Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia I Kombi

Przemek, 8 lat temu
Silnik 1.8 T 4x4 150KM 110kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 320 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Skoda Octavia I Kombi 1.8 T 4x4 150KM 110kW 1999-2010 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Przy 300tys praktycznie fabryczne parametry, a po programie radość i znaczna poprawa bezpieczeństwa. Mam tera wilka w owczej skórze, który nie raz wprawia w zakłopotanie kierowców nowszych dobrych aut.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : czasami trzeszczy ale ma poliuretan i B6
Układ elektryczny : wiatrak chłodnicy
Silnik : nieszczelności
4,0
Całokształt
Witam ponownie. Poprzednio pisałem ponad 3 lata temu. Teraz po przejechaniu autem 100tys km (220000-320000) chcę się podzielić kolejnymi uwagami. Jeżeli dbasz o swoje auto to nawet przy większych przebiegach (nawet z LPG) może być ono w dobrym stanie. Przy 280tys zrobiłem pomiar na hamowni. Do fabryki brakowało 1KM i 7Nm, dlatego przy 300tys zdecydowałem się na modyfikację.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przy 300tys praktycznie fabryczne parametry mocy, momentu, kompresja 13. Regularne wymiany oleju (Lucas Oil 10W40) co 8-10tys poprzedzane płukaniem silnika. Przy 290tys zregenerowałem turbosprężarkę, jak tylko zaczęła puszczać olej. Obecnie po: wymianie wtryskiwaczy na wydajniejsze, pompy paliwa, centralny FMIC, nowa chłodnica wody + płyn bezwodny Evans 180, platynowe świece, wkład filtra pipercross, TIP, DP 2,75", sportowy katalizator, wydech 2,5" na dwóch tłumikach, rozrząd, cewki, DV i N75, usunięciu SAI, N249, cześci przewodów podcisnienia, drugiej sondy programem auto na delikatnych ustawieniach ma 205KM i 320Nm liniowego momentu
4,0
Skrzynia biegów
Przed softem zrobiłem remont skrzyni i wymieniłem reduktor na nowy, sprzęgło wymieniłem na Valeo Kit4P rezygnując z dwumasy.
4,0
Układ jezdny
Seryjne amortyzatory zastąpiłem Bilsteinami B6. Wszystkie gumy, łączniki, drążki, łożyska, sworznie i wahacze zostały wymienione częściowo założyłem tuleje poliuretanowe. Różnica w prowadzeniu jest kolosalna. Do tego tarcze Zimmermann (z przodu nawiercane) i klocki Galfer. Opony Michelin Sport 3 ZR
Komfort
4,0
Widoczność
Założenie PDC z przodu i z tyłu poprawiło komfort parkowania. Auto często jest załadowane po dach
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, czytelne i funkcjonalne
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nowy czujnik temperatury cieczy, termostat, który otwiera się przy 82st, nowa chłodnica klimatyzacji i płynu, nowe sprzęgło w sprężarce. Teraz wewnątrz jest przyjemny chłód nawet gdy na zewnątrz ponad 45st
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak prowadzę to jest znośnie, natomiast kiedy jestem pasażerem to brakuje wygody i miejsca
5,0
Wyciszenie
Przy budowie car-audio auto wyłożyłem matami STP Silver i gąbką. Jest cięższe (prawie 1500kg) ale cisza i jakość dźwięku są doskonałe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sporo zainwestowałem w moje auto, używam tylko najlepszych części, większość rzeczy wymieniam przyszłościowo, nie dlatego, że się popsuły. Zawsze mam zapasowy DV, przepływomierz, N75 oraz kilka gumowych wężyków.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak na rocznik i przebieg uważam, że nie ma dramatu. Części jest bardzo dużo w szerokiej rozpiętości jakościowej i cenowej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nieszczelności w doładowaniu i podciśnieniu. Po 3 latach do wymiany DRL
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pęknięte gniazdo wtryskiwacza, niby nic ale powodowało że momentami turbo ładowało tylko do 0.4 i trudno było to zdiagnozować. Dopiero Gregor10 pomógł :)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 4x4 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia I Kombi