Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia I Kombi

Paweł K., 8 lat temu
Silnik 1.9 TDI 90KM 66kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 257 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Skoda Octavia I Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ekonomiczny silnik, trwałe zawieszenie, wielki bagażnik, niskie ceny części zamiennych
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Drobne ogniska korozji na drzwiach pod uszczelkami i pod szybą klapy bagażnika
Układ elektryczny : silnik wycieraczek, czujnik otwarcia drzwi pasażera
4,0
Całokształt
Moją Octavkę zakupiłem w komisie sprowadzoną z Belgii. Szukałem kombi 1.9tdi na pompie z silnikiem 110KM, z climatronikiem i 4ma el. szybami. Ale znaleźć takie auto w przyzwoitym stanie ze znośnym przebiegiem graniczy z cudem. Znalazłem za to kombi 90KM z silnikiem 1.9tdi ALH z bardzo zadbanym wnętrzem i takim wyposażeniem jakie chciałem, z zawieszeniem w b. dobrym stanie, w przepięknym dla mine kolorze (błekitno-stalowym, lakier 9151). Zaraz po zakupie było oczywiście parę rzeczy do wymiany: 1. Kompletny rozrząd z pompą wody ? 700zł 2. Regeneracja turbosprężarki ? 900zl Przejechałem do dziś ok. 30tys. km przez 2 lata,, z grubszych napraw to: 1. Wymiana kompletu sprzęgła i koła dwumasowego ? 1400zł (SACHS) 2. Wymiana poduszek pod silnikiem i skrzynią ? 300zł (FEBI) 3. Wymiana przednich tarcz hamulcowych i klocków ? 400zł (TRW) 4. Wymiana łożysk przednich ? 350zł (FAG) Drobne usterki, o ktorych piszę niżej, a poza tym na bierząco wymiana filtrów i płynów eksploatacyjnych.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bez bagażu i pasażerów wystarczająco dynamiczny, ale do żwawego wyprzedzania przy w pełni załadowanym aucie 90 KM to trochę malo, 110KM byłoby optymalne. Mimo przebiegu, na 10000km dolewam ok. 0.5-0.7l oleju, więc książkowo w normie
4,0
Skrzynia biegów
Wygodna, długie przełożenia. Powyżej 140km/h przydałby się szósty bieg. Po wymianie oleju, łatwiej wrzuca sięębiegi, szczególnie wsteczny.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dosyć głośne, ale za to trwałe i niezawodne. Bardzo zwrotne auto mimo, że to kombi. Wspomaganie kierownicy dużo ułatwia!
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność w każdym kierunku. A przy cofaniu chyba nawet lepiej w kombi niż w HB, którym zdarzyło mi się jeździć kilka razy.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, chociaż dostęp do climatronika jest nieco utrudniony przez pobliski drążek zmiany biegów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa fajnie, szybko chłodzi i szybko schładza duże wnętrze kombi. Dmuchawa jest dość głośna. W zimie ogrzewanie auta trwa trochę dłużej co jest normalne. Problem z parującymi szybami tylnymi (kombi), kiedy komplet pasażerów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 175cm wzrostu jest OK i dla mnie i dla pasazeów z tyłu (jesli nie mają 2m wzrostu), a często jeżdżę z kompletem z pełnym bagażnikiem.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 130km/h jest dość głośno, dość głośne zawieszenie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest OK. Spalanie przyzwoite, mimo że jeżdżę dynamicznie i bardzo często z włączoną klimatyzacją. Ceny części przyzwoite a nawet niskie. Mnóstwo dobrych zamienników wspólnych dla grupy VAG.
4,0
Stosunek jakość/cena
OK. Wiedziałem, że dostęp do zamienników jest b. dobry z uwagi żę to VAG. Wiedzialem, żę auto jest trwałe, choc z racji wieku (2003r.) pojawia się dużo drobnych denerwujących usterek. Mimo to nabyłbym je jeszcze raz.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterki jak poniżej: 1. Wycieraczki przednie ? zacinają się, ciągły problem 2. Wymiana klapki gaszącej ? 100zł (oryginal MAHLE) 3. Wymiana zaworu N239 ? 150zł (oryginał używka, były problemy z wyłączającą się turbiną) 4. Silniczek V71 do sterowania klapką obiegu wew./zew. - 250zł (zamiennik TOPRAN) 5. Wymiana kierunkowskazów bocznych ? 6zł (zamieniki) 6. Wymiana wężyków podciśnienia ? 40zł (profilaktycznie) 7. Dziurawa rura za katalizatorem ? 100zł (wycięcie starej i wspawanie nowej) 8. Spalone wszystkie świece żarowe (4szt) ? 200zł (BERU) 9. Spalony duży wentylator chłodnicy ? 175zł (VIKA)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. Wymiana kompletu sprzęgła i koła dwumasowego ? 1300zł (SACHS) 2. Wymiana poduszek pod silnikiem i skrzynią ? 400zł (FEBI) 3. Łożyska przednie - 350zł (FAG)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia I Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
5,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia I Kombi