Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia I Kombi

markowiczm@poczta.onet.pl, 17 lat temu
Silnik 1.8 20v Turbo 150KM 110kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia I Kombi 1.8 20v Turbo 150KM 110kW 1998-2010 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 150 KM w lekkim aucie (raptem 1250 kg) plus turbo to po prostu piorunujące połączenie jednocześnie przy całkiem przyzwoitym spalaniu.
4,0
Całokształt
Ogólnie oceniam to autko dobrze. Ma ono pewne braki (zawieszenie, ergonomia, komfort jazdy) ale jeżeli się weźmie pod uwagę wiek konstrukcji i jego plusy (silnik na pewno, pojemność bagażnika) to należy uznać, ze to bardzo udana konstrukcja.
Wrażenia
5,0
Silnik
No cóz, jeżeli chodzi o kulturę pracy to cudów oczekiwać nie można w końcu to silnik czterocylindrowy ale wszystko to rekompensują osiągi-pod tym względem ten silnik jest odlotowy - każdy diesel z porównywalną mocą (widać to na drodze a i wiem to z doświadczenia - jeździłem już wieloma różnymi dieslami) od momentu włączenia się turbiny (w moim silniku oczywiście) zostaje daleko z tyłu. Dałem ocenę doskonale bo w mojej opinii niższa klultura pracy jest z dużą nawiązką rekompensowana przez osiągi i elastyczność.
4,0
Skrzynia biegów
Wprawdzie jest "tylko" 5 biegów ale zestopniowane są bardzo dobrze. Najlepiej chyba bieg "3" - można na nim jechać praktrycznie od zera (zdarzyło mi się :-) ) do ponad 160 km/h. Ale jednak wydaje mi się, że lepsza byłaby skrzynia 6 biegowa- głownie prtzy dużych prędkościach - z pewnoscią miałoby to wpływ na ekonomię jazdy jak i na komfort (bardziej cicha praca silnika)
4,0
Układ jezdny
Sportowych włąściwości to raczej nie ma co oczekiwać.
Komfort
5,0
Widoczność
Ja widzę wszystko.
4,0
Ergonomia
No coż, to nienajmłodsza konstrukcja jest........
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie narzekam, chociaż klima mogłaby trochę mocniej chłodzić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest wygodnie i dla kierowcy i pasażera. Z tyłu, hmmm - dzięki Bogu jestem kierowcą :-) ............. Za to bagażnik-jest przeogromny! Żeby sięgnąć do końca trzeba po prostu do niego wejść albo mieć tak ze 2 metry wysokości (ja mam 180 cm - i do końca nie sięgam).
3,0
Wyciszenie
No coż, to nienajmłodsza konstrukcja jest........
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spodziewałem sie, że spalanie będzie trzeba mierzyć wiadrami a tu całkiem miła niespodzianka - auto średnio pali ok. 9l/100 km - przy tym silniku i moim stylu jazdy (nie jeżdzę zbytnio oszczędnie-czyt. powoli :-) ) to wynik całkiem niezły.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ta Skodzinka kosztowała mnie 57.000 zł (nowa) i uważam, ze jest to cena adekwatna to prezentowanego przez to auto poziomu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto mam od grudnia 2006 r. i odpukać - zero awarii - oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak takowych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 20v Turbo 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia I Kombi 1.8 20v Turbo 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
9,0
l/100km
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia I Kombi