Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia I Kombi

Hubert89k, 2 lata temu
Silnik 2.0 115KM 85kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 321 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Skoda Octavia I Kombi 2.0 115KM 85kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pancerna jednostka, idealna do LPG, prosta jak budowa cepa i do tego ładnie się zbiera z niższych obrotów. Trzeba dbać o stan oleju i na bieżąco wymieniać bo troszkę bierze olej, ale mimo wszystko dobra, archaiczna jednostka ale to na plus :)
Inne : Bagażnik. W tym segmencie w tamtym czasie rekordowy. Po złożeniu tylnych siedzeń mamy mały furgon do przeprowadzek :) Idealne auto użytkowe :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Przekaźnik wycieraczek. Wycieraczki żyły własnym życiem :P
4,0
Całokształt
Samochód trwały, prosty bez zbędnych fajerwerków. W moim przypadku typowe auto robocze na dojazdy do pracy i od czasu do czasu przewiezienie jakieś szafki, lodówki itp :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetna jednostka. Bardzo prosta konstrukcja pamiętająca początek lat 90". W moim przypadku silnik 2.0 116 KM kod silnika APK. Brak zaworu EGR, jedna sonda lambda, przepustnica na lineczkę. Doskonale współpracuje na LPG. Kolejną zaletą na może niezbyt wysiloną jednostkę to przyzwoity moment obrotowy (170Nm) dostępny już od 2400obr. Bardzo elastyczny silnik i dość oszczędny. Średnio 10l LPG na 100km :) Jedyny minus z punktu serwisowania to problematyczny dostęp do świec i przewodów zapłonowych. Znajdują się pod kolektorem ssącym i wymaga to troszkę gimnastyki :)
4,0
Skrzynia biegów
Może być. W moim przypadku mam uszkodzony synchronizator 2-go biegu i trochę umiejętnie trzeba wrzucać ten bieg by nie zazgrzytać :P Poza tym ze zestopniowanie dobre, choć na autostradzie przy 140km/godz trochę zbyt wysokie obroty (około 4000 obr/min) co obniża komfort i jest już głośno. Z drugiej strony krótsza skrzynia=lepsze przyspieszenie. Da się żyć.
4,0
Układ jezdny
Trwałe, proste zawieszenie. Klasyczny McPerson z przodu, belka na tyle. Większość octavii I ma wyjątkowo nisko zawieszony przód i tutaj trzeba uważać na krawężniki, i wyboje by miski olejowej nie urwać. W mojej Octavii od nowości (nie wiem skąd to wynika) ale mam z przodu i z tyłu ok 2cm większy prześwit co mnie ratuje w konfrontacji z wybojami i krawężnikami, a i próg zwalniający nie straszny :) Poza tym, zawieszenie dość głośne, wybieranie nierówności średnie, ale za to konstrukcja prosta i ogromny wybór części zamiennych.
4,0
Karoseria
Z punktu technicznego jest całkiem nieźle. Owszem, po 20 latach eksploatacji nie unikniemy rysek, drobnych ognisk korozji (zwłaszcza na błotnikach przednich na samym dole tuż za kołem. Jeśli nie mamy chlapaczy, zimą mocno nagarnia nam się tam śnieg i sól, co przyspiesza proces korozji. W porę należy w tej kwestii zainterweniować i zakonserwować. Należy tez zwrócić uwagę na schodzący klar. Kwestia wizualna całej bryły nadwozia? Klasycznie, nie rzucając się w oczy, ale praktycznie :)
Komfort
4,0
Widoczność
Wg mnie dobra. W wersji liftback możemy mieć problem z wyczuciem tyłu samochodu przy parkowaniu. W kombi nie mam z tym problemu :) Minus: prawe lusterko w mojej wersji jest mniejsze, co ogranicza pole widzenia.
3,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, choć panel regulacji nawiewów albo jest za nisko, albo lewarek zmiany biegów jest za blisko. Regulacja podczas jazdy z wbitym 3 albo 5 biegiem trochę problematyczna. Kolejny minus dla tych co pokonują dłuższe trasy to brak cupholderów (przynajmniej u mnie). Poza tym, jak na tamte czasu nie jest źle :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie super! Zimą po przejechaniu 2-3 km dmucha ciepłem, a po 5-8 km możemy na nawiewach jajko ugotować. Tutaj jest super. Z wentylacją i chłodzeniem w upalne dni jest bardzo średnio. Moja wersja nie ma klimatyzacji :P Dłuższa trasa w upale trochę doskwiera. Za ogrzewanie daję 5, za chłodzenie 3... średnia 4, nawet z plusem :)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mimo swoich gabarytów miejsca jest dość przeciętnie. Z przodu kierowca lub pasażer o wzroście 185-190cm nie będa narzekać, natomiast z tyłu jest już ciasno. Mam 183cm wzrostu i robiłem test siadania samemu za sobą i powiem tak: w trasę dłuższą jak 50km bym się wybrał pod warunkiem robienia co godzinę przerw na rozprostowanie kości :P Niższe osoby mogą swobodnie z tyłu podróżować.
3,0
Wyciszenie
Do prędkości 100 km/godz (wg GPS) czyli ok 2800 obr/min jest względnie cicho. Można swobodnie rozmawiać, słychać głównie szum opon i szum opływającego karoserię powietrza. Przy prędkościach powyżej 130-140km/godz spory hałas, trzeba mocno podkręcić radio by zagłuszyć silnik i szum powietrza. Jak na wiek auta mogę to przeboleć, choć dłuższe trasy autostradą to nie jest najmocniejsza strona akurat mojego egzemplarza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód prosty konstrukcyjnie, większość napraw można ogarnąć samemu. Ogromny wybór części zamiennych, które mechanicznie i elektrycznie dzieli z VW Golfem IV, Audi A3, Seatem Toledo i do tego w bardzo dobrych cenach. Jesli chodzi o spalanie, jest dobrze. Jazda mieszana na dystansie 15km w jedną stronę, średnio 9,5-10l LPG, a jeżdżę dość dynamicznie. Najniższe spalanie na długiej trasie to 8,5l LPG. Taniej sie nie da :P
5,0
Stosunek jakość/cena
Swoje auto kupiłem w 2019 roku za 4 tys zł. Praktyczne, proste Kombi z LPG z pewnego źródła w tej cenie? Trudno znaleźć, a przy cenach paliw jakie teraz mamy samochód z LPG jest chyba najlepszym wyborem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raczej nic co by jakoś denerwowało, ogólnie z drobiazgów to wymieniłem: - pompka spryskiwacza - tylna dysza spryskiwacza - przekaźnik sterowania wycieraczkami no i to by było chyba wszystko. Ogólnie rzecz biorąc, trzeba trochę "pochodzić wokół auta" i na bieżąco doglądać. W końcu mój egzemplarz ma 20 lat i ponad 300 000 km, więc zawsze może coś wyskoczyć :) Ogólnie mocne 4+
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy mnie nie zawiodła. Zawsze zawiozła do celu i zawsze wróciłem do domu. Miałem okazję przez 2 lata użytkowania holować do mechanika 4 inne samochody, znacznie młodsze od mojej octavii :D Kwestia serwisowania na bieżąco, wymian oleju i filtrów co 10 000 km i będzie służyć :) Jak dbasz tak masz :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia I Kombi 2.0 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
10,0
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia I Kombi