Samochód na początku robi dobre wrażenie zwłaszcza jeśli chodzi o właściwości jezdne i silnik, jednak po 2 miesiącach eksploatacji już przysporzył mi sporo nerwów a to z powodu awarii skrzyni biegów. Samochód kupiłem z fabryczną instalacją LPG Landi Renzo - nie opłaca się jej naprawiać, części są zbyt drogie (reduktor, wtryski). Taniej wychodzi założenie nowej instalacji STAG (cena około 2200 zł). Jeśli chcecie kupić używaną Skodę, to wg mnie omijajcie instalacje fabryczne
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1.6 MPI to według opinii wielu najlepszy wybór jeśli chodzi o Skodę. Wg mnie jest trochę zbyt głośny i za mało dynamiczny.
1,0
Skrzynia biegów
To największa bolączka tych samochodów - po dwu miesiącach użytkowania skrzynia biegów do wymiany! Trzeba szukać używanej, bo zakup nowej nie wchodzi w grę ze względu na astronomiczne ceny, a naprawa jest droższa niż zakup używanej.
4,0
Układ jezdny
zawieszenie dobrze tłumi nierówności, jest sztywne jak to w klasie samochodów WAG. Wg kierownica jest zbyt sztywna.
5,0
Karoseria
Ogólnie w moim egzemplarzu nie ma większych ognisk korozji
Komfort
4,0
Widoczność
OK
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu z sam. Scenic, przesiadka do Octavii to na początku duży skok jakościowy w dół. Po czasie można się jednak przyzwyczaić: z przodu miejsca jest w miarę dużo, z tyłu o wiele za mało. Na plus wielki bagażnik.
2,0
Wyciszenie
Samochód ma słabe wyciszenie, brak wygłuszenia maski silnika, zbyt głośno słyszalne opory powietrza, oraz szum opon (w porównaniu z Renault Scenic)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części zamienne są w miarę przyzwoitej cenie
3,0
Stosunek jakość/cena
Wydaję mi się, ze za cenę zakupu Octavii Kombi 1 z 2010 można przy odrobinie cierpliwości kupić lepszy samochód
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po dwóch miesiącach użytkowania brak drobnych usterek