Silnik
: 1.6 bez turbo i z LPG na pusto, przy odpowiednim operowaniu biegami, potrafi pogonić kota nie jednemu szczeniakowi wierzącemu że trzylitery na znaczku jego auta wystarczą żeby chojrakować na drodze :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: po1,5 roku pojawiły się opryski w narożnikach listwy tylnej klapy, złuszczyły się emblematy z przodu i z tyłu
Układ elektryczny
: od nowości - radio gubi falę, przerywa od czasu do czasu
Inne
: po 3 latach zatarty wiatrak chłodnicy
4,0
Całokształt
Ogólnie jestem zadowolony - mimo że to trochę nudne auto - Octavia budzi we mnie ciepłe skojażenia :)
Jest to moje 1-sze nowe auto, więc przy następnej Octavi będę bardziej pilnował dealera:
- miał być alarm fabryczbny - niedawno zorientowałem się że zamontowali jakieś tanie g... i napisali w papierach że jest fabryczny
- ciekawe na czym jeszcze mnie orżneli :((
Wrażenia
4,0
Silnik
Daje radę jeśli się wie jak operować biegami, ale bez przesady, nie jest to auto sportowe.
Nawet na LPG w miarę żwawy na wysokich obrotach.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę brakuje 6-ki na niemieckich autostradach :)
2-ka potrafi zgrzytnąć.
Reszta jak najbardziej w porządku.
4,0
Układ jezdny
Stare i dobre rozwiązania - na polskie drogi idealne, choć po 3 latach coś zaczyna pukać - czas odwiedzić serwis :(
Komfort
5,0
Widoczność
No wielkie lusterko wsteczne - widać całą tylną szybę i boczki też :). Boczne lusterka w sam raz. Trochę stromych lewoskrętach przeszkadza lewy słupek.
4,0
Ergonomia
wszystko prawie na swoim miejscu,
przełącznik ze wskaźnikiem LPG zmontowali jakoś tak że zasłaniam sobie prawą ręką :(
uchwyt na kubek tylko z tyłu - ledwo mieści dużą kawę z McD...
popielniczkę zasłania gałka zmiany biegów
uchwyt na bilet parkingowy - rewelacja :P
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
cały rok na klimie i jest dobrze ;)
bez klimy czasami zaparowuje przednia szyba
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu idealnie - dużo miejsca
z tyłu - no cóż mogłoby być troch więcej
dla rodziny 2+ idealnie,
dorośli z tyłu mogą nażekać na mało miejsca na nogi
3,0
Wyciszenie
ani cicho, ani głośno
w porównaniu do tego czym jeździłem wcześniej rewelacja, ale w mercedesie, taksówce jest znacznie ciszej :P
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnio w okolicach 8l, choć zaskoczony byłem na trasie jak komputer pokazał 5,9l
głównie kożystam z LPG prawie takie same spalanie jak na PB (instalacja fabryczna)
4,0
Stosunek jakość/cena
Wersja Tour mogła by być trochę tańsza.
Za tak duży bagażnik i ogromną funkjonalność i tak się opłaca.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
łuszczące się emblematy - z przodu i z tyłu GRRR,
za cholerę nie idzie doczyścić przednich reflektorów i chromowanej obwódki atrapy chłodnicy
no i w wersji Tour trochę firma przyoszczędziła - brak wygłudzenia w pokrywie silnika, uszczelka pod listwę tylnej klapy pojawiła się dopiero po gwarancyjnej naprawie powierzchni lakierniczej (listwa pod wpływem wibracji uszkadza lakier w narożnikach)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 3 latach zatarł się silnik jednego z wentylatorów chłodnicy - serwis chciał wymieniać cały zespół (1k PLN) - wziąłem zamiennik samego wiatraka za 250 + robocizna
innch poważnych usterek nie stwierdziłem
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 102KM 75kW
[l/100km]