Całokształt to 4+. Auto dość obszerne, pakowne, rodzinne, dynamiczne i dość ekonomiczne, zwłaszcza przy założonej instalacji gazowej. Na 5 gwiazdek octavia moim zdaniem nie zasługuje, biorąc pod uwagę niezbyt dobre zabezpieczenie antyorozyjne i drobne usterki, które potrafią irytować. Ale stosunek jakość do ceny jest na dość wysokim poziomie. Kto kupi niezbyt zajechany egzemplarz, zwłaszcza z silnikiem 1.8 turbo (150 lub 180km) nie powinien narzekać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to moim zdaniem największy plus tego auta. Fabrycznie koło 8,5 do setki przy dość lekkiej budzie daję radę. Jest elastyczny, dość ekonomiczny, wyprzedzanie jadąc samemu to przyjemność.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Czasem lekko zahaczy przy wrzucaniu wstecznego, ale to kwestia niedokładnego wciśnięcia sprzęgła, lub po prostu pośpiechu.
5,0
Układ jezdny
Auto nieźle trzyma się drogi na oponach 16 cali i szerokości 205 mm. Wspomaganie działa trochę inaczej niż w samochodach np japońskich, z którymi mam styczność (kręcenie kierownicą jest po prostu troszke cięższe), aczkolwiek nie mam się do czego przyczepić. Jest okej
4,0
Karoseria
Do karoserii można mieć zastrzeżenia, a konkretnie do rdzy. Kupując go jako 8-letni samochód, na ramkach od drzwi zauważyłem 3 bąble rdzy. Po jakimś czasie doszła korozja wokół tylnej rejestracji (standardowe miejsce na skodach), a do tego rdza zaczyna pojawiać się na progach.
Komfort
5,0
Widoczność
Do widoczności nie mam większych zastrzeżeń. Auto nie jest zbyt długie, 4,5 metra, czujniki parkowania spokojnie dają radę przy parkowaniu nawet w ciasnych miejscach na parkingach.
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto na płycie podłogowej gofla, aczkolwiek przy 4 osobach mających wzrost w granicach średniej - jest calkiem okej. Nikt na zdecydowany brak miejsca nie narzekał.
4,0
Wyciszenie
Octavia jest dość nieźle wyciszona, biorąc pod uwagę jej stopień "budżetowości" w latach, w których była produkowana. Przy jeździe 90/110 km/h słychać głównie szum wiatru i opon, silnik nie jest głośny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Octavia jest dość tanim autem pod względem łatwości utrzymania. Ceny części są niewygórowane.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem, auto ma bardzo dobry stosunek jakości do ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coraz częściej przytrafiają się pierdółki - a to mechanizm unoszenia szyb, a to czujnik stopu, a to czujnik abs-u, a to zamek tylnej klapy - trzeba się z tym pogodzić - auto ma już 14 lat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez blisko 6 lat nie przytrafiła mi się poważna usterka. Naprawy związane stricte z eksploatacją - wymiana kompletu sprzęgła, hamulce tył łącznie z zaciskami, wahacze, przeguby - standard
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 20v Turbo 150KM 110kW
[l/100km]