Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia I Kombi

KrzysztofKRK, 12 lat temu
Silnik 1.8 20v Turbo 150KM 110kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 273 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Skoda Octavia I Kombi 1.8 20v Turbo 150KM 110kW 1998-2010 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Naprawdę doskonały, jedyny mocny punkt tego auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Pełno drobiazgów wysiada.
Układ hamulcowy : Wadliwy ręczny - przestałem używać w zimie żeby się już więcej nie denerwować...
4,0
Całokształt
Ogólnie auto poniżej przeciętnej z doskonałym silnikiem. 2 za wszystko, 5 za silnik, co daje 3.5, zaokrąglając zgodnie z zasadami matematyki w górę wychodzi 4. To średnia arytmetyczna, nie ważona :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to najlepsza rzecz w tym aucie. Niesamowicie elastyczny, mocny, znakomicie napędza stosunkowo lekkie auto jakim jest Octavia. Do tego praktycznie zupełnie bezproblemowy, mimo sporego przebiegu wychodzą jedynie drobne usterki w elektronicznym osprzęcie. Rewelacja - VW długo nie stworzy lepszego silnika, jeśli w ogóle kiedykolwiek, obecne TSI to rzadki szajs jest.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi twardo i topornie, zero finezji. Z jednej strony dobrze, bo zawsze wiadomo, kiedy wszedł bieg, a kiedy nie, z drugiej jednak strony takie coś było dobre w starej Ładzie, a nie w aucie z końca XX wieku.
2,0
Układ jezdny
Jeździ się bardzo kiepsko. Zawieszenie jest głośne i twarde mimo fabrycznie zalecanych sprężyn i amortyzatorów, żadnego tuningu. Prowadzenie zupełnie przeciętne albo i gorzej - taka typowo niemiecka podskakująca taczka, zero komfortu ani pewnego trzymania się drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Praktycznie bez zarzutu. Swobodnie da się manewrować na parkingu bez obaw zahaczenia o cokolwiek, jednak jak w każdym współczesnym aucie nie widać gdzie kończy się przód ani tył i trzeba dojeżdżać na wyczucie.
2,0
Ergonomia
Nie wiem, kto wymyślił pojęcie \"niemieckiej ergonomii\", ale najwyraźniej ten ktoś nigdy nie jeździł samochodem, w którym naprawdę wnętrze było pod względem ergonomii dopracowane. Jeżdżę tym samochodem już naprawdę wiele lat i do tej pory po ciemku nie opanowałem sztuki posługiwania się panelem klimatronika bez spojrzenia na niego. Samo umiejscowienie jest skrajnie idiotyczne i bardziej niewygodnego w obsłudze miejsca nie dało się chyba znaleźć na ten panel. Wieniec kierownicy zasłania wskaźniki jeśli ustawię go sobie optymalnie do swojego wzrostu, dźwignia ręcznego schowana jest pod podłokietnikiem i jej użycie wymaga prawie złamania nadgarstka, idiotyczny pomysł z małym lusterkiem prawym, niewygodny w obsłudze komputer pokładowy - przyciski na dźwigni wycieraczki, każde naciśnięcie włącza wycieraczki z przodu lub z tyłu. Bardzo kiepsko po prostu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa sprawnie, auto jest małe w środku więc szyby szybko odparowują, auto się nagrzewa lub chłodzi dosyć szybko, więc nie ma się o co przyczepić. Minusy to bardzo głośny nawiew i coś dziwnego po otwarciu jednego okna - podczas jazdy z jednym otwartym oknem ciśnienie powietrza wali rytmicznie w bębenki uszu. Trudno to opisać, to jedyne auto w jakim się z czymś takim spotkałem.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu w porządku, choć mogłoby być nieco lepiej, z tyłu tragedia. 4 dorosłe osoby jadą ściśnięte jak śledzie w puszce.
4,0
Wyciszenie
Jak na budżetowe auto segmentu C to wyciszenie jest dobre. Dopiero powyżej 140 km/h zaczyna być słyszalny wyraźny szum, ale nawet przy 240 da się rozmawiać bez konieczności wrzasku. Minus to głośny nawiew dmuchawy i jednak słyszalny szum od tylnych kół w kombi. Nie jest uciążliwy, ale jest.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części tanie i łatwo dostępne, serwis stosunkowo tani w porównaniu np. z Passatem czy audi A6. Zużycie paliwa - rewelacja. W trasie 7 litrów przy prędkości podróżnej około 100-120 km/h, 8 przy 150, w mieście między 8 a 10 litrów, zależnie od stylu jazdy i korków - ale bez ecodrivingu i zamulania. Minus taki, że jak się człowiek śpieszy to i 18-20 litrów w mieście nie jest problemem, ale to chyba normalne dla każdego auta z turbo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest tak naprawdę poniżej przeciętnej i zasługuje najwyżej na 2, ale biorąc pod uwagę cenę za jaką kupiłem w salonie oraz brak poważnych mechanicznych problemów, to stosunek cena/jakość daje Octavii mocne 5. Zanim zdecydujesz się na zakup, przeczytaj całość mojej opinii.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sypią się różne drobne rzeczy. A to czujnik, a to moduł zapłonu, a to jakaś wiązka się przetrze, zamek zatnie, silnik wycieraczek padnie, spryskiwacz przestanie pryskać, szyba opadnie, najbardziej wk.. mnie szyberdach, który lubi się samoczynnie otwierać i zamykać podczas jazdy na wybojach. Kilku elektryków z tym walczyło i nic nie zrobili. Ale ogólnie nie ma tragedii, choć jeśli ktoś lubi mieć wszystko w samochodzie sprawne na 100%, to tutaj będzie ciężko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przebieg na dziś 273 000 od nowości i brak poważnych, kosztownych usterek, nie licząc oczywiście spraw eksploatacyjnych typu tarcze hamulcowe, amortyzatory, klocki itp. Parę rzeczy z mojej winy, rozwalona miska olejowa, przednia szyba od kamienia i dziura w chłodnicy, ale to nie są typowe awarie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 20v Turbo 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia I Kombi