Inne
: Na plus koszty użytkowania i pojemność bagażnika.
Reszta do przeżycia oprócz miejsca na nogi w tylnym rzędzie
4,0
Całokształt
Bardzo dobry wół roboczy dla małej rodziny. Bez ekstrawagncji i prestiżu. Klasa średnio uboga. Dla ludzi którzy cenią funkcjonalność, bezobsługowość, niezawodność oraz niskie koszty użytkowania środka transportu. Po nabyciu oczywiście doinwestowałem parę złotych w nowe sprzęgło, klocki, świece, przewody i listwę wtryskową lpg. Jak na razie pół roku bezproblemowej eksploatacji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy zadowalająca. W końcu jest to jedyne R4 8V, więc nie ma co tam bardzo hałasować. Elastyczność super. Nie trzeba dużo machać lewarkiem. Na plus można zaliczyć to , że silnik ciągnie ładnie od dolnego zakresu obrotów, jak również jest to stara prosta i nie wysilona konstrukacja co przekłada się na brak problemów podczas eksploatacji. Plus także za bezproblemową współpracę z instalacją gazową. Na minus za mała moc. Żeby poczuć namiastkę jakiejkolwiek dynamiki trzeba deptać ciągle podłogę. No ale coś za coś
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą ciężko(w porównaniu z moim poprzednim samochodem),ale pewnie. Kwestia przyzwyczajenia. Ogólnie bez zastrzeżeń
4,0
Układ jezdny
Dla mnie wystarczający. To nie bolid. Precyzja zadowalająca. Przyzwoite trzymanie przy większych prędkościach na łukach.
Jedna uwaga: tylne zwieszenie. Muszę uznać wyższość właściwości jezdnych niezależnego(poprzedni samochód) nad belką skrętną. No ale koszty użytkowania proporcjonalnie odwrotne.
Coś za coś
Komfort
5,0
Widoczność
Wcześniej jeżdziłem trzydrzwiowym autem i myślałem, że będzie dużo gorzej szczególnie z widocznością do tyłu. Miłe zaskoczenie. Jak na kombi bardzo dobra z każdej strony
5,0
Ergonomia
Z racji tego, że nie jest to auto bogato wyposażone obsługa tych kilku przycisków i przełaczników nie sprawia najmniejszych problemów. Chyba trudno o większą prostotę
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja manualna. Przy bardzo nagrzanym aucie wystarczy kilka chwil max cold plus trzeci bieg dmuchawy i w przednim rzędzie da się żyć.
Z pasażerowie tylnej kanapy duszą się pewnie parę minut dłużej.
Ogrzewanie bez zastrzeżeń. Bardzo szybko ciepło. Szybko gorąco.
Plus za nawiew na nogi pasażerów w tylnym rzędzie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez problemu każdy znajdzie wygodną pozycję. Nie grozi ocieranie się łokciami
Z tyłu za mną (fotel odsunięty na maxa) całkowity brak miejsca na nogi. Jeżeli z przodu podróżują wygodnie dwie wysokie osoby w tylnym rzędzie zmieszczą się jedynie dzieci w fotelikach.
Najpoważniejszy mankament tego samochodu.
Jest to samochód rodzinny pod warunkiem, że rodzina jest czteroosobowa, w tym dwójka małych dzieci.
Przeogromny bagażnik - bez wątpienia największy atut tego auta.
4,0
Wyciszenie
Do 170 km/h w normie. Powyżej zaczyna się robić głośno. Przy 200 km/h można poczuć lekki niepokój.
Ale nie można spodziewać się cudów po 11 letnim aucie tej klasy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdzę w sumie tylko na lpg.
Na czystej trasie nie było jeszcze okazji.
Miasto: w korkach przy działającej klimie do 14L
Jazda Mieszana: ok. 11 L
Generalnie jestem zadowolony.
Koszty użytkowania na razie śmiesznie niskie, ale to dopiero pół roku.
4,0
Stosunek jakość/cena
Droższa od modeli tej klasy aut francuskich(oczywiście nie dyskryminuje tu aut z nad sekwany, rzecz gustu), tańsza od niemieckich, zbliżona cenowo do japońskich.
Francuza osobiście bym nie kupił, na VW patrzeć już nie mogę, BMW w tej cenie są już raczej mocno wyeksploatowane. Audi miałem okazję pojeździć około roku i podczas poszukiwań samochodu nie brałem pod uwagę tej marki. Cena oraz koszty utrzymania w ogóle nie mają nic wspólnego z jakością.
Alternatywą były ostatnie roczniki W124 lub auta japońskie.
Trafiła się przypadkiem w miarę zadbana Skoda.
Na razie nie żałuję.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zupełnie nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zupełnie nic
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 115KM 85kW
[l/100km]