kompletem z pełnym bagażnikiem.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 130km/h jest dość głośno, dość głośne zawieszenie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest OK. Spalanie przyzwoite, mimo że jeżdżę dynamicznie i bardzo często z włączoną klimatyzacją. Ceny części przyzwoite a nawet niskie. Mnóstwo dobrych zamienników wspólnych dla grupy VAG.
4,0
Stosunek jakość/cena
OK. Wiedziałem, że dostęp do zamienników jest b. dobry z uwagi żę to VAG. Wiedzialem, żę auto jest trwałe, choc z racji wieku (2003r.) pojawia się dużo drobnych denerwujących usterek.
Mimo to nabyłbym je jeszcze raz.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterki jak poniżej:
1. Wycieraczki przednie ? zacinają się, ciągły problem
2. Wymiana klapki gaszącej ? 100zł (oryginal MAHLE)
3. Wymiana zaworu N239 ? 150zł (oryginał używka, były problemy z wyłączającą się turbiną)
4. Silniczek V71 do sterowania klapką obiegu wew./zew. - 250zł (zamiennik TOPRAN)
5. Wymiana kierunkowskazów bocznych ? 6zł (zamieniki)
6. Wymiana wężyków podciśnienia ? 40zł (profilaktycznie)
7. Dziurawa rura za katalizatorem ? 100zł (wycięcie starej i wspawanie nowej)
8. Spalone wszystkie świece żarowe (4szt) ? 200zł (BERU)
9. Spalony duży wentylator chłodnicy ? 175zł (VIKA)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. Wymiana kompletu sprzęgła i koła dwumasowego ? 1300zł (SACHS)
2. Wymiana poduszek pod silnikiem i skrzynią ? 400zł (FEBI)
3. Łożyska przednie - 350zł (FAG)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW
[l/100km]